Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ چهارمین نشست طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت اخلاق و معنویت برگزار و در آن ضمن تاکید بر اینکه در مدرنیته جایگاه انسان و سیستم معنوی مشخص نیست تاکید شد: هرجا که ارزش‌های اسلامی را به سمت و سوی حاکمیتی و دولتی برده‌ایم همیشه با شکست مواجه شدیم. به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی، مدیر معارف قرآن و عترت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز 9 دی ماه در چهارمین نشست طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت اخلاق و معنویت که در ستاد مرکزی جهاد دانشگاهی قم برگزار شد بیان کرد: باید بدانیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی کدام دستگاه‌ها را به عنوان ناظر بر تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب معرفی کرده است؛ در این زمینه در سطح استان می‌توانیم کمیته نظارتی با مشارکت شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرجا که ارزش‌های اسلامی را به سمت و سوی حاکمیتی و دولتی برده‌ایم همیشه با شکست مواجه شدیم؛ این جریان به عنوان یک سند بالادستی می‌تواند از استانداری استفاده کند ولی باید شورای فرهنگ عمومی استان این جریان را جلو ببرد. مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: در این طرح باید اهداف و کارشناسان نظارتی در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شود. وی گفت: اگر بخواهیم این امر را محدود به ادارات کنیم اشتباه است. چون این امور در ادارات دارای نهادهای خاص و مرتبط است. عبدی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بحث معنویت اخلاقی روی شعور معنوی وجدان اخلاقی تاکید می‌کنند که این امر تنها در ادارات خلاصه نمی‌شود و کل جامعه را شامل می‌شود. فقدان جایگاه انسان معنوی در مدرنیته همچنین حجت صدقی، نماینده نیروی انتظامی در این نشست با ذکر این مطلب که مولفه‌های زیست اخلاق‌مدارانه یا معنوی‌گرایانه در این طرح (طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت اخلاق و معنویت) مشخص نشده است، گفت: سیر و سلوک سازمانی با افراد متفاوت است. مقام معظم رهبری فرمودند که حکومت‌ها باید رفتارهای معنوی و اخلاقی داشته باشد. وی افزود: وقتی ادارات ما بر اساس سیستم درست اداره شوند مشکلات حل می‌شود و دیگر نیازی نیست که ما روی همه افراد کار فرهنگی کنیم. در ابتدا باید مولفه‌های تخصصی اخلاق‌مداری فردی و سازمانی را مشخص کنیم. صدقی بیان کرد: انسان‌ها توسط سازمان‌ها ساخته می‌شوند. سیستم آموزش و پرورش است که می‌تواند یک جامعه را بسازد و در ادامه سیستم‌های کاری می‌توانند مشکلات رفتاری فعالان آن بخش را حل کنند. وی گفت: مشکلات ما از زمانی آغاز شد که مدرنیزم پای خود را به عرصه‌های زندگی ما گذاشت. درست است که از مواهب این مدرنیسم استفاده می‌کنیم ولی جایگاه انسان معنوی یا سازمان معنوی در مدرنیسم مشخص نشده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم مدرنیته بیانیه گام دوم انقلاب طرح تبیین عبدی صدقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا قشلاقی گفت: پرونده ۳۹۴ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم عرضه خارج از شبکه آرد به ارزش ۲۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان کردکوی رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر الزام توزیع آرد در شبکه رسمی، واحد متخلف را به پرداخت ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

قشلاقی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی در بازرسی از کارخانه تولید آرد، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6091848

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد