Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر کهن‌آباد از توابع شهرستان آرادان در استان سمنان قرار دارد و دارای یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت شهری و یک هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت روستایی است.

کهن آباد تنها شهر بدون کتابخانه در استان سمنان است و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ۱۷ مهر ۹۸ در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان از فرماندار شهرستان آرادان خواست تا ۲ ماهه آینده، مکانی را به منظور ایجاد کتابخانه در شهر کهن‌آباد معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب‌الله خجسته‌پور معرفی ساختمانی برای تغییر کاربری به منظور ایجاد کتابخانه شهر کهن‌آباد به انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ظرف ۲ ماه آینده را از فرمانداری آرادان خواستار شد و در صورت نبود چنین مکانی، معرفی زمینی به منظور احداث کتابخانه در این شهر را ضروری خواند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان سمنان در این خصوص روز دوشنبه به ایرنا گفت: تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است.

حسین شاکری بیان کرد: فرمانداری آرادان باید تا ۱۷ آذر ماه امسال ساختمانی را به منظور تغییر کاربری برای ایجاد کتابخانه و یا زمینی را برای احداث به اداره کل کتابخانه‌ها معرفی می‌کرد که این امر تاکنون محقق نشده است.

وی تاکید کرد: رئیس انجمن کتابخانه‌های استان سمنان علیرضا آشناگر استاندار این استان است و ما درصدد پیگیری این موضوع از سوی وی هستیم.

 شاکری به وجود مشکلات در شهر کهن آباد اشاره و بیان کرد: وجود معضلات بسیاری مانند کمبود زمین و اجرای مراحل قانونی در این زمینه قابل درک است اما این امر نباید مانع از ایجاد کتابخانه در این شهر شود.

فرماندار آرادان: ساختمان معرفی شده است

فرماندار آرادان نیز در این زمینه با اشاره به اینکه ساختمانی به منظور ایجاد کتابخانه به اداره کل کتابخانه‎های سمنان معرفی شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: چندی پیش کارشناس اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان به همراه رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان آرادان از ساختمان پیشنهادی بازدید کردند و منتظر اعلام نظر این اداره کل هستیم.

مجتبی بوربور ادامه داد: ساختمان پیشنهادی متعلق به اداره آموزش و پرورش آرادان است که در کنار شهرداری کهن‌آباد واقع شده‌ است.

این مقام مسوول اضافه کرد: واگذاری این ساختمان به بخشداری کهن‌آباد تصویب شده بود که با مذاکره‌های صورت گرفته مقرر شد این ساختمان به کتابخانه تبدیل شود.     

وی به وجود معضل‌های مختلف در شهر کهن‌آباد اشاره کرد و افزود: کهن‌آباد به تازگی به شهر تبدیل شده است و مشکلات بسیاری در زمینه ارتقای خدمات به شهروندان وجود دارد.

وی نبود زمین دولتی را یکی از این معضل‌ها خواند و گفت: هیچ زمین دولتی به منظور واگذاری به اداره کل کتابخانه‌های استان برای ایجاد کتابخانه شهر کهن‌آباد وجود ندارد و مذاکرات انجام شده با خیران نیز بی نتیجه بود.

فرماندار آرادان تاکید کرد: اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان باید نظر خود را در خصوص این ساختمان پیشنهادی اعلام کند که تاکنون هیچ جوابی از سوی این اداره کل به فرمانداری داده نشده است.

شهرستان آرادان سه کتابخانه دارد

سهم شهرستان آرادان از داشتن کتابخانه را درحال حاضر یک کتابخانه شهری و ۲ روستایی و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان یک هزار نفر است.

۲۶ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد و ماهانه به این کتابخانه‌ها بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه می‌کنند.

تعداد برنامه‌های اجرایی این کتابخانه‌ها در ۶ ماه نخست امسال ۱۷۶ مورد و ۴۴ مورد از این برنامه‌ها ویژه کودکان و نوجوانان بوده است.

اکنون ۷۱ کتابخانه عمومی در استان سمنان با ۱۰۶ کتابدار، مشغول به فعالیت است که از این میزان ۵۳ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مستقل و مشارکتی است.

مردم سمنان با ماهانه حدود ۶ ساعت و ۳۶ دقیقه مطالعه، در میانه جدول رتبه بندی میزان سرانه مطالعه در استان های کشور قرار دارند.

برچسب‌ها اداره کل کتابخانه‌ های عمومی سمنان سمنان استانداری سمنان فرمانداری آرادان کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان سمنان استانداری سمنان کتابخانه اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان سمنان استانداری سمنان کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان گفت:  آمادگی تامین و اعطای زمین به واحد‌های تولیدی برای احداث مسکن ملی ویژه کارگران آنها وجود دارد.
وی افزود: واگذاری زمین برای متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت اولویت شورای مسکن  باشد.
محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم گفت: در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار این ظرفیت وجود دارد که زمین به واحد‌های تولیدی و صنعتی واگذار شود تا برای کارگران واجد شرایطی که در سامانه ثبت نام کردند، مسکن ملی ساخته شود.
وی ضمن بیان اینکه ثبت نام متقاضیان در اغلب شهر‌های استان ادامه دارد افزود: برای متقاضیان واجد شرایطی که در سامانه ثبت نام کردند زمین تامین و واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند