Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:06:50 GMT

تفکر قطع درخت باید از ذهن ما خارج شود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۹۷۴۲

تفکر قطع درخت باید از ذهن ما خارج شود

به گزارش سازمان جنگل‌ها، خسرو شهبازی در نوزدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی و ستاد برنامه نجات شمشاد افزود: آحاد جامعه امروز روی جنگل حساس شده‌اند و هیچ دست اندرکاری خواستار خروج چوب از جنگل نیست و در این میان اگر کارشناسانی معتقدند که باید از جنگل برداشت چوب انجام شود باید افکار عمومی و دیگران را قانع سازند تا این کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: قطع یک درخت در دورترین نقاط کشور افکار عمومی را رنجیده خاطر می‌کند و افکار عمومی به شدت در رسانه‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند که البته این اقدام مایه دلگرمی سازمان جنگل‌هاست.

شهبازی ادامه داد: با اجرای طرح تنفس جنگل و توقف بهره‌برداری در سه سال اخیر، اگر چه شاهد پراکندگی قاچاق چوب در گوشه و کنارهای جنگل بوده‌ایم اما در مقایسه با قبل از اجرای طرح تنفس قابل قیاس نیست زیرا قطع درختان جنگلی در این سال‌ها بسیار کم شده است.

سرپرست سازمان جنگل ها تصریح کرد: در استان‌های گیلان و مازندران در حدود ۲۰ هزار هکتار زمین خالی وجود دارد که می‌توان با توسعه  زراعت چوب و اجاره سالانه آن به بخش حفاظت از جنگل‌ها کمک کرد.  

نگاه به جنگل با دید بهره‌برداری نیست

عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل نیز در جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی خاطرنشان کرد: نگاه به جنگل با دید بهره برداری نیست و تمام هدف ما بهره‌برداری از سایر کارکردهای غیر چوبی جنگل است.

این مسؤول امور جنگل در سازمان جنگل‌ها افزود: ۸۰ درصد کارکردهای جنگل، غیرتجاری و غیر بازاری است و نباید نگاهمان فقط به چوب جنگل باشد زیرا ارزش‌های زیستی جنگل، نظیر تولید اکسیژن و آب، بیش از ارزش چوب آن است.

برچسب‌ها جنگل های هیرکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل های هیرکانی جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی