Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محسن ابراهیمی» گفت: در ماده ۱۲۱ قانون کار صیانت از نیروی کار ایرانی تکلیف شده است که در صورت عدم دسترسی به کارگر ایرانی داوطلب واجد تحصیلات و تخصص لازم، می‌توان از متخصصان خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده کرد.

وی افزود: برای رعایت اصل ۱۲۱ در تهران و سایر استان‌ها طرحی ارائه شد که بر اساس آن کارفرمایانی که متقاضیان استفاده از نیروی کار خارجی باید درخواست خود را در سایت کاریابی ثبت کند و این خواسته در بانک کارجویان ایرانی بررسی می‌شود که آیا مابه ازای نیروی خارجی، ایرانی متقاضی کار وجود دارد یا خیر؟

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی گفت: چنانچه نیروی کار ایرانی وجود داشت از آنها استفاده می‌شود اما چنانچه نبود، درخواست ثبت شده در بانک کارجویان پناهنده خارجی بررسی شده و از میان آنها، نیروی کار معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اقدام برای این است که مطمئن شویم نیروی کار ایرانی وجود ندارد و با اطمینان خاطر از این موضوع از نیروی خارجی استفاده کنیم.

ابراهیمی اظهارداشت: البته ماده ۱۲۱ قانون کار پیش از این نیز اجرا می‌شد، اما پیوسته نبود و گاهی اوقات به دلیل نبود اطلاع کافی از بازار کار ممکن بود اختلالی در این موضوع رخ داده باشد.

وی افزود: در حال حاضر موضوعی در کشور مطرح می‌شود که اتباع خارجی فرصت‌های شغلی ایرانیان را اشغال کردند برای اطمینان به مردم و دولتمردان بحث مدیریت تقاضای کارفرمایان ایرانی برای استفاده از نیروی کار خارجی مطرح شد.

این مقام مسوول اظهارداشت: براساس آخرین آمار ۲۱۵ هزار نفر تبعه خارجی رسمی در کشور فعالیت می‌کنند که ۲۰۷ هزار نفر از افغانستان و هشت هزار نفر نیروی متخصص خارجی در حوزه‌های مختلف از دیگر کشورها به طور رسمی مشغول به‌ کار هستند.

وی افزود: البته برخی کارفرمایان به دلیل نداشتن آگاهی،  از نیروی کار خارجی غیررسمی استفاده می‌کنند که آماری از این افراد در دست نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال نیروی کار کارگر کارگر افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال

فدراسیون بوکس ایران، از لوگوی رسمی و جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی و ارائه طرح‌های مختلف از سوی کارشناسان و طراحان، لوگوی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۵ سال تغییر کرد.

با تایید "سیدروح‌الله حسینی"، رئیس فدراسیون بوکس ایران، از این پس طرح جدید به عنوان لوگوی رسمی فدراسیون بوکس شناخته می شود و در مکاتبات، کارها و برنامه‌های رسمی فدراسیون از آن استفاده خواهد شد.

لوگوی قدیمی فدراسیون بوکس

لوگوی جدید فدراسیون بوکس

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • (عکس) تغییر رسمی لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال + عکس
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • تغییر لوگوی فدراسیون بوکس بعد از ۳۵ سال
  • سوال روز: آینده علی خطیر در کجا رقم می‌خورد
  • طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم)
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!