Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@23:48:06 GMT

داروغه را بگیرید که شهر چنین شد و چنان!

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۷۱۶۵

داروغه را بگیرید که شهر چنین شد و چنان!

پاییز اصفهان در حالی رخت سفر بربست و توشه سال را به دست زمستان داد که نای نفس از هوای آلوده بر جانش نمانده بود و رخت هزار رنگش از سیاهه آلاینده های شهر اصفهان رنگ باخته بود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: پاییز اصفهان در حالی رخت سفر بربست و توشه سال را به دست زمستان داد که نای نفس از هوای آلوده بر جانش نمانده بود و رخت هزار رنگش از سیاهه آلاینده های شهر اصفهان رنگ باخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچنان مضطرب رفت که زمستان هم به جای رخت سپیدش رنگ سیاه پوشید در میان این همه بی‌مهری که ریه های زمین و زمان را تنگ کرده و نفس به جان عالم و آدم نگذاشته است.

 

و حالا جلسه از پی جلسه و سخن از پی سخن که ای وای داروغه را بگیرید که شهر چنین شد و چنان!

 

بعضی تازه از غار بیرون آمده ها که گویی سال هاست خبر از بحران هوا و روزهای آلوده و صنعت و ماشین و گرم شدن زمین و غیره و غیره ندارند، انگشت اشاره به سمت اهل علم برده اند که چرا علمتان به عمل نمی آید و اگر دزد هوای شهر را نشانمان می دادید، چنان و چونان می کردیم.

 

اما یادشان رفته، آن یک انگشتی که محکوم می‌کند عالمان بی عمل را،‌ چهارتایش مدیران بی تدبیر را نشانه می رود.

 

«برای کنترل آلودگی هوا بدون کمک دانشگاه نمی توان اقدام موثری انجام داد و بهبود زندگی مردم و کیفی سازی زندگی در شهرها از جمله توانمندی های دانشگاه صنعتی است» این را شهردار اصفهان گفت و ادامه داد: «نتیجه تحقیقات تیم های دانشگاهی باید از سوی دستگاه های اجرایی مورد پذیرش قرار گیرد چراکه راهکار برخی مشکلات فقط از سوی دانشگاه و گروه های تحقیقاتی قابل ارائه است».

 

نفسمان بند آمد از بس که از آسمان برسرمان بارید و باران نبارید!!

 

«شیشه فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم می گوید «در اصفهان 17 کانون گرد و غبار شناسایی شده و 10 روز است که قرارگاهی در استانداری اصفهان برای بررسی وضعیت اضطراری آلودگی هوا تشکیل داده ایم و نماینده دستگاه های مرتبط با آلودگی هوا هم حضور دارند تا شرایط بررسی و تصمیماتی در این زمینه اجرایی شود.» او همچنین منتظر برگزاری نشستی میان اقلیم شناسی دانشگاه های صنعتی و خوراسگان با مجموعه هواشناسی اصفهان است.

 

 همه آمده اند،‌ اما هنوز ریه های بیمار اصفهان با تردید، هوای پاک امروز اصفهان را نفس می‌کشد.

 

در پرونده‌ی هوای بی رمق اصفهان رد صنعت به چشم می خورد؛ آقای سازمان صنعت و معدن، زمانش رسیده که فرزند ناخلف خود را ادب کنی.

 

نماینده سازمان صنعت و معدن گفت: «در شرایط اضطرار کارگاه های ریخته گری و قیر در اصفهان تعطیل می شود» قباد نوری، مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان قول داد «در این وضعیت از فولاد و ذوب آهن نیز درخواست می‌شود که میزان تولید خود را کاهش دهند»

 

او پس از این سخنان گرد را از آستین کت سازمانش تکاند و گفت: «البته مصرف گاز بخش خانگی اصفهان با 53 میلیون مترمکعب در شبانه روز از مصرف بخش صنعتی با 20 میلیون مترمکعب مصرف، بیشتر است».

 

شیشه فروش مرد بحران اصفهان می‌گوید «سازمان صنعت و معدن باید جلسه‌ای با صنایع بزرگ و کوچک بر مبنای سیاهه انتشار آلاینده‌ها برگزار کند و الزامات پیشگیری و خروج آلاینده ها را بررسی کند».

 

مرد روزهای سخت و بحران در اصفهان مثل همیشه سخت پای کار آمده و تقاضایش را مطرح می‌کند «اصفهان نیاز به رادار پیشرفته هواشناسی و ایستگاه های نوین هواشناسی دارد». او ادامه داد «شرکت گاز هم باید 5 هزار موتورخانه را هوشمندسازی کند. همچنین صنایعی که از مازوت استفاده می کنند ملزم به استفاده از گاز شدند. آموزش و پرورش هم باید بخشی از تعطیلات شهریور ماه را به زمستان منتقل کند»

 

«ساختار موتورخانه همه ساختمان های شهرداری اصفهان را اصلاح کرده ایم» این را، رضا جعفریان، مدیرعامل سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان در پاسخ به نگرانی های شیشه فروش گفت و ادامه داد «سوخت اتوبوس های شهری اصفهان را اصلاح کردیم و فیلتر هم نصب کردیم»

 

امانی،‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان،‌ می‌خواهد در آینده رینگ سوم شهر را برای کنترل آلودگی هوا به دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات مجهز کند و طرح زوج و فرد را از درب منازل پیگیر شود و قول راه اندازی خط تولید موتورسیکلت برقی در شهر اصفهان را می دهد.

 

در حالی که اصفهان دست به دعا برداشته و چشم به آسمان دوخته، خورشیدی، آقای هواشناسی اصفهان گفته تا آخر دی آلاینده‌ها مهمان ریه های اصفهان هستند و خبر از ورود سامانه بارشی داد و گفت: «این سامانه بارش چندانی برای شهر به همراه ندارد اما به پاک شدن هوا کمک می کند»

 

«برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی 32 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است» سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت و ادامه داد «فقط در جلسات کنترل آلودگی هوا راهکارها ارائه می شود اما در عمل چنین اتفاقی نمی افتد و برخی دستگاه ها به تکالیف خود عمل نمی کنند»

 

فقط باید پلیس باشی که کسی به انتقاد به جا و درستت اعتراض نکنند و الا مردم و رسانه‌ها که زورشان به جایی قد نمی دهد.

 

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اصفهان که این روزها سوار بر موج دلواپسان هوای اصفهان است و نامش بر سر زبان ها افتاده، میخواهد لیست منشأ آلاینده های جوی اصفهان در اختیار دستگاه های مختلف قرار گیرد تا مدل برنامه ریزی هر اداره بر اساس برنامه جامع مدیریت کاهش آلودگی هوا در استان و شهرستان تدوین شود تا آخر پاییز سال دیگر جوجه‌ها را بشماریم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان مسجد 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی استان بوشهر طرح ملی فهما فهما الودگی هوای اصفهان شاخص الودگی کمیته اضطرار کاهش الودگی الودگی هوا شهرداری اصفهان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از شهرهای استان اصفهان در هفدهم اردیبهشت تا ۲۴ ساعت آینده را اعلام کرد.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وضعیت هوای بعضی از شهرهای استان را تا ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق / ‏‏ بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۵ درجه سانتی‌گراد

شرق اصفهان: آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد / بیشینه دما: ۲۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

نجف‌آباد: آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد / بیشینه دما: ۲۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

کاشان: آسمان‬‬‬‬ صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد / ‏ ‏ بیشینه دما: ۲۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۸‬ ‏ درجه سانتی‌گراد

سمیرم: آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد / ‏ بیشینه دما: ۱۶‬ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۷ درجه سانتی‌گراد

اردستان: آسمان صاف تا قسمتی ابری و وزش باد / بیشینه دما: ۲۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۶ سانتی‌گراد

خوانسار: آسمان صاف افزایش ابر و وزش باد / بیشینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۱ سانتی‌گراد

مبارکه: آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد / بیشینه: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

شهرضا: آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد / بیشینه دما: ۲۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی گراد

دولت‌آباد: آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد / ‏ بیشینه دما: ‬ ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۴ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 751021

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است