Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید برنامه‌های پرورشی را مطابق با نیازهای زمانه طراحی کنند، گفت: برنامه‌های پرورشی مدارس به آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن توجه داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران و کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه برای انجام فعالیت‌های پرورشی در مدارس باید انگیزه را به‌صورت درونی در دانش آموزان به وجود آورد، گفت: درحالی‌که اولویت فعالیت‌ها در نظام تعلیم و تربیت و بر اساس سند تحول بر تربیت دانش‌آموزان متمرکز است اما در آموزش‌ و پرورش به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اولویت و ارجحیت با برنامه‌های آموزشی شده است و تربیت دانش‌آموزان به حاشیه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انجام مسابقات فرهنگی و هنری بسیار مهم است و باید ادامه یابد اما سیاست‌گذاری در حوزه تربیت باید فعال باشد و ظرفیت‌های مدرسه را فعال کنیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: در مدرسه به‌اندازه ظرفیتی که ایجاد می‌کنیم می‌توان فعالیت کرد لذا باید ایده‌های عملی و عمیق ارائه کرد تا بتوان ظرفیت‌های لازم در حوزه پرورشی را به وجود آورد.

وی بابیان اینکه وابستگی به برنامه‌هایی که از گذشته بوده است، ممکن است در زمان حال جذابیتی نداشته باشد، افزود: باید به دنبال برنامه‌های جدید، کاربردی، ایده‌های نو و سلیقه روز دانش‌آموزان مطابق با نیازهای زمانه خودمان باشیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در حوزه اردوها نیازمند کار بیشتری هستیم اعتبارات و نیروی انسانی مشکل اصلی اردوها نیست بلکه نیازمند طرحی در این زمینه هستیم تا بدانیم دانش‌آموزان هر سطح و پایه به چه اندازه و چه نوع اردوهایی نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تجارب چهل‌ساله مدیریت پس از انقلاب، توجه به اثربخشی طرح‌ها از ضروری‌ترین مواردی است که همواره مورد غفلت واقع‌شده است، گفت: اغلب تاکتیک‌های مدیریتی که تاکنون به کار گرفته‌شده است خروجی لازم را نداشته است لذا باید در این زمینه ایده‌ها‌ی کارساز ارائه داد.

وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: هیچ‌گاه با مشکل کنار نیایید زیرا به‌مرور مشکل مزمن می‌شود و به وجود آن عادت می‌کنید و انگیزه‌ای برای حل آن نخواهید داشت، لذا اگر مشکلی در یک دستگاه مزمن شود نشانه بیماری آن دستگاه است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید استراتژی داشت و کار در این زمینه بسیار حیاتی است و باید ابتدا افراد را تجهیز کنیم و مهارت‌ها را در این زمینه بیاموزیم، افزود: به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های پرورشی باید به آسیب‌های اجتماعی توجه شود و این امری حیاتی برای کشور است.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان