Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر استعفای مهدی تاج آن هم به دلیل بیماری، بدون تردید خبر نخست ورزش ایران طی همه ماه های اخیر بوده است اما این خبر در روزی رسانه ای شد که وکلای مارک ویلموتس از شکایت رسمی به فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران خبر داده اند.

به گزارش تابناک ورزشی، واکنش رسانه های ورزشی ایران در ماجرای قطع همکاری با مارک ویلموتس نشان داد که مهدی تاج از پشتوانه موثری در مواجهه با این مربی بلژیکی در دعوای حقوقی پیش آمده برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند خبرگزاری و سایت و روزنامه هر روز به طور جدی پیگیر پرونده فسخ قرارداد با ویلموتس و ادعای تاج مبنی بر ندادن هیچ گونه غرامت دیگری به این مربی هستند.

فشار رسانه‌ها درمورد قرارداد پنهانی ویلموتس و خطای مشاوران خارجی تاج

رسانه ها به طور مستمر از ایرادات حقوقی قرارداد تاج با ویلموتس می نویسند و حتی توضیح رییس فدراسیون مبنی بر بررسی قرارداد توسط چند کارشناس برجسته حقوقی خارج از فدراسیون را هم کافی نمی دانند. آنها می پرسند چرا تاج از حقوقدان های داخل فدراسیون استفاده نکرده و اینهمه در امضای این قرارداد پنهان کاری کرده است؟ و حالا چرا نام آن منابع برجسته حقوقی خارج نشین و معتمد خودش را مطرح نمی کند تا مردم بشناسند که چه افرادی چنین بندهای عجیب و یکطرفه ای را در قرارداد دیدند و ایرادی نگرفتند؟

همه این مسایل ، فشار روی تاج را غیرقابل تحمل کرده است و باعث شد تا کار تاج به بیمارستان کشیده شود و سرانجام همزمان با اعلام خبر رسمی شکایت ویلموتس ، وی استعفا کند. این استعفا می تواند تاج را از جهنم سوزان بحران های فدراسیون حداقل به شکل صوری خلاص کند و همه بحران را متوجه جانشینان و البته تصمیم گیران وزارت ورزش کند. حالا آنها که روی برکناری کی روش اصرار داشتند، و سپس روی انتخاب جانشینش می بالیدند ، بیایند و جواب بدهند.

 

سنگینی غرامت ۱۰۰میلیاردی مربی بامعرفت روی قلب تاج

به طور حتم ؛ بن بست در مذاکرات مقدماتی نمایندگان فدراسیون فوتبال با وکلای ویلموتس طی روزهای گذشته به اطلاع تاج رسیده شده بود و رییس می دانست که طرف بلژیکی راه شکایت و پیگیری حقوقی در فیفا را برگزیده است.

نکته مهم تر اینکه وکلای ویلموتس که زیر نظر همسر حقوقدان این بلژیکی ناموفق فعالیت می کنند، به صراحت اعلام کرده اند که در این شکایت از فدراسیون ایران « خواسته مشخص شان دریافت کل رقم قرارداد تا پایان مدت سه سال است!» رقمی ارزی که می تواند بالغ بر هفت میلیون یورو باشد و به تنهایی فدراسیون فوتبال ایران را ورشکسته سازد. پول و غرامتی که حتی کل طلب بلوکه شده فدراسیون کشورمان از فیفا هم برای تسویه آن کفاف نمی دهد و می تواند عواقب بسیار ناگوارتری برای فوتبال کشورمان به همراه داشته باشد.

فدراسیون فوتبال و مهدی تاج که اعلام کرده بودند با پرداخت سه ماه جلوتر دستمزد ویلموتس ، و دریافت نامه فسخ یکطرفه قرارداد از سوی او ، دیگر نیازی نیست پولی به او داده شود و همینجا رابطه کاری تیم ملی با او قطع می شود، حالا انگار با واقعیت تازه ای روبرو شده اند که احتمال محکوم شدن در دادگاه فیفا را جدی تر می کند.

 

چه بحران های دیگری قلب تاج را می خراشد؟

هرچند تا زمان برگزاری جلسات دادگاه مذکور و صدور حکم علیه فدراسیون فوتبال، چهارماه باقیمانده ریاست تاج هم به اتمام می رسد اما اگر این موضوع را هم نادیده بگیرند، مساله انتخاب جانشین او در تیم ملی مطرح می شود که طبق شنیده ها درخواست برانکو هم به هیچ عنوان کم نیست و شرط مالی او برای پیوستن به تیم ملی ایران، هوش از سر مدیران فوتبال برده است.

کمتر از سه ماه دیگر دور برگشت مقدماتی جام جهانی هم آغاز می‌شود و تیم ملی باید از فروردین ماه، رقابت پرهزینه برای رسیدن به «جام جهانی قطر ۲۰۲۲» را آغاز کند؛ جامی که فدراسیون بعد از دو شکست مقابل بحرین و عراق ، با یک بیانیه قول داده که حتما به آن صعود کند! 

تیم ملی امید نیز به زودی باید به مصاف تیم های قلدر در انتخابی المپیک برود و برای شکستن طلسم صعود به بازی های تابستانی توکیو 2020 بعد از 40سال تلاش کند. سهمیه آسیایی ایران در لیگ قهرمانان بر خلاف ادعای تاج که گفته بود در فصل جاری 3 + 1 خواهد بود، 2 + 2 اعلام شد تا مشخص شود نایب رییس ای اف سی حتی از عادی ترین تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بی خبر و غافل است و اینقدر مشغله و کار در داخل دارد که به این اولویت ها نمی رسد.

همچنین فشار فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه های فوتبال ایران در جریان بازی های لیگ برتر باشگاه های کشور نیز خود یکی از دغدغه های جدی رییس فدراسیون است. رییسی که قول این اصلاحات را از زبان مسوولان ارشد سیاسی دولت به اینفانتینو داد اما حالا با تهدیدهای پشت پرده مبنی بر تعلیق فوتبال ایران با اتهام تبعیض جنسیتی روبرو است.

در آخر صف دغذغه های رییس فدراسیون، تیم های باشگاهی بی پولی قرار دارند که خطر انحلال را تجربه می کنند و رییس فدراسیون هم نمی تواند با گرفتن حق پخش و پول های چند ده میلیاردی تبلیغات محیطی، مانع تعطیلی تیمهای بحران زده شود. مربیان خارجی یک به یک از ایران می روند و فوتبال کشور به دهه های آماتوری اش برمی گردد. در این اثنا بحران قومیتی و افزایش خشونت روی سکوها نیز هر روز بیشتر شده و فدراسیون فوتبال نتوانسته آن را کنترل کند.

نویسنده: مجید کوهستانی

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون باشگاه استقلال خودروی ملی ترکیه احمد خرم مهدی تاج اف ای تی اف رزمایش دریایی ایران چین روسیه استعفای تاج شکایت ویلموتس فدراسیون فوتبال بحران ویلموتس تیم ملی تابناک ورزشی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون باشگاه استقلال خودروی ملی ترکیه احمد خرم مهدی تاج اف ای تی اف رزمایش دریایی ایران چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد

یکی از داوران لیگ برتری که اکنون در فوتبال در یک پست و مقام دیگر هم فعالیت می‌کند، سید علی اصغر مومنی است؛ داوری که این فصل دیدارهای حساسی را سوت زد و این هفته نیز در کوبل داوری دیدار تراکتور و استقلال حضور دارد.

سید علی اصغر مومنی که دو سال از شروع فعالیت او به عنوان رئیس هیئت فوتبال شهرستان چالوس می‌گذرد، روز گذشته تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد و پس از دو سال ریاست هیئت را به شخص دیگری تحویل بدهد.

در دوران حضور او، کلاس‌های مختلف مربیگری فوتبال و فوتسال ایران و آسیا برگزار شد و همچنین در پایان نیم فصل شاهد این بودیم که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک شهرستان میزبان دوره دانش افزایی تمامی داوران لیگ برتر بود و این اتفاق به میزبانی هیات فوتبال شهرستان چالوس رقم خورد.

اسماعیل بابائی، دوست مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال شهرستان چالوس تایید کرد که سید علی اصغر مومنی رئیس هیئت فوتبال این شهرستان از سمت خود استعفا داده و تنها در امر قضاوت به فعالیت خود در فوتبال ادامه خواهد داد.

کد خبر 848412 برچسب‌ها ویژه ورزشی داوری فوتبال

دیگر خبرها

  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • رد شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم
  • شکایت پرسپولیس رد شد
  • شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم اراک رد شد
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد