Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@14:08:06 GMT

افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۹۶۰۶

افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس از تصویب لایحه افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس در صحن علنی شورای اسلامی این شهر خبر داد.

حمید شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه لایحه تعرفه‌های پیشنهادی جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر مطرح شد، اظهار کرد: این لایحه با اکثریت آراء اعضای شورا به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: لایحه افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری فردیس پس از سیر مراحل قانونی و ابلاغ به شهرداری، اجرایی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس با بیان اینکه طبق تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، شورای اسلامی شهر هر سال یکبار می‌تواند تعرفه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را تغییر دهد، تاکید کرد: تعرفه‌هایی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد مربوط به سال ۹۲ است و نقش بازدارندگی خود را از دست داده و به نوعی تخلفات ساختمانی را توجیه پذیر کرده است.

شهسواری هدف قانون‌گذار از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ را جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز برشمرد و اضافه کرد: این جرائم می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری ار ساخت و ساز غیر مجاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری فردیس از ابتدای تاسیس تا کنون برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و اقدامات مثبتی در این زمینه انجام داده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰، شهری مناسب‌تر داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز و تخلفات ساختمانی در مواقع بحرانی همچون زلزله خطرات جانی به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و زیان‌های آن برای شهر باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود تا شاهد این معضل در شهر نباشیم.

کد خبر 403408

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری شهر شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری کلانشهر کمیسیون ماده صد شهرداری تخلفات ساخت وساز ساخت و ساز شهر بسته تشویقی ساخت و ساز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد، اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: رکنا

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»