Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:18:03 GMT

سرانه ورزشی سالمندان باید افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۶۸۱۳

سرانه ورزشی سالمندان باید افزایش یابد

وحید ساعتچیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که به نظر می رسد به اشتباه بیشترین سرانه ورزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: یک سالمند  تمام وقت خود را در فضاهای ورزشی نمی‌گذراند به همین دلیل این فرصت ایجاد می‌شود تا دیگر گروه‌های سنی نیز بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: به همین دلیل اگر بتوانیم سرانه ورزشی جامعه سالمند را افزایش دهیم خود به خود امید به زندگی در سایرین هم ایجاد می شود چون افراد جوان‌تر نیز با انتخاب الگوی مناسب از این پیشکسوتان بهانجام فعالیت ورزشی روی می آورند.
ساعتچیان با اشاره به هزینه کرد سازمانها و نهادها در امر ورزش افزود: آنها موظف به هزینه کرد درصدی از بودجه خود برای امور ورزشی کارکنان هستند و بیشتر این مراکز با پرداخت بن یا تسهیلات ورزشی به  افراد و خانواده آنها کمک می کنند که اقدامی بدون برنامه ریزی است و این نوع پرداخت هزینه نشان دهنده غفلت در موضوع سواد ورزشی است.
وی ادامه داد:
در موضوع سواد ورزشی، می توان به مسوولیت‌های اجتماعی که هر سازمان برعهده دارد اشاره کرد زیرا اگر مجموعه‌ها به این وظیفه خود اعتقاد داشته باشند خود به خود بیشترین هزینه جاری را به فعالیت‌های ورزشی اختصاص می دهند تا سلامت جسمی کارکنان ارتقا یابد.
عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: در بیشتر مجموعه‌ها پرداخت این تسهیلات، حالت نمایشی به دست آورده است و احساس می‌ شود آنها در حال فرار مالیاتی هستند چون صرفا این هزینه ها در صورت‌های مالی و روی کاغذ دیده می شود.
ساعتچیان افزود: تا به حال آنچه دیده شده این است که سازمان‌ها به دلیل عدم شناخت دُرست از حوزه‌های مختلف، به خوبی مسوولیت اجتماعی خود را در قبال جامعه ایفا نکرده‌ و به سمت حواشی ورزشی سوق پیدا کرده‌اند.
وی ادامه داد: بر حسب تجربه ثابت شده است این تسهیلات، بدون نظارت کافی سال به سال در میان کارکنان توزیع می شود ولی هیچ کارنامه ارتقای سلامت کارکنان وجود ندارد تا نشان دهنده بهبود سلامت و یا تقویت جسمی افراد باشد.
عضو هیات علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: در بعضی از سازمانها و نهادهایی که گردش مالی بسیار هم دارند بخشی از این صورت‌های مالی مرتبط با ورزش نوعی پوشش برای پولشویی است.

ساعتچیان افزود: این مجموعه‌ها به اسم هزینه کرد و یا فراهم آوردن امکانات ورزشی کاربری فضایی را به ورزشی تبدیل کرده و بعد از چند سال با گرفتن مجوزهایی در به روزآوری و افزایش سرمایه به مجموعه‌های دیگر واگذار می کنند چنانکه بسیاری از تیمهای بانک‌ها و مجموعه‌های اقتصادی را در خاطر داریم که اکنون هیچ نشانی از آنها وجود ندارد.  

برچسب‌ها مشهد سالمندان پولشویی خراسان رضوی ورزشی دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سالمندان پولشویی خراسان رضوی ورزشی دانشگاه ها مشهد سالمندان پولشویی خراسان رضوی ورزشی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران