Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:10:48 GMT

نزدیک نیمی از روستاهای چالدران فاقد دهیاری است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۸۴۰۰

نزدیک نیمی از روستاهای چالدران فاقد دهیاری است

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار چالدران گفت: ۹۰ روستا چالدران فاقد دهیاری است.

حسن محمد زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امسال در جهت عمران و آبادانی روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان بیش از ۷ میلیارد ریال اعتبار به صورت مشارکتی از محل اعتبارات فرمانداری و بنیاد علوی اختصاص داده شده است، افزود: این میزان اعتبار بعد از بررسی مشکلات روستاهای مورد هدف در جهت عمران و آبادانی روستاها هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده با بیان اینکه از مجموع ۱۷۸ روستای چالدران ۹۰ روستا فاقد دهیاری هستند، افزود: تلاش می شود با اجرای طرح های عمرانی گام های اساسی در جهت توسعه این روستاها برداریم.

وی همچنین از پیگیری و تعیین تکلیف تداخلات ارضی پلاک های ۱۸۲ و ۱۹۷ سیه چشمه و پلاک ۱۶۴ آواجیق خبر داد و گفت: تداخلات اراضی با اشخاص در شهرستان چالدران چندین سال است مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به وجود آورده است، در حالیکه مقدمات رفع این مشکل به دنبال پیگیر های به عمل آمده در شهرستان چالدران فراهم شده است.

فرماندار چالدران با اعلام اینکه در شهرستان چالدران ۹۹۶ هکتار جزء اراضی مشکل دار در قالب تداخلات اراضی ملی و زراعی از سنوات متمادی گذشته بعنوان چالش جدی مطرح بوده، افزود: بدنبال پیگیری های مداوم بعد از تکمیل شدن پرونده در کارگروه شهرستانی و ارجاع به کمیته استانی مقرر شده ظرف هفته های آینده موضوع با طرح در کمیسیون مربوطه تعیین تکلیف و برای اجرا به مبادی ذیربط ابلاغ شود.

محمد زاده همچنین بر طرح‌های اجرا شده در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و دامداری در روستاهای شهرستان با کمک بنیاد علوی اشاره کرد و گفت: تاکنون با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۳۶ نفر به صورت مستقیم در چالدران فراهم شده است.

گفتنی است؛ شهرستان چالدران یکی از شهرستان‌های آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته‌است. چالدران چهاردهمین شهرستان استان آذربایجان غربی است. مرکز این شهرستان، شهر سیه‌چشمه است و جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی بیش از ۱۳۰هزار نفر است و بیش از ۲۵ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهياري بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از مجهز شدن ماشین‌آلات دهیاری‌های استان به سیستم ردیابی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سهراب امیری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمران روستایی، اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات دهیاری‌ها سیستم ردیابی جی پی اس بر روی ماشین‌آلات دهیاری‌های استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش 500 دستگاه از ماشین‌آلات مختلف در دهیاری‌های استان بوشهر مستقر هستند، اظهار امیدواری کرد به‌زودی با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های استان بوشهر کار نصب این سیستم بر روی ماشین‌آلات آغاز شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ابراز امیدواری کرد: با تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به دستگاه ردیابی و راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره‌گیری از این ماشین‌آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

امیری‌نژاد  اضافه کرد: از 619 روستای استان بوشهر 393 روستای آن دارای دهیاری هستند.

وی در ادامه از جذب سرباز جهادی در فرمانداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با هدف جذب نیروهای جوان، متخصص و جهادی در راستای کمک به توسعه فعالیت‌های عمرانی و جهادی در روستاها و ارتباط موثر نیروهای جهادی در سراسر استان با فرمانداری‌ها فراخوان چهارمین دوره جذب سرباز یا امریه جهادی منتشر شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: این مهم در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستایی در همه حوزه‌ها معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اجرایی می‌شود

امیری‌نژاد با بیان اینکه تاریخ اعزام مشمولین اول مرداد سال جاری است، افزود: عدم داشتن غیبت و کسر خدمت بومی بودن محل تقاضا، نداشتن بستگان نسبی و سببی در محل تقاضای خدمت و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی، از شروط جذب امریه جهادی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی