Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: قطعا اینگونه است که حضور زنان و جوانان در لیستی که در استان ارائه خواهد شد، از اولویت‌های جریان اصلاح‌طلبی است.

حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ما دو راهبرد اساسی در انتخابات خواهیم داشت، اظهار کرد: راهبرد اول این است که مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان مطیع تمهیدات و تدابیر رهبر جریان اصلاحات در انتخابات است، رویکرد دوم این است که مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان به هیچ عنوان لیست مجزا از سایر جریان‌های اصلاح‌طلب در استان ارائه نخواهد داد و رویکرد ما اجتماعی، ائتلافی و هماهنگی با مجموعه جریان اصلاح‌طلبی در استان بوده که لیست مجزایی ارائه نخواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابریان گفت: ما در شورای اصلاح‌طلبان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه می‌دهیم، در نهایت لیستی که از ائتلاف به دست بیاید و از فرایند عقل جمعی اصلاح‌طلبان در استان باشد، مورد حمایت ما خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب خاطرنشان کرد: احزابی که پروانه فعالیت دارند می‌توانند در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان عضو باشند، ما نیز پروانه فعالیت داریم و در اردیبهشت ماه کنگره خود را برگزار کردیم اما عضویت در شورای هماهنگی نیاز به آمادگی‌هایی از طرف ما و شورای هماهنگی دارد. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که در مقطع نزدیک به انتخابات به دلیل ملاحظاتی که داریم و اینکه زمینه فراهم نیست، بعد از انتخابات به شورای هماهنگی ملحق شویم، اما این مساله نافی هماهنگی ما با شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان نیست و ما کاملا با تصمیمات آنها همراه هستیم.

معاون سیاسی دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان افزود: شورای اصلاح‌طلبان نقش بسیار پررنگی در مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان داشت و در انتخابات شورای اسلامی نقش مجمع در شورای اصلاح‌طلبان نقش مهمی بود، شورای اصلاح‌طلبان در این انتخابات نیز در شرف تشکیل بوده و در آنجا نیز نقش‌آفرینی می‌کنیم، حتی اگر این اتفاق نیفتد و شورای هماهنگی اصلاحات که ما عضو آن نیستیم، مسئول تعیین لیست باشد، باز هم حمایت خواهیم کرد و لیست مجزا ارائه نخواهیم داد.

وی بیان کرد: ما اصلاح‌طلبان مانند رقیبمان نیستیم و تکلیف حضور نیروهای ما تا چند روز مانده به انتخابات نیز روشن نیست که چه افراد می‌‎توانند ورود پیدا کنند، برخلاف جریان اصولگرا که از الان لیستش مشخص است. 

صابریان در خصوص شاخص‌های حزب برای کاندیداهای احتمالی، تصریح کرد: اعتقاد اصلی ما در جریان اصلاحات به اجرای بدون تنازل قانون اساسی است. مبنا و ملاک ما میثاق ملی بوده که تمام ایرانی‌ها به آن پایبند هستند و آن قانون اساسی است. نماینده‌ای در چارچوب ائتلاف اصلاح‌طلبان تعیین خواهد شد و ما از وی حمایت خواهیم کرد که بتواند ظرفیت‌های قانون اساسی را به فعلیت برساند یا تلاش کند به فعلیت برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبی چارچوب‌هایی دارد و حفظ آزادی‌های مصرح مردم در قانون اساسی، جمهوریت و اسلامیت نظام، تمامیت ارضی کشور، منافع ملی، تعامل با دنیا و توجه به زنان، جوانان، کارگران، اقشار خاص و محرومان شاکله و خمیرمایه اصلی جریان اصلاحات است و ما نامزدهایی را تایید و به مردم معرفی می‌کنیم که به این شاخصه‌ها و خمیرمایه جریان در عمل و نظر باورمند باشند.

معاون سیاسی دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اساسا بحث اصلی ما زنان و جوانان هستند، عنوان کرد: ما هنوز به مصادق ورود پیدا نکردیم اما قطعا اینگونه است که حضور زنان و جوانان در لیستی که در استان ارائه خواهد شد، از اولویت‌های جریان اصلاح‌طلبی در استان قرار دارد. زنان و جوانان پایگاه اصلی توجه مردم به جریان اصلاحات هستند و بخش مهمی از سازمان رای ما بین جوانان و زنان است، چگونه می‌توانیم به این دو بخش بی‌توجه باشیم.

وی در خصوص عملکرد نمایندگان استان، گفت: نمایندگان استان تلاش خود را کردند اما اینکه چقدر در راستای خواست مردم حرکت کردند، همه اقشار مردم را دیدند و به نیازهای همه توجه کردند، مردم دوم اسفند پای صندوق ‌ها خواهند گفت.

صابریان اضافه کرد: گرانی، تورم، بی‌‎ثابتی در بازار و فشارهای معیشتی بر مردم وجود دارد و شرایط فعلی نیز تنها بخشی از حاکمیت نیست، همه در این شرایط نقش داشتند، همانگونه که در موفقیت‌ها نقش دارند، در ناکامی‌ها نیز به همین شکل است. استان نیازمند به تغییری در این حوزه بوده و به نظر می‌رسد مردم بخواهند این تغییر را در دوم اسفند داشته باشند، به این امید که شرایط کشور بهتر از این شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین باید متناسب با زمان و شرایط فعلی اصلاح شوند

به گزارش خبرنگار مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر، با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«عبدالحکیم آق ارکاکلی» از حوزه انتخابیه گنبدکاووس به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به اینکه احزاب به معنای واقعی آن طوری که باید در کشور فعال نبودند اما در این دوره شاهد ورود دو جریان شورای ائتلاف و شورای وحدت بودیم که به نظر می‌رسد بیشتر روی این دو شورا فعالیت خواهد شد اما قطعاً نمایندگانی که از نگاه مستقل وارد مجلس شدند می‌توانند در یک فراکسیون مستقل تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

متأسفانه در دوره‌های اخیر با مشکل بزرگ و چالش جدی رو به رو بودیم و آن هم این بود قوانینی که تصویب می‌شود در دولت به درستی اجرا نمی‌شود و اختلاف نظر بین دولت و مجلس بود.

به نظر من حوزه قانون گذاری، با نگاه درست به وضعیت فعلی کشور، اقتصاد، معیشت و تولید باید در اولویت قرار گیرد و مشکلاتی که در قوانین بوده باید نسبت به زمان و شرایط فعلی اصلاح شوند.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت اولم کمسیون انرژی و اولویت دوم کمسیون عمران خواهد بود.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه کاری دارید؟

بزرگترین چالش در گلستان این است که نگاه درست نسبت به ظرفیت‌های استان شکل نگرفته است و با توجه به منابع، معادن و امکاناتی که وجود دارد می‌توانیم از کشاورزی به صنعتی تبدیل شویم.

دیده نشدن ظرفیت منابع انسانی و نیروهای متخصص استان گلستان یکی دیگر از مشکلات است که وجود دارد. اگر ما بتوانیم از نیروهای شایسته در مکان‌ها و پست‌های درست استفاده کنیم قطعاً نیروهای متخصص گلستان توان جاری کردن خدمت درست را به استان و مردم دارند و ما می‌توانیم حداکثر در ۱۰ سال آینده به عنوان یک استان صنعتی شناخته شویم.

کد خبر 6100638

دیگر خبرها

  • قوانین باید متناسب با زمان و شرایط فعلی اصلاح شوند
  • مشارکت بالا موجب انتخاب اصلح می‌شود/ آئین نامه داخلی مجلس اصلاح می‌شود
  • رهامی: اگر از بالا پیام برسد قالیباف رئیس مجلس می‌شود اما.../ منتخبین مجلس دوازدهم بر سر تقسیم غنائم با هم رقابت می‌کنند
  • رهامی: اگر از بالا پیام رسد قالیباف رئیس مجلس می‌شود اما.../منتخبین مجلس دوازدهم بر سر تقسیم غنائم با هم رقابت می‌کنند
  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • تب و تاب لیست‌های انتخاباتی در واپسین ساعات مجاز تبلیغات
  • ۲۰ ساعت تا پایان تبلیغات/لیست‌ها پشت خط ماراتن ۲۱ اردیبهشت
  • رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند/ ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم/ از وضع زندگی مردم و خواسته‌های جوانان مطلعم
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • جوان: پیرمرد هتاک بخشی از جریان‌سازی علیه زنان بود