Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه اراک بابت سنوات گذشته خود 103 میلیارد تومان بدهی عوارض آلایندگی دارد.

سید مهدی مقدسی امروز یکشنبه در جلسه کار گروه کاهش آلودگی هوای اراک بیان کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید براساس قانون هوای پاک بروزرسانی شود.

وی گفت: همواره در روزهای بحرانی آلودگی هوا موضوع سهم آلایندگی از صنایع و منابع آلاینده مطرح می شود، پالایشگاه اراک بابت سنوات گذشته خود 103 میلیارد تومان بدهی عوارض آلایندگی دارد و سوال اینست که چرا تاکنون دیوان محاسبات پالایشگاه را مجبور به پرداخت این عوارض نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شهر اراک تاکنون از این سهم عوارض محروم بوده است و اگر این رقم طی 2 سال اخیر پرداخت شده بود مشکلات امروز وجود نداشت. یکی از مهمترین دغدغه های امروز مردم بحث آلودگی هواست و اگر تکالیفی برای صنایعی چون پالایشگاه تعریف می شود باید براساس قانون هوای پاک باشد و محیط زیست نیز در این رابطه مطالبه گری داشته باشد.

مقدسی با اشاره به طرح توسعه نیروگاه گفت: هر گونه طرح توسعه در نیروگاه یا دیگر صنایع باید بر مبنای مطالعات و ملاحظات زیست محیطی باشد و قبل از هر اقدامی باید پژوهش صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر کریمی نیز در این جلسه با اشاره به ماده 18 قانون هوای پاک بیان کرد: براساس این ماده قانونی وزارت نفت موظف است برای تولید سوخت کشور از جمله بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید مطابق استانداردهای ملی مصوب اقدام کند.

وی تصریح کرد: پالایشگاه امام خمینی(ع) شازند سهم بسزایی در تولید سوخت کشور دارد، سوال اینجاست که آیا در پالایشگاه این استانداردهای ملی در تولید مدنظر قرار دارد یا خیر و آیا در محدوده استان مرکزی و شهرستان های اطراف پالایشگاه مانند اراک، خنداب و شازند سوخت با کیفیت به صورت کامل عرضه می شود؟

کریمی با اشاره به وجود گزارشاتی مبنی بر سوزاندن LPG در فلر بیان کرد: وزارت نفت تاکنون در بحث بازیافت فلر در محیط های پالایشگاهی و غیرپالایشگاهی اقدامی نکرده است.

وی با اشاره به وضعیت مصرف آب در سه صنعت بزرگ در شهرستان شازند که از منابع زیرزمینی استفاده می کنند، افزود: آب سد کمال صالح در ماه هایی از سال سرریز می کند، پیشنهاد می شود این صنایع ضمن پرداخت بها ملزم به برداشت از این آب شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مصوب هیات وزیران در سال 1386 است، تصریح کرد: حدود 12سال از عمر این مصوبه می گذرد و پیشرفت های خاص و مشخصی را در اجرای آن نمی بینیم. از طرفی پایش آلودگی هوای اراک به صرف گزارش مرکز پایش در یک مقطع کوتاه نتیجه درستی نخواهد داشت و باید برای روند بلندمدت برنامه ریزی و سیاستگذاری کرد.

وی بیان کرد: نمونه ای از مباحثی که به نتیجه نرسیده است وضعیت ایرالکو و انتقال آندسازی است که هیچ کس از جمله این شرکت، مسئولان استان و حتی دستگاه قضا در خصوص این انتقال پاسخگو نیستند. وکیلی آمد سر شرکت را کلاه گذاشت، مبالغ هنگفتی از جیب شرکت که پول بیت المال است را برد و هنوز تکلیف آن روشن نشده است و مسلما در این جلسات باید به این موضوع رسیدگی شود.

کریمی تاکید کرد: اینکه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به کارگروه استان تبدیل شود درست نیست، اراک 40 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است که هنوز مصوباتی که مختص آن است اجرایی نشده است. باید این طرح مورد بازنگری قرار گیرد و اقدامات به سرانجام برسد.

نماینده مردم اراک در پایان افزود: این جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک است، اما نه شهردار و نه فرماندار اراک در این جلسه حضور ندارند که جای تاسف است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون باشگاه استقلال خودروی ملی ترکیه احمد خرم مهدی تاج اف ای تی اف رزمایش دریایی ایران چین روسیه بدهی پالایشگاه آلایندگی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون باشگاه استقلال خودروی ملی ترکیه احمد خرم مهدی تاج اف ای تی اف رزمایش دریایی ایران چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم