Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - «کی بی سی» از محلی تکراری قصد افزایش سرمایه دارد اما؛ نکات جالب توجهی در گزارش توجیهی به چشم می خورد که دیدن این سریال تکراری را کمی شیرین می کند.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «کی بی سی» اعلام کرده قصد افزایش سرمایه دارد و قرار است به زودی با سرمایه 410 میلیارد ريالی به فعالیت خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، هیئت مدیره این شرکت داروساز قصد دارد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی سرمایه 290 میلیارد ريالی کنونی را 41 درصد افزایش دهد.

هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالي از طريق جلوگيری از خروج سرمايه در گردش بابت پرداخت سود سهام و همچنین، افزايش سودآوری عنوان شده است.

بر مبنای گزارش توجیهی هیئت مدیره، در صورت انجام افزایش سرمایه سود خالص سال 98 در محدوده 131 میلیارد ريال قرار خواهد گرفت. نکته جذاب داستان این است که در این گزارش مبلغ فروش برای کل سال 98 حدود 1703 میلیارد ريال برآورد شده؛ در حالی که طی دوره 9 ماهه 2260 میلیارد ريال درآمد شناسایی کرده است.

 

حال بر چه اساسی مبلغ درآمد دوره 12 ماهه کمتر از 9 ماهه پیش بینی شده جای سوال دارد؟!

بنابراین، بر اساس تصورات هیئت مدیره، باید در انتظار سودی بیش از آن چه که در گزارش هیئت مدیره ذکر شده بود.

در این گزارش ذکر شده 300 میلیارد ريال نیز تسهیلات بانکی دریافت خواهد شد که این خود نیز بر هزینه مالی شرکت خواهد افزود. در سال 97 «کی بی سی» بیش از 100 میلیارد ريال هزینه مالی پرداخت کرد که معادل 44 درصد سود عملیاتی بود. در 6 ماهه نخست سال 98 نیز 114 میلیارد ريال هزینه مالی به ثبت رساند.

نکته قابل توجه این است که «کی بی سی» از بدو تأسیس تاکنون در 5 نوبت افزایش سرمایه داده که تمام آن ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی بوده و هیچ زمانی به سراغ محل های دیگر افزایش سرمایه نرفته است. این در حالی است که بر اساس آخرین صورت مالی منتشر شده، سود انباشته اندکی بیش از مبلغ کنونی سرمایه است و می تواند بخشی از آن را به سرمایه تبدیل کند. بحث تجدید ارزیابی دارایی ها برای شرکتی که در دهه 30 تأسیس شده، جای خود دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال سرمایه شرکت داروسازی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت

به گزارش صدای ایران از آناتولی،بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، گروه خودرو‌های سواری ۲۸.۲ درصد از صادرات ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۴۳۱ هزار دلاری صنعت خودرو را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ از ترکیه تشکیل می‌دهد.

صادرات خودروی سواری که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۱.۷ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار رسید.

خودروی سواری از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۳ کشور، منطقه خودمختار و آزاد صادر شد.

صادرات به ایتالیا که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی ۲۲۵ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۳۵۷ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار رسید.

انگلستان با ۳۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری در سه ماهه اول سال و ۹.۶۴ درصد رشد در رتبه سوم قرار داد.

صادرات یک میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۲ هزار دلاری به کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلستان در ۳ ماه معادل ۴۲.۵ درصد از کل صادرات خودروی سواری از ترکیه بوده است.

آلمان با ۲۴۴ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در رتبه چهارم صادرات خودروی سواری قرار دارد که ۱۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات به الجزایر که در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۸ میلیون و ۱۲ هزار دلار بود، در ماه‌های مشابه سال جاری با ۴۴۱ درصد افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار رسید.

صادرات به استرالیا با ۶۳۸ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و به مصر با ۸۱۶ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۸۶ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار رسید.

دیگر خبرها

  • حال موسیقی ایران خوب است
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»