Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسولی گفت: طرح آزمایشی پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل موقتاً برای شش بیماری در سطح کشور آغازشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«مریم رسولی» در در جشن روز پرستار که با حضور جامعه پرستاری استان در سالن رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان با اشاره به اینکه طرح «پرستار ترخیص» یا «پرستار پیگیری» یا همان «پرستاری از راه» دور به منظور ارائه خدمات در منزل است، گفت: اجرای این طرح سبب پیگیری وضعیت بیماران پس از ترخیص از بیمارستان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این طرح شامل اغلب بیماری‌های مزمن می‌شود که از جمله آن‌ها بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو، بیماران مبتلا به سرطان، بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب، بیماران مبتلا به سی.وی.ای. و سی.یو.پی.دی. هستند و قرار است نوزادان مبتلا به زردی نیز تحت پوشش این طرح قرار گیرند تا خدمات فتوتراپی را در منزل دریافت کنند.

 

وی افزود: ترخیص زودهنگام بیماران و رضایت بیشتر بیماران با اجرای این طرح انجام و ادامه روند درمان در منزل دنبال می‌شود.

 

رسولی در ادامه از برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۹ هزار نفر شامل پنج هزار پرستار در ماه گذشته خبر داد وافزود: حدود پنج هزار پرستار از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت در اسفند ۹۸ در بیمارستان‌های دولتی استخدام می‌شوند.

 

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اصلاح سیستم پرداخت پرستاری اشاره داشت وافزود: طرح جدیدی جایگزین «قاصدک» خواهد شد و مقرر است تغییرات اساسی اتفاق بیفتد.

 

وی عنوان کرد: بر اساس قولی که وزیر بهداشت داده است دو ماه از معوقات جامعه پرستاران نیز تا قبل از روز پرستار امسال پرداخت می‌شود.

 

به گفته رسولی باید در حوزه پرستاری نظام پرداخت اصلاح و نسبت به این موضوع بازنگری مجدد انجام شود.

 

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با جدا شدن نظام پرداخت از طرح قاصدک و واگذاری آن به کمیته‌ای متشکل از صاحب‌نظران پرستاری امکان اصلاح سیستم نظام پرداخت در حوزه پرستاری میسر می‌شود.

 

وی همچنین از راه‌اندازی سیستم گزارش‌نویسی و ثبت الکترونیکی مراقبت‌های پرستاری خبر داد و گفت: در مواقعی پرستاران مجبورند ساعت اداری مراقبت مستقیم را کاهش داده و زمانی را صرف نوشتن و ارائه گزارش کنند که این امر با نارضایتی بیمار و پرستار همراه بود.

 

رسولی با بیان اینکه یکی از اقدامات معاونت پرستاری وزارت بهداشت برای مدیریت در زمان، راه‌اندازی سیستم گزارش‌نویسی الکتریکی است، ادامه داد: مقدمات این طرح تا پایان سال جاری آماده خواهد شد که با اجرای آن، ۱۰ درصد در زمان پرستاران صرفه‌جویی می‌شود و مدیریت زمان صورت خواهد گرفت.

 

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مسأله دیگری که معاونت پرستاری وزارت بهداشت پیگیر آن است، اشاره و تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد پیگیری این معاونت، ایجاد مراکز مراقبت طولانی‌مدت است که آیین‌نامه آن را تدوین کرده و با تصویب در کمیته تنظیم مقررات، پرستاران می‌توانند به‌عنوان مسؤول راه‌اندازی این مراکز مجوز دریافت کنند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود

 

به گزارش تابناک، رئیس کل بیمه مرکزی از ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه، خبر داد.

علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد، در صورت پرداخت نشدن حق بیمه، کارت سوخت وسیله نقلیه آن‌ها متوقف می‌شود.

او با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

او افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

او همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت