Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل 23 هزار متر مربع پروژه میراث فرهنگی در اردبیل همزمان با سفر رئیس جمهور به اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

نادر فلاحی امروز دوشنبه 9 دی ماه در جمع خبرنگاران با اعلام  خبر افزود: هشت پروژه میراث فرهنگی طی دو سال گذشته در اولویت برنامه‌های اداره کل بوده که از این تعداد 3 پروژه احیا و مابقی مرمت بناهای تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پروژه‌های احیا شامل احیای دروازه عالی قاپو در 400 متر مربع، ساماندهی بقعه شیخ کلخوران در 10 هزار متر مربع و احیای غارهای دستکند گنزق در 5 هزار متر مربع است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: پروژه‌های مرمت نیز شامل مرمت پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در 2500 متر مربع، ساماندهی سایت موزه شهر یئری در 1870 متر مربع، مرمت و باسازی سرای امام جمعه در 2 هزار متر مربع و مرمت 2 خانه و 2 حمام تاریخی  در 1850 متر مربع است.

به گزارش ایسنا، فلاحی با بیان اینکه جمع اعتبارات میراث فرهنگی در استان 260 میلیارد ریال است، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها مطالعه چندین ساله مردم اردبیل بود که با استفاده بهینه از امکانات موجود اجرا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مرمت آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی