Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، آیت‌الله عیسی قاسم رهبری معنوی انقلاب بحرین و شیعیان این کشور در بیانیه‌ای بر تخلیه زندان‌های بحرین از زندانیان سیاسی تأکید کرد.


آیت‌الله عیسی قاسم در عین حال تأکید کرد که آزادی این زندانیان به معنای حل بحران نیست بلکه با آزادی آن‌ها تنها پرونده بازداشت‌شدگان بسته می‌شود و بقیه پرونده‌ها تا پیدا کردن راه‌حل سیاسی فراگیر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است که زندانی کردن زندانیان سیاسی در بحرین که خواهان حق سیاسی، حقوق اسلامی، ملی و انسانی بودند، از لحاظ انسانی، دین اسلام و عرف حقوقی جرم و در واقع ضربه‌ای به این اصول است.


طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، در این بیانیه همچنین آمده است که زندانی کردن هر فردی به دلیل مشارکت در تحصن‌ها، راهپیمایی و اعتراضات، ظلمی آشکار است و حبس شیخ «علی سلمان» نیز نمونه این مظلومیت است که در ارتباط با سخنان و مواضع سیاسی او مبنی بر دعوت به وحدت ملت و حمایت از منافع همگانی بوده است.
شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرینی در سال ۲۰۱۴ بازداشت شده و در سال ۲۰۱۵ حکم حبس چهار ساله برای او به اتهام رهبری جریان اعتراضات مردمی بحرین که خواهان برخورداری از دموکراسی و عدالت بود، صادر شد.


دادگاه بحرین ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ شیخ علی سلمان و دو معاون وی به نام‌های «حسن سلطان» و «علی الاسود» را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد.
به گفته جمعیت الوفاق نزدیک به پنج هزار زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین وجود دارد و علاوه بر آن یورش‌های روزانه نیروهای امنیتی به منازل معارضان و بازداشت آن‌ها در مناطق مختلف هر روز ادامه دارد.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: الوفاق الوفاق عیسی قاسم زندانیان بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند

همزمان با روز معلم و پاسداشت مقام آنان، معلمان نیکوکار با پرداخت پنجاه میلیون تومان، زمینه آزادی یکی از همکارانشان را که با بدهی مالی در زندان به سر  می برد، فراهم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان تهران، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز، همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انساندوستانه با اهدای پنجاه میلیون تومان در پرداخت بدهی یک نفر معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می برد، سهیم شدند.

همچنین این زندانی ۵۱ ساله که جزء زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده، حتی منزل مسکونی اش را هم فروخته و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعد به سر می بردند. 

 زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک های نیکوکاران دیگر استان، عصر امروز آزاد شده، نزد فرزندانش باز خواهدگشت.

خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین