Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که آموزش و پروش کرمان با بحران فضای آموزشی روبه‌روست ۳۰ ملک آموزش و پرورش استان کرمان در اختیار دیگر دستگاه‌هاست که حاضر به تخلیه نیستند. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد اسکندری‌نسب شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان و پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه در راستای اهداف آموزش و پرورش توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی در امر آموزش ملاک ما بوده است اظهار داشت: آموزش و پرورش استان کرمان برای چندمین سال در جشنواره جوان خوارزمی رتبه نخست را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه از میان 25 طرح برگزیده در کشور پنج طرح از استان کرمان بوده است گفت: در آموزش ریاضی دانش‌آموز ما رتبه نخست را در مسابقات کاندا کسب کرد و پژوهش‌گر برتر و دو پژوهش‌سرای برتر کشور از آن استان کرمان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در گذشته سهم دولت در اتمام پروژه‌های نیمه تمام مدارس خیرساز 50 درصد بوده است و در سال آینده این سهم به 70 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: باید از این ظرفیت در استان برای اتمام مدارس خیرساز و جذب خیران استفاده شود.

شهر کرمان با کمبود شدید فضای آموزشی روبه‌روست34 درصد مدارس کرمان استحکام لازم را ندارندوضعیت نامناسب مدارس کرمان؛ تعداد زیادی از دانش‌آموزان در کلاس‌های ناایمن درس می‌خوانند

وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی استان 92.3 درصد است عنوان کرد: در سال جاری باید 9 هزار و 821 نفر از افراد بیسواد استان باید آموزش می‌دیدند که تاکنون دو هزار و 602 نفر تحت پوشش قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات استان در فضاهای آموزشی گفت: کمبود فضای آموزشی داریم و از حالا مردم دغدغه ثبت نام سال آینده فرزندان خود را دارند و حتی یک جای خالی نداریم و با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه کرمان با بحران شدید کمبود فضای آموزشی روبه‌روست افزود: والدین از الان دغدغه ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال آینده را دارند و امسال حتی یک جای خالی در مدارس کرمان وجود نداشت و حتی مدارس حاشیه شهر کرمان هم با حداکثر ظرفیت پر شدند.

در این جلسه مطرح شد که آموزش و پرورش استان کرمان نیاز مبرم به فضای آموزشی دارد و برخی ساختمان‌هایی که مالکیت آنها متعلق به آموزش و پرورش در اختیار تعدادی از دستگاه‌ها قرار گرفته و در شرایط کنونی حاظر به تخلیه این فضاها نیستند.

به گزارش تسنیم 30 ملک آموزش و پرورش در اختیار دیگر دستگاه‌هاست که در قانون بودجه 98 با توجه به نیاز مبرم وزارتخانه به فضاها، همه دستگاه‌های مستقر در این فضاها مکلف شده‌اند که نسبت به تخلیه این مکان‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/512/ ع

R7860/P1494/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

 احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم اظهار داشت: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت فضاهای آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و بیان کرد: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان از سوی استان بوشهر از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده خاطرنشان کرد: در مجموع  بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه به اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به حساب این اداره کل واریز شده است.

استاندار بوشهر، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تأکید کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر، اجرایی شود.

وی خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و افزود: بر اساس قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، که باید در پرداخت سهم اداره کل آموزش و پرورش استان از منابع شهرداری‌ها تسریع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن