Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@05:19:19 GMT

خبر ۲۰، یکشنبه ۸ دی ۹۸

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۴۹۵۳

بازدید دادستان تهران از دره فرحزاد، ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، خبرهایی از طرح ملی بیمه سلامت از مهمترین سرخط های این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این بخش خبری به خبر‌های زیر پرداخته است:

*بازدید دادستان تهران از دره فرحزاد

علی القاصی مهر دادستان تهران با اعلام اینکه دره فرحزاد از وجود متعادان پاکسازی شده است، تاکید کرد: دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود برای ایجاد آرامش و امنیت جامعه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی القاصی دادستان تهران در حاشیه بازدید از دره فرحزاد که چند وقت پیش از معتادان پاکسازی شد، گفت: این منطقه به عنوان منطقه حساس و پرتردد، به محل تجمع متعادان، فروش مواد مخدر، خرده فروشی مواد مخدر و عرضه مشروبات الکی تبدیل شده بود که همین موضوع منجر به از بین رفتن احساس امنیت شهروندان گردیده بود.

*ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن

ثبت‌نام کنندگان مسکن ملی در صورت فروشِ امتیاز، حذف می‌شوند. بعد از ان که مدیر عامل شرکت عمران پردیس از خرید و فروش چند میلیونی امتیاز پیش ثبت نام مسکن ملی خبر داد، حالا وزیر راه و شهر سازی گفته: متقاضیان مسکن ملی مراقب باشند، دام دلالان نیفتند، خرید و فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن تخلف بوده و هر متقاضی که امتیازش ر بفروشد از سامانه حذف می‌شود.

*آغاز مرحله ارزیابی وسع بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افرادی که هنگام بیماری بیمه می‌شوند تا ۱۰ روز تحت پوشش بیمه‌ای نیستند. آقای موهبتی اعلام کرد: تاکنون یک میلیون نفر در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت و ارزیابی وسع ثبت نام و درخواست ارزیابی وسع کرده اند.

*چوب لای چرخ تولید پوشاک ایرانی

از قاچاقچیان واردکننده لباس تا مصرف کنندگانِ خارجی پوش


*ظریف در راه مسکو

وزیر خارجه عصر امروز در صدر هیئتی برای دیدار و گفتگو با مقامات روسیه عازم مسکو شد. بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز آینده برجام از اهداف این سفر است.


*واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه دولت فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بیانیه دولت فرانسه درخصوص یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله‌جویانه و فاقد مبنای حقوقی است. آقای موسوی اضافه کرد: فرد مورد نظر (خانم عادل‌خواه) تبعه ایران و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است.

*تشییع پیکر شهید رحمانی، خلبان جنگنده «میگ ۲۹» در تهران

پیکر شهید سرتیپ محمدرضا رحمانی، خلبان جنگنده «میگ ۲۹» بر دستان همرزمان و مردم قدرشناس تهران تشییع شدو شهید رحمانی، خلبان جنگنده «میگ ۲۹» چهارشنبه ۴ دی حین انجام مأموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.


*افشاگری مرکز پژوهشی آمریکا

یک مرکز پژوهشی آمریکا افشا کرده شش هزار حساب کاربری طرفدار براندازی در ایران با حمایت مالی رژیم سعودی فعال هستند. این مجموعه در سال‌های اخیر ۲۹ میلیون توئیت علیه ایران ثبت کرده است. این فعالیت‌ها با نظارت شاهزاده طلال بن عبدالعزیز که چند سال پیش ۵ درصد سهام توئیتر را خریداری کرده، صورت گرفته است.

*دستگیری متخلفان تولید و عرضه چای تقلبی در البرز


*ممنوعیت جشن میلاد حضرت مسیح در ریاض

حاکمان سعودی برگزاری جشن میلاد حضرت مسیح را ممنوع کردند.
سعودی‌ها در اقدامی جدید ضد اقلیت‌های مذهبی اعلام کردند هیچ مجوزی برای این جشن‌ها صادر نمی‌شود و متخلفان از این دستور هم مجازات می‌شوند.

برخی گروه‌های مسیحی پیش از این در فضای مجازی اعلام کرده بودند مراسم جشن میلاد مسیح را در ریاض برگزار می‌کنند.    

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر20 مشروح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا مهدی کرباسیان اظهار کرد: بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و غیره می‌کنند. به نظر من یکی از دلایل این موضوع ایجاد سامانه خودنویس است که باعث حذف واسطه شده است. به هر حال زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می‌کند مبادلات مالی نیز مدیریت می‌شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

وی افزود: بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد اما مراجعات مقداری نسبت به فروردین بهتر شده است؛ مراجعاتی که منتج به معامله نمی‌شود و اغلب برای اطلاع از وضعیت اجاره صورت می‌گیرد. هر سال همین‌طور است، معمولا در اردیبهشت و خرداد که تغییرات اقتصادی خود را تا حدودی نشان می‌دهد متقاضیان برای پرس‌وجو می‌آیند. نقل و انتقالات بازار اجاره هم در اردیبهشت و خرداد افزایش می‌یابد.

کرباسیان بیان کرد: قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده اما به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز به قطعیت نرسیده است. یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر سامانه خودنویس بر کم‌رونق شدن معاملات مسکن گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی دائما روی تبلیغات این سامانه مانور می‌دهند و به مردم می گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند و اشتغال جامعه در حال سرکوب شدن است. در هر بازاری، اقتصاد را واسطه می‌چرخاند. جهش تولید نیاز به مشتری دارد. این مشتری از طریق واسطه‌ها می‌آید. موضوع واسطه برای بازار مسکن به عنوان یک بازار پیشرو در اقتصاد، اهمیت مضاعف دارد.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند. این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد. با توجه به پیشران بودن بخش مسکن نیز تبعات منفی برای اقتصاد کلان خواهد داشت که در آینده خود را نشان می‌دهد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند دلالان ملک عامل گرانی مسکن هستند. سوال بنده این است آیا افزایش هزینه ساخت نیز به خاطر عملکرد مشاوران املاک است؟ حدود سه سال قبل هزینه ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کردند. در حال حاضر به گفته مسئولان این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر دانست و گفت: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماههای پیش رو گفت: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

کد خبر 849142 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن - وام مسکن مسکن اجاره مسکن - آپارتمان‌ نشینی

دیگر خبرها

  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • مدیرعامل هوادار: امتیاز تیم ما فروخته نمی‌شود
  • تکذیب فروش امتیاز باشگاه هوادار از سوی مدیرعامل
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند