Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصویب ۴ مرداد به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: این عارف نامدار چهره‌ای جهانی است. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عزت الله ضرغامی شامگاه یکشنبه در جشنواره رسانه ای ابوذر اردبیل با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برخی نامگذاری‌ها مورد پذیرش قرار نگرفت، اظهار داشت: در روز شیخ صفی الدین اردبیلی یک سوال مطرح شد که آیا شخصیتی چون شیخ صفی چهره‌ای استانی است یا نه؟ که با تجمیع نظرات مطرح شد که این عارف شخصیتی جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید به اینکه اردبیل خاستگاه صلحا، بزرگان و پاکان است که نمونه آن مرحوم محمد باقر منصوری است و اثرگذاری وی در هنر شیعی قابل توجه است، افزود: هویت اردبیل در برخورداری از تاریخ و فرهنگ غنی غیرقابل انکار است.

اردبیل|نام «شیخ صفی» در تقویم رسمی کشور؛ 4 مرداد در تاریخ ایران ماندگار شد + تصاویرانگشت حیرت سیاحان از نذورات بقعه شیخ صفی؛ بنایی که «دارالامان» شد+تصاویرآئین طشت‌گذاری در مجموعه میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به روایت تصویر

ضرغامی با اشاره به اینکه لبیک یا حسین (ع) اردبیلی‌ها در همه جای جهان طنین دارد، اظهار کرد: طنین لبیک یا حسین (ع) اردبیلی ها مرزهای کشور را طی کرده و به اندیشه‌ای مستحکم تبدیل شده است.

ضرغامی با اشاره به اهمیت انعکاس ارزش‌های معنوی یک جامعه تصریح کرد: آنچه به پیام ارزش می‌دهد و پیام منتقل شده را ماندگار می‌کند، اعتقاد عمیق به پیامی است که انتقال یافته است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید به اینکه رفتار کارمندی و رفع تکلیف در حوزه رسانه مقبول نیست، افزود: رسانه اعتقاد عمیق به آن پیامی است که وقتی منتشر می‌شود با اندیشه و احساس واقعی فرد در ارتباط است.

وی با اذعان به اینکه در حوزه رسانه گاهی نمی‌شود، مطلبی را به صراحت عنوان کرد، اظهار کرد: در چنین شرایطی لازم است هجرت موضوعی و محتوایی داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: انتقال پیام صرفا مختص حوزه سیاسی نیست و می‌توان از حوزه‌های مختلف برای انتقال پیام بهره برد.

ضرغامی با تاکید به اینکه فضا باز و فراخ است و کمی نیازمند سلیقه است، افزود: گاهی دیده می‌شود که حتی نقطه مقابل ما به شکل گسترده از این مهم بهره برده است.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه باید لایه‌های مختلف طرح مسائل را بشناسند و محتوای مطلوب تولید کنند، گفت: به عنوان مثال رسانه‌ها علاوه بر مسئولیت طرح مشکلات باید اقدامات انجام شده را نیز طرح کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با ذکر مثالی به توسعه شهر گردشگری سرعین اشاره کرد و افزود: اینکه اگر فردی به ویژه در فضای مجازی هم به طرح عملکرد می‌پردازد با القاب بدی تخریب می‌‌شود، مقبول نیست.

ضرغامی با ذکر مثالی به حضور بانوان در سطح جامعه و در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: چنین حضور گسترده‌ای قبل از انقلاب مشاهده نمی‌شد و لازم است انعکاس درستی داشت و فردی که دفاع می‌کند نباید به توجیه‌گری متهم شوند.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب درپیچ و گردنه حساسی هستیم، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید چنین تفکر و فضایی را تغییر دهند چرا که رسانه پلی بین مردم و حکمرانان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر مردم از اصلاح ناامید شوند تهدید است و ربطی به هیچ خط سیاسی ندارد. به همین دلیل رسانه باید صادقانه پلی برای اتصال و طرح مشکلات و مسائل مردم باشد.

وی همچنین با اشاره به سرود ترکی «ای ایران» گفت: ملودی این اجرا قابل توجه است و با مولفه‌های ایرانی - اسلامی و ملی لازم است اجراهای جدیدی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/136/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است