Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی، روز یک‌شنبه در سفر  به شهرستان سروستان در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در شرایط تحریم و محاصره اقتصادی باید وضعیت را نیز متناسب با آن شرایط مورد بررسی و سنجش قرار داد و تصمیم‌گیری کرد و نباید انتظار داشت که تمام امور به شکل طبیعی و مطلوب پیش رود.

وی ادامه داد: قطعا بخشی از معضلاتی که امروز در قالب تورم و گرانی و کاهش سرمایه‌گذاری گریبان جامعه ما را گرفته نتیجه همین تحریم‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: اما در عین حال نباید اجازه دهیم که تحریم‌ها مانع تلاش ما و حرکت جامعه به سمت پیشرفت شود.

استاندار فارس از مدیران و مسئولان استان و سروستان خواست که بر اساس برنامه‌های توسعه و آمایش و بودجه‌های سنواتی، در جهت رفع مشکلات سروستان از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان استفاده کنند.
رحیمی، همچنین خواستار توجه به پروژه‌های عمرانی شهرستان، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ، تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی و توجه به پروژه‌های اثرگذار سروستان در سند پیشران توسعه استان شد.

وی، در خصوص اختصاص اعتبارات اشتغال روستایی به شهرستان سروستان هم گفت: سهم شهرستان از این اعتبارات ۶ میلیارد تومان بوده که به دلیل مشکلات موجود تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن ارائه شده است.

استاندار فارس اضافه کرد: اختصاص بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی، ارائه تسهیلات ۱۸ و نیم میلیارد تومانی به ۱۱۸ طرح کشاورزی در سال گذشته و ارائه تسهیلات ۱۵ و چهار دهم میلیارد تومانی به ۵۶ طرح کشاورزی در سال جاری، توسعه پنج هزار هکتاری باغ‌های پسته، توسعه ۲۰۰ هکتاری کاشت گیاهان دارویی و توسعه ۱۰۰ هکتاری کاشت زعفران از جمله اقداماتی است که در این شهرستان انجام شده است.

رحیمی، در خصوص توسعه صنایع تبدیلی سروستان نیز گفت: به منظور ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی، ۱۸ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت ۷۳ هزار تن در این شهرستان ایجاد شده و ۴۸ واحد نیز با ظرفیت ۱۴۴ هزار تن مجوز تاسیس دریافت کرده‌اند.

با حمایت از نخبگان به توسعه پایدار دست می‌یابیم

استاندار فارس در جریان سفر یک روزه خود به سروستان در دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی این شهرستان نیز، ضمن تاکید بر لزوم بهره‌گیری از توان اجرایی نخبگان گفت: قطعا می‌توان با حمایت از نخبگان به توسعه پایدار دست یافت.

رحیمی، ضمن انتقاد از تخریب‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی که بر علیه دولت انجام می‌شود گفت: چنین رفتارها و اقداماتی هیچ جایگاهی در جامعه ندارد و نتیجه مثبتی نیز برای مردم به دنبال نخواهد داشت.

وی، خواستار هوشیاری مردم در تحلیل شرایط کنونی کشور شد و گفت: امروز شرایط پیچیده‌ای گریبان‌گیر کشور شده و مدیریت در این شرایط کاری بسیار دشوار است.

انتخابات، سرنوشت سیاسی ما را رقم می‌زند
استاندار فارس همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری (دوم اسفند ۹۸) گفت: مردم تعیین کننده آینده سیاسی خود هستند و در این بین انتخابات سرنوشت سیاسی ما را رقم خواهد زد.

رحیمی افزود: امروز عده‌ای فقط به دنبال ناامید کردن مردم از نظام و دولت هستند و از آنجا که رضایت‌مندی مردم به افزایش مشارکت سیاسی می‌انجامد بنابراین باید بکوشیم تا این مهم محقق شود.

وی، خواستار بی‌توجهی مردم نسبت به وعده‌ها و شعارهای غیر منطقی و پوشالی انتخاباتی شد و گفت: حوزه اختیارات هر قوه تعیین کننده سطح اختیارات نامزدهای انتخابات است و مردم نیز بر اساس همان اختیارات، وعده‌های نامزدها را بررسی و دنبال کنند.

شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها سروستان شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سروستان شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری فارس فارس سروستان شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم در آئین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه، اظهار کرد:‌ بیش از دو دهه است دکتر بلورچیان را می‌شناسم، بیشتر ارتباطمان در فرهنگستان علوم بوده است. انصافا از روزی که با ایشان آشنا شدم هر روز یک نکته از ایشان یاد گرفتم، تاسیس این پژوهشگاه و مجموعه‌ای پژوهشی در تبریز، علاقه به ساخت و ساز در موضوعات دانشگاهی، نشان می‌دهد که ویژگی اصلی ایشان پشتکار است ایشان مشهور گمنام است و توانمندی‌هایش ناشناخته است.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مجمع فرهنگستان شاید تنها کسی که بعدا مصوبات را پیگیری می‌کند دکتر بلورچیان با روحیه انسانی و حسن خلق است. پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی هم به همین دلیل ساخته شده است.

رییس فرهنگستان علوم بیان کرد: اواخر دهه ۸۰ پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی شکل گرفت، دکتر بلورچیان از بخش به بخش پژوهشگاه و درباره جزییات همواره توضیح می داد و آدمهای فرهیخته و توانمند را پیدا می‌کرد و به پژوهشگاه می‌آورد.

مخبر دزفولی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در فرهنگستان دنبال می‌کنیم این است که باید روشی پیدا شود تا توانمندی دانشی برای شکل‌گیری ایران قوی به کار گرفته شود. یعنی علاوه بر اینکه نگاه ویژه به کاربرد علوم داریم، حرکت در مرزهای دانش را مدنظر خواهیم داشت. دکتر بلورچیان این مسائل را پیگیری می‌کردند، در عین حال ظرفیت و توانمندی ایشان در تاسیس، استمرار و تربیت باید مورد توجه باشد چراکه وی به عنوان معلم و مربی و تربیت کننده است و باید به عنوان الگوی برجسته معرفی شود.

وی افزود: شاید یکی از کارهای فرهنگستان‌ها معرفی درست ذخیره و گنجیه دانشی کشور است که از جمله آنها دکتر بلورچیان است.

رییس فرهنگستان علوم با تاکید بر موضوع علوم پایه بیان کرد: گاهی عجله و شتاب‌زدگی در رسیدگی به موضوعاتی داریم که موجب عقب‌ماندگی در حوزه علوم پایه شده است، اروپا، آمریکا و چین سرمایه گذاری ویژه در حوزه علوم پایه دارند، ما هم باید برای علوم پایه سرمایه‌گذاری ویژ ه ای داشته باشیم.

مخبردزفولی عنوان کرد: فناوری‌ها از دل مطالعات علوم پایه به دست می‌آید. گاهی چون دوراندیشی نمی‌کنیم سرمایه‌گذاری علوم پایه را مناسب نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم باید سرمایه‌گذاری زودبازده داشته باشیم. اما باید بدانیم دستیابی به رده‌های بالای علمی، بدون داشتن علوم پایه قوی و دانشمندان قوی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: مهندسی، پزشکی و علوم کاربردی بسیار مهم است اما عقبه همگی علوم پایه است ما به این موضوع کم توجهی می‌کنیم. خوشبختانه وزیر علوم اهل علوم پایه است و به این موضوع توجه ویژه دارد، فرهنگستان علوم نیز در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند. یکی از وظایف ما در آینده این است که باید مشخص کنیم برای رسیدن به قله‌ها و مرجعیت علمی چگونه عمل کنیم. باید هدفمند سرمایه‌گذاری کنیم تا نتیجه گیری مفید بگیریم.

رییس فرهنگستان علوم گفت:‌ فرهنگستان در رویکرد جدید و نگاه به آینده، بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت و میان مدت را بر مبنای علوم پایه انجام خواهد داد. باید نسبت به علوم پایه در سطح دانشگاه و پیش از دانشگاه حساس باشیم، این موضوع در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد چون در زمینه علوم پایه سرمایه‌گذاری درست صورت نگرفته است به همین دلیل بهره وری پایین بوده است.

کد خبر 6091878

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است