Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز درباره طرح سازگاری با کم آبی گفت: باید در این طرح مباحث محلی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر استان لحاظ شود و برنامه‌ها تیپ مشترکی در کشور نداشته باشد که فقط بخواهیم اعداد و ارقام آن‌ها را تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه در برخی موارد اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی تنش‌های اجتماعی را نیز به همراه دارد، عنوان کرد: برای این منظور باید پیوست‌های اقتصادی و تشویقی لحاظ شود.

سالاری از پرهزینه بودن برخی از بند‌های سازگاری با کم آبی مانند بازچرخانی پساب صنعتی و ... هم یاد کرد و افزود: باید مباحث اقتصادی مربوطه نیز در طرح دیده شودموضوع دیگری که باید در طرح سازگاری با کم آب مد نظر قرار گیرد، توجه به برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، این برنامه باید به گونه‌ای تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد و بر اساس واقعیت‌ها و امکانات مالی موجود باشد.

بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز اشاره‌ای به وضعیت منابع و مصرف آب در استان کرمانشاه داشت و افزود: کرمانشاه دارای دو حوزه آبریز کرخه و مرزی غرب با پتانسیل ۵.۸ میلیارد مترمکعب است.

او از وجود ۹۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان هم یاد کرد و افزود: از این میزان ۱۸۵ هزار هکتار آبی، ۴۴ هزار هکتار باغات و حدود ۴۵ هزار هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت آب و محوریت آن در توسعه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: مطالبه‌ای که در حوزه صنعت و کشاورزی برای آب در استان وجود دارد گاهی در توان و متناسب با پتانسیل آبی که داریم، نیست.

درویشی عنوان کرد: البته مطالباتی که در استان داریم به حق است و از همین رو تقاضا داریم برنامه سازکاری با کم آبی با رویکرد متفاوتی برای کرمانشاه در نظر گرفته شود هدف اصلی این برنامه نیز مدیریت مصرف آب براساس آب قابل برنامه‌ریزی در استان است.



انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کم ابی وزارت نیرو اخبار اقتصادی مدیریت مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که اراده دولت و مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان است چرا که هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه 1403 به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه