Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک لاسال منتقد مشهور آمریکایی نشریه سان فرانسیسکو کرونیکل که دو کتاب با موضوع «کد هیز» نیز تالیف کرده در آخرین هفته سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۰ فیلم برتر هزاره سوم را انتخاب کرده است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، لاسال درباره کلیت این فهرست می گوید: ژانر علمی تخیلی حداقل در سطح گیشه ژانر مسلط بیست سال گذشته سینما بوده با این حال بهترین آثار سینمایی این قرن فیلم های با داستان های انسانی هستند و فیلم های علمی تخیلی در آن جایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهرست لاسال شامل دو لیست بیست تایی است. یکی از فهرست ها به بیست فیلم برتر انگلیسی زبان قرن بیست ویکم اختصاص دارد که در آن فیلم های «ساعت بیست و پنجم» (۲۰۰۲) ساخته اسپایک لی در رتبه اول، «حرامزاده های لعنتی» (۲۰۰۹) ساخته تارانتینو در رتبه دوم و «دنیای جدید» (۲۰۰۵) ساخته ترنس مالیک در جایگاه سوم قرار دارند.

فیلم های «پسر بچگی»، «مرد ایرلندی»، «لینکلن»، «آرتیست»، «گرگ وال استریت» و «روزی روزگاری در هالیوود» نیز به ترتیب در جایگاه های ۵، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ قرار گرفته اند.

لاسال در فهرست دوم خود بیست فیلم برتر غیرانگلیسی زبان قرن بیست و یکم را نیز انتخاب کرده است، این منتقد البته تاکید کرده فیلم های خارجی که در آمریکا به صورت محدود اکران شده اند را در نظر گرفته و آن دسته از فیلم هایی که در آمریکا اکران نشده اند را به حساب نیاورده است. در فهرست بیست فیلم برتر غیرانگلیسی زبان لاسال، نام فیلم «گذشته» (۲۰۱۳) ساخته اصغر فرهادی با بازی برنیس بژو، طاهر رحیم، علی مصفا و بابک کریمی در جایگاه یازدهم به چشم می خورد.

منتقد آمریکایی فیلم فرهادی را اثری ناتورالیستی درباره عشق، ازدواج و خیانت توصیف کرده است.

فیلم «آبی گرم ترین رنگ است» (۲۰۱۳) ساخته عبداللطیف کشیش در صدر فهرست فیلم های غیرانگلیسی زبان این منتقد آمریکایی جای گرفته است. فیلم های «زندگی دیگران» (۲۰۰۶) محصول کشور آلمان، «انتقام» (۲۰۰۸) محصول اتریش، «۴ ماه و ۳ هفته و ۲ روز» (۲۰۰۷) محصول رومانی و «ترومن» (۲۰۱۶) محصول اسپانیا نیز به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم فیلم های برتر غیرانگلیسی زبان قرن بیست و یکم قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسپانیا اصغر فرهادی رومانی فرهنگ و هنر هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل علی اصغر حسن زاده به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 1-3 ایران)

گل علی اصغر حسن زاده به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 1-3 ایران)

دیگر خبرها

  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • برادران حیدری داوران حساس ترین بازی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر
  • گل علی اصغر حسن زاده به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 1-3 ایران)
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • بازیگر فیلم اصغر فرهادی؛ همسر آینده ژوزه مورایس + عکس
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس