Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@02:04:01 GMT

قدم‌های ناسا برای جایگزینی سیاره آبی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۸۲۶۴

قدم‌های ناسا برای جایگزینی سیاره آبی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همزمان با فاجعه زیست محیطی و افزایش جمعیت، بشریت برای زنده ماندن باید به فکر یک سیاره جدید باشد. ناسا تلسکوپی را برای انجام این امر به کار گرفته است.

ماموریت تلسکوپ HabEx این است تا به دنبال زمین دوم برای جابجایی بشر بگردد.

«اسکات گائودی» محقق دانشگاه ایالتی اوهایو در این زمینه طی بیانیه‌ای گفت: «هدف ما این است که ببینیم آیا می‌توانیم سیاره ای مشابه زمین پیدا کنیم تا بتواند از زندگی بشر پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تعدادی از سیارات خارج منظومه شمسی را شناسایی کردیم، اما تاکنون به طور قطعی مشخص نشده که عناصر لازم برای سکونت در آنها وجود دارد. ماموریت HabEx گام منطقی بعدی در جستجوی سیارات مشابه زمین خواهد بود.»

HabEx یک تلسکوپ فضایی شبیه به تلسکوپ هابل اما دارای آینه بسیار بزرگتر در عرض 4 متر (13 فوت) در مقایسه با عرض 2.4 متری هابل است. این تلسکوپ مانند اریگامی به شکل یک گل آفتابگردان در می‌آید. همچنین مجهز به دیسکی به طول 52 متر (170.6 فوت) است.

این پروژه اهدافی مانند یافتن سیارات قابل سکونت، سیستم‌های سیاره‌ای، انواع سیارات و بخش‌های دوردست جهان در طیف ماوراء بنفش را دنبال می‌کند.

ناسا طی برنامه‌ای رصد کنندگان مهمان را هم برای جمع آوری داده جهت انجام تحقیقات خود می‌پذیرد.

انتهای پیام/

178 / 159 ناسا سیاره شبیه زمین HabEx

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ناسا سیاره شبیه زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک آسیایی گزینه لیورپول برای جایگزینی صلاح

لیورپول برای جایگزینی محمد صلاح روی بازیکن ژاپنی رئال سوسیداد دست گذاشته است.

به گزارش ایسنا، اختلاف اخیر محمد صلاح با یورگن کلوپ باعث شده است تا گمانه‌زنی‌های درباره جدایی این ستاره مصری از قرمزپوشان آنفیلد زیاد شود.

سایت لیورپول اکو مدعی شد که لیورپول برای جایگزینی صلاح روی تاکفوسا کوبو دست گذاشته است و در تلاش است تا این بازیکن را در تابستان جذب کند.

کوبو سابقه حضور در رئال مادرید را در کارنامه دارد. او اکنون در رئال سوسیداد بازی می‌کند و در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در این تیم داشته و توانسته ۷ گل به ثمر برساند و ۴ پاس گل هم بدهد.

البته جدایی یورگن کلوپ لیورپول شاید باعث شود که صلاح در تیم بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • یک آسیایی گزینه لیورپول برای جایگزینی صلاح
  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین