Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@22:54:45 GMT

موزه ای برای بازی دادن مغز شما (+عکس)

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۱۱۴۶

موزه ای برای بازی دادن مغز شما (+عکس)

وقتی وارد این موزه می‌شوید، چشم شما ذهن‌تان و ذهن‌تان چشم‌تان را فریب می‌دهد.

موزه‌ای در شهر دالاس آمریکا دایر است که با تمام موزه‌هایی که می‌شناسید، فرق دارد؛ در این موزه، نه اشیای قدیمی و نه تابلوهای نقاشی به نمایش گذاشته می‌شود. نامش موزه توهمات است، وقتی وارد آن می‌شوید، چشم شما ذهن‌تان و ذهن‌تان چشم‌تان را فریب می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موزه شما را ترغیب می کند با مغزتان بازی کنید و آن را به چالش بکشید. این موزه با بازی دادن مغز، امکان تمرین ماده خاکستری مغز را به خوبی فراهم می کند.

هفته نامه آستین کرونیکل (Austin Chronicle) در توصیف این موزه نوشت: این مکان سرگرم کننده، طوری فرد بازدیدکننده را بازی می دهد که چشم به واسطه آن فریب می خورد و ذهن غرق در شگفتی می شود.

بیشتر بخوانید: 

برترین موزه های جهان کجاست؟ (+عکس)

نمایش 300 شی تاریخی اسپانیا در موزه ملی ایران

موزه طلا در کلمبیا (عکس)

به گفته صبحی غربیه (Subhi Gharbieh) متصدی موزه توهمات، تمایل زیادی برای بازدید دانش آموزان از این موزه وجود دارد تا آنها ترغیب به لمس چیزهای مختلف شوند.

در روند بازی با ذهن، از قوانین زوایا، تناسبات و چشم اندازها استفاده می شود. این موزه طوری طراحی شده که یک نفر در یک گوشه اتاق، کوچکتر از فرد دیگر در گوشه دیگری از همان اتاق به نظر می رسد. همچنین تونل تعبیه شده در آن به نحوی است که گویی زمین زیرپای افراد می چرخد.

آثار این موزه، دوربین را همچون چشم فریب می دهد. اثاثیه یک اتاق طوری چیده شده که وقتی عکس آن را می چرخانید، به نظر می رسد که همه چیز به سقف چسبیده است.

طراحی یکی از این موزه ها در زاگرب کروواسی در سال ۲۰۱۵، طراحان در ۱۵ شهر سراسر جهان را به فکر طراحی موزه های مشابهی انداخت.

در حال حاضر، نمونه هایی از این موزه در آمریکا، در دالاس، کانزاس و نیویورک دایر است.

منبع: ایران آرت

لینک کوتاه: asriran.com/002xhP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم

کارشناس بی‌بی‌سی به مجری برنامه که تلاش می‌کرد انتفاضه دانشجویی در آمریکا را یهودی‌ستیزی و قانون‌شکنی جلوه دهد و سرکوب و اقدامات وحشیانه پلیس این کشور را توجیه کند، تودهنی زد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • موسیالا من را یاد مارادونا می‌اندازد!
  • وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود! / فیلم
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • حق با توخل بود: وقتی هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد