Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: زعفران‌کاران شهرستان ری با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی در حوزه تأمین پیاز زعفران، کود و مشاوره موفق شدند حدود ۳۰ کیلوگرم زعفران درجه یک در مزارع فشافویه تولید کنند. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

محمد عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به اینکه زعفران از اردیبهشت‌ماه تا اواخر شهریورماه نیاز به آبیاری ندارد اظهار داشت: کشت زعفران به دلیل نیاز اندک به آب و سازگاری با شرایط آب و هوایی شهرستان ری برای نخستین بار در 8 هکتار از اراضی کشاورزی حسن‌آباد فشافویه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کیفیت زعفران تولیدی بخش فشافویه با توجه به شرایط رویش و پرورش و همچنین شرایط مربوط به نخستین کشت در زمین مطلوب است و با توجه به تأثیر آن بر رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی، در صورت نتیجه‌بخش بودن در سال‌های آینده در اراضی وسیع‌تری کشت می‌شود.

خرید حمایتی زعفران به پایان رسیدزعفران نگین و سکه طلا در صدر معاملات گواهی سپرده کالاییبیش از 2 هزار کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه اراضی زیر کشت زعفران هر 8 سال یک بار نیاز به کاشت پیاز زعفران و شخم زدن زمین دارد افزود: جابه جایی پیاز زعفران در حال حاضر قاچاق محسوب می‌شود زیرا که در سال‌های اخیر برخی افراد سودجو اقدام به ارسال پیاز زعفران به افغانستان کردند، اما جهاد کشاورزی ری همواره در حوزه تأمین پیاز زعفران، کود و مشاوره به کشاورزان خدمات ارائه می‌کند.

عباسی سپس تصریح کرد: میانگین برداشت زعفران در هر هکتار در نواحی مختلف کشور در حدود 11-10 کیلو گرم است، اما با توجه به اینکه در سال‌های نخست کشت در این اراضی قرار داریم برداشت فعلی در حدود 3 کیلوگرم در هر هکتار می‌باشد.

وی همچنین ادامه داد: بخش جنوبی شهرستان ری ظرفیت خوبی برای کشت این محصول دارد و کشت محصول زعفران در فشافویه رو به افزایش است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ری افزود: زعفران‌کاران شهرستان ری با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی در حوزه تأمین پیاز زعفران، کود و مشاوره موفق شدند در حدود 30 کیلوگرم زعفران درجه یک در مزارع فشافویه تولید کنند.

 عباسی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار بین 9 تا 12 میلیون تومان است، لذا کشت زعفران به دلیل قیمت بالا، نیاز کم به آب و همچنین سازگاری با شرایط آب و هوایی شهرستان ری می‌تواند محصول مقرون به صرفه‌ای برای کشاورزان باشد.

انتهای پیام/220/ ع

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی