Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در خصوص پیش بینی آینده بارش ها در استان مرکزی گفت: در سه ماهه آینده تا ۱۰ فروردین ماه بارش ها در حد نرمال خواهد بود که در همین راستا ۹۹.۷ میلی متر بارش پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص وضعیت بارش ها، دما و آلودگی هوا طی ماه های گذشته و پیش بینی ماه های آینده ضمن اشاره بارش ۸۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلی متر در کل کشور گفت: بارش های اتفاق افتاده در سال زراعی جاری در کل کشور نسبت به سال گذشته ۷.۵ درصد کاهش و ۲۲ درصد نسبت به بلند مدت افزایش داشته است.

بهاروند متوسط بارش های استان را ۱۰۰ میلی متر عنوان کرد و افزود: این میزان بارش افزایش ۱۸ درصدی نسبت به بلند مدت و کاهش ۲۸ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

وی رتبه استان مرکزی به لحاظ میزان بارش را  ۱۲ برشمرد و اظهار کرد: علی رغم رشد میانگین بارش ها در استان اما شهرستان هایی مانند خمین و تفرش نسبت به بارش نرمال خود با کاهش ۷ درصدی رو به رو بوده اند. همچنین بیشترین بارش استان با بارشی بیش از ۱۷۳ میلی متر برای شازند و کمترین بارش برای با ۶۱ میلی متر برای دلیجان بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: در مهرماه امسال بارش های استان نسبت به نرمال افزایش داشته است ولی در آذر ماه با کاهش بارش روبه رو بوده ایم.

وی در خصوص دمای هوای استان نیز گفت: دمای هوای استان در مهرماه و آذرماه به ترتیب ۱.۳ و ۴. درجه گرم تر شد و در آبان ماه نیز ۱.۸ کاهش دما داشتیم.

بهاروند تعداد روزهایی که اراک با پدیده گرد و خاک مواجه بوده است را ۱۴ روز برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد، به مدت ۳ روز دید افقی به کمتر از ۵ هزار متر رسیده است. همچنین در شهر اراک ۷۶ روز آلودگی شهری برقرار بوده که از این تعداد ۵۰ روز دید افقی به کمتر از ۵ هزار متر رسید.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد بادهای در حال وزش در اراک آرام است عنوان کرد: میانگین سرعت بادها ۱.۱ متر بر ثانیه است. از طرفی طی بررسی های انجام شده ۸۰ درصد بادها در ساعت  ۶:۳۰ صبح پاییز آرامند که این خود به آلودگی کمک می کند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با تاکید براینکه انجام پیش بینی های روزانه نسبت به آلودگی هوا اظهار کرد: در آبان ماه ۱۱ روز، در آذر ماه ۱۸ روز و تا امروز در دی ۳ روز پیش بینی پتانسیل انباشت را داشتیم.

وی در خصوص پیش بینی آینده بارش ها در استان مرکزی میز گفت: در سه ماهه آینده تا ۱۰ فروردین ماه بارش ها در حد نرمال خواهد بود که در همین راستا ۹۹.۷ میلی متر بارش پیش بینی می شود.

بهاروند خاطر نشان کرد: از نظر دمایی طی سه ماهه زمستان پیش بینی افزایش ۱ تا ۲ درجه ای دما را داریم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

در اطلاعیه روز دوشنبه اداره کل هواشناسی کرمان آمده است، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد این استان خواهیم بود.

طبق این اطلاعیه، بیشینه بارش‌ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان خواهد بود که با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد