Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر نصیر بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز در خصوص چهارمین دوسالانه عکس نور گفت: در این دوره از جشنواره تهدیدات، چالش ها، فرصت ها و ظرفیت های هر استانی مدنظر قرار گرفته شد تا عکاسان بتوانند در همه حوزه ها عکس های خود را به صورت مجموعه برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود آثاری که به این رویداد راه یافته اند به صورت بسته ای در اختیار مسوولان قرار داده شود تا روی فرصت ها و تهدیدهای هر منطقه اقداماتی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود مشکلات و کاستی هایی جامعه به زبان هنر به مسئولان بازگو شوند تا در مورد آن ها چاره اندیشی شود، اظهار داشت: جشنواره دو سالانه عکس نور منجر به سرمایه گذاری، فرصت شغلی، توسعه و افزایش رونق اقتصادی می شود.

نصیربیگی، ادامه داد: با برگزاری چنین جشنوارهایی می توان صنایع دستی و آیین های سنتی هر استان را به همگان معرفی کرد تا فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بیشتری در جامعه فراهم شود.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور و دبیرکل جشنواره ملی عکس نور هم گفت: آثار ۳۱۴ عکاس از سراسر کشور به مرحله داوری چهارمین عکس دوسالانه عکس نور راه یافتند.

کمال الدین شاهرخ افزود: از زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، تعداد ۴۲۸ عکاس در سامانه مربوط به جشنواره با عنوان طرفه هنر ثبت نام کردند و ۳۵۴ مجموعه به دبیرخانه ارسال شد که با اعلام نظر هیات داوران آثار ۳۱۴ عکاس در بخش ویژه و آزاد شرایط مورد نظر با قوانین جشنواره را کسب کردند.

وی اظهار داشت: ۳ هزارو ۶۹۸ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در نهایت ۳۴ مجموعه عکس به بخش اختتامیه و نمایشگاهی راه یافته و از این تعداد ۱۸  مجموعه مربوط به بخش ویژه و ۱۶ مجموعه در بخش آزاد است.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور گفت: در مراسم اختتامیه این دوره ۳۵۰ قطعه عکس در قالب افتتاح نمایشگاه در معرض دید همگان قرار می گیرد.

شاهرخ، با بیان اینکه سه دوره قبلی این جشنواره از سال ۹۰ برگزار شده است، ادامه داد: امسال چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور با هدف معرفی ظرفیت‌ها، محرومیت زدایی، شبکه‌سازی و کشف استعدادهای جوان برگزار شد.

وی یادآوری کرد: این رویداد امسال در ۲ بخش آزاد و ویژه برگزار شد و موضوعات بخش نخست با توجه به ظرفیت‌های هر استان از سوی انجمن‌های عکس استانی اعلام شده بود اما بخش دوم آزاد بوده و محدودیتی نداشت.

دبیرکل جشنواره ملی عکس نور گفت: این دوره نسبت به دوره قبل متفاوت بوده و شرکت کنندگان می توانستند آثار خود را به صورت مجموعه برای دبیرخانه ارسال کنند.

شاهرخ، با بیان اینکه پروژه محور بودن و توجه ویژه به مجموعه عکس از ویژگی های این دوره به شمار می رود، افزود: این اقدام موجب شد تا از میزان تب و تابی که به طور معمول در تک عکس ها در جشنواره های مختلف مشاهده می شد کاسته شود و عکاسان توجه بیشتری بر بحث مجموعه عکس داشته باشند.

وی اظهار داشت: در این دوره و دربخش ویژه این جشنواره برای هر یک از استان ها با توجه به اعلام نظر دبیران استانی، اساتیدی به عنوان راهنما در کنار عکاسان منتخب قرار گرفتند تا با ارایه مشورت و کمک به آن ها، عکاسان بتوانند مجموعه های خود را به شکل کامل تری تولید کنند.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور، با بیان اینکه بخش ویژه این جشنواره مختص عکاسان شبکه بسیج بود، ادامه داد: هر یک از عکاسان مشخص شده با ایده ها و موضوعاتی که از سوی استانها تعریف شده بود در قالب تهیه پروژه اقدام کرده و مجاز به ارسال یک مجموعه عکس به دبیرخانه بودند و طبق قوانین جشنواره مجاز به حضور در بخش آزاد نبودند.

شاهرخ، ادامه داد: در اختتامیه این جشنواره  ۳ نفر در بخش ویژه و ۳ نفر در بخش آزاد به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی و با اهدای لوح و جوایزنقدی و تندیس جشنواره تقدیر می شوند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده و راه یافته به بخش نهایی این دوسالانه گفت: امروز همزمان با بزرگداشت سالروز حماسه نهم دی ماه آثار راه یافته به بخش نهایی این جشنواره در قالب نمایشگاه افتتاح در معرض دید همگان قرار می گیرد.

شاهرخ، افزود: ۳۵۰ قطعه عکس از ۳۴ مجموعه عکس راه یافته به بخش نهایی این جشنواره در قالب تابلوهای فاخر در ابعاد ۶۰ در ۹۰ و ۳۰ در ۴۵ به نمایش عموم در می آید.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز از روز اختتامیه دایر بوده و پس از آن نیز در شهر اصفهان به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس نور۹۸ به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی ۱۰ دی ماه سال جاری ساعت ۱۵ در تالار اندیشه تبریز برگزار می شود.

همچنین صبح روز سه شنبه دهم دی ماه نشست عکاسی با حضور تمامی عکاسان مدعو به این اختتامیه در تبریز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها عکاسی جشنواره ملی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی جشنواره ملی آذربایجان شرقی تبریز عکاسی جشنواره ملی آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید عماد شاهرخی امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی در استان به چرخه تولید بازگشته است، گفت: از این تعداد ۱۶ واحد پرورش مرغ گوشتی بود.

وی افزود: سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در لرستان انجام می‌شود که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی اضافه کرد: همچنین ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن در دولت سیزدهم در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی به افزایش تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۶ هزار تن معادل پنج هزار میلیارد ریال در مصرف آرد استان صرفه‌جویی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآورشد: تولید گندم لرستان از ۱۲۳ هزار تن در دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش یافته و در حوزه گلخانه نیز سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار رسیده است.

سید عماد شاهرخی با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در لرستان نیز از دو هزار و ۲۰۰ به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است، گفت: ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است که برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز در این خصوص راهگشا خواهد بود.

وی بیان کرد: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم در بخش کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم