Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:43:04 GMT

فتنه 88 به مراتب از جنگ دشوارتر بود

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۱۵۹۲

فتنه 88 به مراتب از جنگ دشوارتر بود

یک استاد دانشگاه گفت: باور دارم اگر شما مردم اصفهان در کنار امیرالمونین و سیدااشهدا بودند سرنوشت تاریخ طور دیگر رقم می‌خورد همان طور که در 9 دی مشت اقتدار و عظمت‌تان بالا رفت و ضربتی وارد شد که هنوز هم دشمن در حسرت آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حشمت‌اله قنبری در مراسم تجدید بیعت با امام امت در 9 دی اظهار کرد: 9 دی یکی از نورانی‌ترین نقطه‌های حیات انقلاب اسلامی و سرفصل زندگی نوین و شروع دوباره‌ای برای نهضت اسلامی امام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگر قرآنی عنوان کرد: معتقدم تا به امروز اهمیت این روز آن طوری که شایسته آن هست ادا نشده؛ زوایای پنهان مانده زیادی از این روز وجود دارد که اگر روزی این بخش‌ها بازخوانی شود حقایق تکان دهنده پیش روی جهانیان قرار خواهد گرفت و عظمت کار ملت ایران پیش روی عالم قرار داده خواهد شد.

وی افزود: ظاهر قضیه این بود که در جریان یک انتخابات اختلافی به خاطر بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها و گفتمان ناپسند و شرایطی به وجود آمد که مردم دچار انشقاق و اختلاف شدند.

عقده‌گشایی دشمن در فتنه 88

قنبری ادامه داد: این سورفتار و سوتدبیر زمینه‌ای شد تا سران استکبار و نظام سلطه زمینه را برای جمع‌آوری طبق همه موضوعیت خود فراهم آمده ببینید و فرصت را برای عملیاتی کردن همه برنامه‌هایی که در طول این 40 سال به بن بست خورده بود اجرا کنند.

استاد دانشگاه مطرح کرد: آن‌هایی هم که در جریان انتخابات حضور داشتند و رقبای انتخاباتی بودند، در حین تبلیغات، حین مناظرات و بعد از برگزاری آن رفتار خردمندانه‌ای از خود نشان ندادند؛ گفت‌وگوی غیر مودبانه و مغایر با روح تقوا و اخلاق و ادب اسلامی ناسازگاری عاملی شد تا کسانی که امید خدمت‌رسانی به مردم از آن‌ها می‌رفت، به وادی تعصب و لجاجت کشاندند و نتیجه آن در قالب یک خیانت تلخ یک خاطره شیرین برای مردمی که برای مقابله با نظام سلطه بیش از 40 میلیون نفر آن شکوه را رقم زده بودند، آن حماسه را در کام ملت تلخ کرد.

وی بیان داشت: عده‌ای دچار غفلت، نخوت و غرور شدند و مردم را دچار حیرت کردند و فرصت طلایی را برای استکبار جهانی فراهم آوردند که تردید نداشته باشید اگر هدایت الهی رهبری و بصیرت مردم و ذکاوت ملت نبود، این آشوب قدرت نابودی هر جمعیت بزرگ و کشور و دولت قدرتمندی را داشت.

 فتنه 88 به مراتب از جنگ دشوارتر بود

قنبری خاطر نشان کرد: 8 ماه کشور دستخوش نوسانات و فضای تلخ و جو حیرت‌زا و نگران کننده‌ای شد ؛ 8 ماه قبل، حین و بعد از انتخابات به لحاظ شکنندگی که در بین مردم به وجود آمد و امیدی که در دل دشمن ایجاد شد از 8 سال دفاع مقدس سخت‌تر‌، پیچیده‌تر و نگران کننده‌تر بود.

این پژوهشگر قرانی ادامه داد: بخش از حوادث 88 سرنوشت بسیاری از کشورها را برهم زده بود و تمام دشمنان انقلاب منتظر بودند و اینکه در تاسوعا و عاشورا به خیمه عزای سیدالشهدا حمله کردند یک حادثه نبود و یک برنامه‌ریزی خبیثانه و ظالمانه و سیاه برآمده از تاریخ تاریک نظام سلطه بود و به معنای کلمه باور کرده بودند که می‌توانند اعتقادات مردم را به آتش بکشند.

وی تاکید کرد: این افراد بر موج انتخابات سوار شدند و بی‌بصیریتی و دنیا اندیشی و ریاست‌طلبی شرایط را بحرانی کرده بود؛ درحالی که در نظام دینی مقامات وظیفه است و کسی برای خدمت‌گذاری به مردم با آبروی دیگری بازی نمی‌کند و آرامش و امنیت کشور را به خطر نمی‌اندازد اما در این شرایط به کسانی که امید خیر می‌رفت تبدیل به شر شدند.

آمریکا ایران وسیع ولی دست نشانده خود را هم نمی‌خواهد

قنبری با بیان اینکه حق و باطل در هم آمیخته بود، گفت: در خانه‌ها و سطح جامعه اختلاف و تفرقه به وجود آمد و نگرانی در عمق جان مردم نفوذ کرد که دشمن را امیدوار کرد و آن‌ها هدف تغییر نظام جمهوری اسلام را ندارند و به دنبال تجزیه ایران هستد و حتی یک ایران بزرگ و دست نشانده خودشان هم نمی‌خواهند و به دنبال آن هستند تا ایران را تبدیل به ایالات مختلف کنند.

این استاد دانشگاه افزود: ارتجاع منطقه و غفلت شاخصان و بی‌بصیرتی به اسم خدمت‌گزاری به انقلاب در حال فتنه بودند و از عمق نظام سلطه تا همه نفاق کفر و یهود و عناصر بی‌بصیرت مضرر دست به هم دادند تا عقبه دینی را از صحنه بردارند اما خدا نخواست که این اتفاق رخ دهد.

وی به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه سال 88 اشاره کرد و گفت: یک مرد الهی با یک سینه پاک و کسی که خوردن غصه و بی‌تدبیری دیگران را وظیفه خود می‌دانست، فریاد علوی در نماز جمعه بلند کرد که من جسم ناقصی دارم اما ملت همه گفتند شما ناقص نیستید و تماما در خدمت اسلام هستید؛ او در اقتدای خود به امیرالمومنین آبروی خودش را هدیه به خدا کرد و خداوند آبروی او را در زمانی که دشمن در اوج خوشحالی به نابودی بود خرید؛ در ادامه مردم جوشیدن و فهمیدن اگر سکوت کنند دین پیامبر مهجور خواهد ماند و مردم سایه آبرو و دست قدرت مقام معظم رهبری شدند.

مردم اصفهان همراه اهل‌بیت بودند سرنوشت تاریخ متفاوت می‌شد

قنبری گفت: باور دارم اگر شما مردم اصفهان در کنار امیرالمونین و سیدااشهدا بودند سرنوشت تاریخ طور دیگر رقم می‌خورد همان طور که در 9 دی مشت اقتدار و عظمت‌تان بالا رفت و ضربتی وارد شد که هنوز هم دشمن در حسرت آن است.

این پژوهش‌گر قرآنی ادامه داد: 9 دی تمام نشده و اتفاقاتی که دوماه پیش دیدید از همان جنس است؛ دشمن از حیرت 9 دی بیرون نیامده است ولی اقتدار برخواسته از 9 دی در کمتر از 72 ساعت کار را فتنه‌گران را خاتمه داد و شعبان بی‌مخ‌ها را از صحنه بیرون فرستاد و ثابت کرد همه ناکارآمدی‌ها و سو مدیریت‌ها اثری در اراده مردم ندارد و مردم بی‌تدبیری‌ها را تحمل می‌کنند ولی دست از آن بر نمی‌دارند و با خون این ملت طی طریق خواهد کرد.

وی تاکید داشت: فتنه دشمن امروز طور دیگری است و تحلیل‌های اشتباه هم به مردم می‌آید؛ این تجمعات میثاق با اسلام و پیوند با ولایت است و پیروی از ولی امر مسلمین است ولی مردم مشکل دارند اما کسی برای ما تعیین تکلیف نمی‌کند ما خودمان انتخاب می‌کنیم و گاهی اوقات بی‌دقتی، بی‌تدبیری، حزب بازی و ... ذائقه مردم را تلخ می‌کند و بعد می‌گوییم اعتراض حق مردم است.

اگر مشکلات حل شود مردم دیگر اعتراضی ندارند

قنبری ادامه داد: حق مردم اعتراص نیست و اضطرار مردم حق آن‌هاست؛ حق مردم این است که مشکلات و بیکاری  حل شود و مشکلات جوانان برطرف شود و با تبعیض و اختلاس مالی و فساد برخورد شود و اگر این‌ها را برداریم مردم اعتراضی ندارند و چرا با این حرف‌ها به وظیفه مان عمل نمی‌کنیم.

استاد دانشگاه با بیان اینکه مسولان آنچه رهبری می‌گوید عمل نمی‌کنند، گفت: هرجا نفسی و فردی برای خود جایگاهی قایل شود و خود را مقابل رهبر انقلاب دید، همان دست ردی که بر دهان استکبار خورده بر دهان او هم با هر قدرتی که باشد می‌خورد.

وی خطاب به بدخواهان نظام نیز گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بدانند آن‌چه در ایران به عنوان گلایه از مسؤولان مطرح می‌شود، مربوط به خودمان است و هیچ‌کدام از این مشکلات در برابر مشکلات صدبرابری که شما ایجاد کردید و راه دارو و غذا را به این کشور را بسته‌اید، برابری نمی‌کند.

قنبری ادامه داد: بدانید دشمنان به دنبال رفع مشکلات نیست و به دنبال ایجاد یک کربلای دیگر است اما حرف مردم این است اگر قرار باشد کربلایی دیگر به پا شود سر عمر بن سعدها بر نیزه خواهد رفت.

انتهای پیام/63077/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان اسلام انقلاب اسلامی دانشگاه قنبری پژوهشگر قرانی استاد دانشگاه فتنه 88 9 دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • حمدان: گذرگاه رفح فقط توسط فلسطینیان باید مدیریت شود
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند