Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد گفت: هرگونه عملیات عمرانی اعم از تعویض جداول، بسته‌شدن قسمت یا کمی از راه و... بایستی حتماً با مجوز راهنمایی و رانندگی صورت گیرد.

به گزارش قدس آنلاین، شامگاه ۸ دی‌ماه، اولین همایش ایمنی و کاهش حوادث در پروژه‌های عمرانی با حضور چندی از مسئولان شهرداری مشهد، مدیرعامل و اعضای سازمان عمران شهرداری، رئیس جمعیت هلال احمر استان، رئیس پلیس راهور مشهد و نماینده اداره کار در سالن همایش باغ گیاهشناسی مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد نیز از دیگر سخنرانان این همایش ضمن اشاره به اینکه «یکی از مواردی که باعث بروز تصادفات می‌گردد عدم رعایت نکات ایمنی است»، اظهار کرد: مشهد به کارگاه عملیات عمرانی تبدیل شده است که طبق ماده ۲۱۱ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه عملیات عمرانی اعم از تعویض جداول، بسته‌شدن قسمت یا کمی از راه و... باید حتماً با مجوز راهنمایی و رانندگی صورت گیرد.

سرهنگ حسنعلی امامی نیز در ادامه از سازمان عمران شهرداری که در کاهش تصادفات و بحث ایمنی توجه داشته تشکر کرد و افزود: طبق ماده ۲۱۲ لباس کارگران، خودروهایی که در تردد هستند و محلی که عملیات عمرانی در آن انجام می‌شود، بایستی ایمن باشد تا به این مهم دست یابیم.

در ادامه، مسئول دبیرخانه رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسا رضوی، نیز سومین عامل حوادث ناشی از کار را  پروژه های ساختمانی دانست و ادامه داد: در پروژه‌های ساختمانی مهم‌ترین عامل مرگ، سقوط کارگران از ارتفاع است و این علت، ایمنی پروژه‌های ساختمانی را حائز اهمت می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه «اساساً پروژه‌های ساختمانی ریسک خطر بالایی دارند»، بیان کرد: آموزش می‌تواند سطح ریسک بالا را کاهش دهد که در سازمان عمران گام‌های بلندی در این حوزه برداشته شده است. همچنین ایجاد یک تشکیلات تیمی در گام بعدی موثر است و اگر تصور کنیم ایمنی را یک فرد یا حتی یک گروه می‌توانند ایجاد کنند، کاملاً تصور اشتباهی داریم زیرا باید تک‌تک اعضای سازمان از نکات ایمنی آگاه باشند و چشم آنان به نقاط پرخطر همیشه حساس باشد. همچنین برای ایمن‌ترشدن باید با یک شیب ملایم حرکت کنیم و همیشه باید بهتر از دیروز باشیم و ایمنی را به فاز طراحی بیاریم و حتی قبل از طراحی در فاز ایده نیز به ایمنی توجه شود.

در پخش دیگری از این مراسم، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «سازمان عمران شهرداری، سازمان کم‌حادثه‌ای نیست»، بیان کرد: آنچه در سازمان عمران شهرداری مشهد بسیار اهمیت دارد، حفظ ایمنی پروژه‌هاست که این مهم در زمان اجرا بدون وجود پلیس محترم امکان‌پذیر نیست؛ زیرا واژه پلیس امنیت را به ارمغان می‌آورد.

سید احسان عظیمی با اشاره به اینکه «ما در سازمان عمران هزینه‌کردن برای ایمنی را هزینه نمی‌دانیم بلکه سرمایه می‌دانیم»،  افزود: ما در سازمان عمران شهرداری منابع انسانی نداریم، بلکه سرمایه انسانی داریم و یکایک شما عزیزان سرمایه‌های اصلی این سازمانید و ما زمانی آسوده‌خاطر خواهیم بود که در زمان رشد پروژه‌ها و افزایش کارکنان، کمترین حادثه را داشته باشیم.

در ادامه، قائم‌مقام فنی و عمران شهرداری مشهد از کارکنان پروژه‌های عمرانی، سکان‌داران عمران مشهد یاد کرد و افزود: بیشتر حوادث و تصادفات ناشی از ایمن‌نبودن معابر ماست و ما در جهت ایمن‌سازی این نقاط حادثه‌خیز گام برداشته‌ایم که به طبع کیفیت زندگی را بالا می‌برد.

میرزایی ادامه داد: شهر ایمن، شهری برای همگان است و اگر شهری برای کودکان ایمن باشد، قطعاً برای تمامی جامعه مناسب خواهد بود. همچنین جنس کاری که سازمان عمران انجام می‌دهد، کار برای ایمنی است؛ یعنی اول کار برای ایمنی مردم و دوم ایمنی برای کار است.

همچنین، رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز از دیگر سخنرانان این همایش به جنگ خاموشی در تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: در حوادثی که اتفاق می‌افتد، اگر آگاه به آن نیستیم، کاری انجام ندهیم. آماری بین ۷۵۰۰ نفر تا ۱۱ هزار نفر وجود دارد که کاهش آن مستلزم همین آموزش‌هایی است که باید ببینیم.

مجید زارع در ادامه به موارد آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: یکی از موارد رشد جمعیت و شهرنشینی است. عدم آگاهی و آموزش و تمرین آموزش‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار در این موارد آسیب‌پذیر باشد. همچنین شرایط غیرایمن و عدم حضور در شرایط غیرایمن یکی دیگر از این موارد است که باید به آن توجه داشت. همچنین باید از مردم خواست و داشتن کیف کمک‌های اولیه و بسته‌های خوراکی اضطراری ۷۲ ساعته و هماهنگی بین اعضای خانواده در زمان بحران مرسوم شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عملیات عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان جی مسدود خواهد شد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ادامه شاخه غربی پروژه یادگار امام گفت: برای اجرای این پروژه در صورت موافقت شورای تامین استان "میدان جی" برای اجرای پروژه انسداد خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در گزارشی به وضعیت شاخه غربی پروژه یادگار امام اشاره و اظهار کرد:‌ اجرای این طرح اثر بسیاری را بر مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی افزود:‌ این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و در حال حاضر 70 درصد اراضی در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ارتباط با ادامه شاخه غربی یادگار امام خاطرنشان کرد: قرار بر این است که انسداد میدان جی در شورای تامین استان تهران مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد این مسیر صادر شود. البته مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد می‌شود اما درخواست همکاری داریم و ما تلاش داریم که در سه شیفت کاری این بخش پروژه را پیش ببریم.

عملیات اجرایی اصلاح هندسی در بزرگراه یادگار امام(ره)

حق‌بین با اشاره به اینکه 40 درصد پروژه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته است، اضافه کرد: شاید ناچار باشیم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم البته بنا بر برآوردهای صورت گرفته در قالب طرح، 7 هکتار از فضای پیرامونی میدان جی و میدان فتح فضای سبز کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در میدان فتح در 3 سطح اجرا خواهد شد تصریح کرد: یک تونل 350 متری در پروژه پیش‌بینی شده و برای اینکه بتوانیم از معارضین عبور کنیم سعی خواهیم کرد شرایط را با تاسیسات موجود منطبق کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این است که بخشی از این پروژه ترافیک قابل توجه از میدان فتح را برطرف کند و در 6 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. البته پروژه یک باره افتتاح نخواهد شد و به تدریج مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. و چنانچه در شورای تامین به انسداد میدان جی رای داده نشود، کار ابتر خواهد ماند. امیدواریم با همراهی پلیس و اطلاع‌رسانی در این خصوص پروژه اجرایی شود.

وی در خصوص نهضت تامین پارکینگ در سطح شهر تهران گفت: این کار در کلان جزو ماموریت‌های فنی عمرانی نیست اما توافقنامه‌ای با مجموعه سازمان حمل و نقل و ترافیک به امضا رسیده تا پروژه‌هایی توسط معاونت فنی عمرانی اجرا شود.

حق‌بین افزود: 6 پروژه طراحی شده است که ان‌شاءالله نخستین پروژه در شهرداری منطقه 15 تحت عنوان پارکینگ مینابی افتتاح می‌شود و در ادامه در محله جوادیه و ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با وضعیت اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه تصریح کرد: این پروژه از غرب به شمال میدان سپاه طراحی شده و در حال واگذاری کارگاه به پیمانکار هستیم و به محض واگذاری کارگاه فرآیند اجرای پروژه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان