Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس عرفانیان، مدیر اجرایی پروژه عصبی رکاب زنی برای افراد دچار ضایعه نخاعی در حاشیه مراسم رونمایی از این پروژه گفت: پروتز عصبی پاراسایکلینگ با شبیه سازی دستورات قشر حرکتی مغز انسان و ارسال آن به عضلات فلج و کنترل میزان انقباض، باعث ایجاد رکاب زدن در فرد دچار ضایعه نخاعی می‌شود و این عمل موجب گردش خون در اندام تحتانی معلولین شده و از عوارض ضایعه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در مقایسه تفاوت این پروژه با پاراواک گفت: پاراواک تنها در مورد بیمارانی که دچار فلج هر دو پا هستند کارآیی دارد، اما سیستم جدید طیف وسیعی از معلولان جسمی حرکتی می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. از جمله بیماران ضایعه نخاعی که سطح ضایعه آن‌ها در ناحیه گردن است و مشکلات حرکتی نه تنها در اندام تحتانی بلکه در اندام فوقانی مانند دست‌ها هم دارند. افرادی که دچار سی پی، ام اس و یا صدمه مغزی هستند و حتی افراد مسن هم می‌توانند از این سیستم استفاده کنند؛ بنابراین پاراسایکلینگ را طیف وسیعی از معلولین می‌توانند استفاده کنند، اما سیستم پاراواک تنها در افرادی که دچار فلج هر دو پا هستند کارایی دارد.

عرفانیان درباره هزینه نمونه اولیه این پروژه بیان کرد: تحقیقات ما در این زمینه از سال ۷۴ شروع شد و نمونه‌های مختلف آزمایشی، طراحی و اجرا شد. در حال حاضر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیستم قابل استفاده در کلینیک را طراحی کردیم که می‌تواند در مراکز مختلف درمانی مورد استفاده قرار بگیرد. ما آمادگی تولید این سیستم را در هر تعدادی داریم، اما هنوز بررسی دقیق در این خصوص اینکه هزینه نهایی چقدر خواهد بود انجام نشده است، اما به طور قطع کمتر از نمونه خارجی آن است.بیشتر بخوانید: ساخت پروتز عصبی رکاب‌زنی برای مبتلایان به ضایعه نخاعیمدیر اجرایی پروژه پاراسایکلینگ در پاسخ به این سوال که چه کشور‌هایی در حال حاضر صاحب این تکنولوژی هستند، اظهار کرد: آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی در حال حاضر از این سیستم در پروژه‌های درمانی خود بهره می‌برند.

او درباره هزینه نمونه داخلی در قیاس با نمونه خارجی تصریح کرد: قیمت نمونه خارجی ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار است، اما در داخل به طور قطع قیمت این سیستم بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی آن خواهد بود با وجود اینکه نمونه داخلی ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به نمونه خارجی آن است و طراحی صفر تا صد آن توسط پژوهشگران داخلی انجام شده که در مجلات مختلف خارجی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ضایعه نخاعی معلولین شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط از دره به فوت شهروند قزوینی منجر شد

به گزارش «تابناک»، ناصر صبوری غیاثوند روز جمعه در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عصر امروز خبری مبنی بر سقوط به دره و جان باختن یک شهروند در دره‌ای واقع در ۶ کیلومتری بعد از روستای اکبر آباد به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه محمدیه در شهرستان البرز به محل حادثه اعزام شدند که معلوم شد فرد متوفی با هدف برداشت ریواس به این منطقه رفته و به دره سقوط کرده است.

صبوری خاطرنشان کرد: نجاتگران فرد فوت شده را به منطقه امن منتقل کرده و در نهایت تحویل مقامات متولی دادند.

دیگر خبرها

  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • سقوط از دره به فوت شهروند قزوینی منجر شد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد
  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟