Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این که فتنه ها تمامی ندارد، باید از فتنه‌ها درس گرفته و هوشیار باشیم. ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم‌ گرامیداشت 9 دی که در نمازخانه جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان این مطلب که 9دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است اظهار داشت: فتنه‌ها در کشور تمامی ندارد و دشمن با هر بهانه ای به دنبال ایجاد فتنه و ضربه زدن به کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفت‌و‌گو با تسنیم: 9 دی تیر خلاص به فتنه‌گران بود / غیرت دینی مردم ایران هیچ‌گاه فروکش نمی‌کندماموستا براتی در گفت‌‌و‌گو با تسنیم: حضور حماسی مردم در 9 دی بزرگترین مانع دشمنان در فتنه‌های اخیر استرئیس عقیدتی سیاسی ناجا: 9 دی غلبه ملت ایران بر جنگ سیاسی دشمن بود

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باید خود را واکسینه کرده و آسیب شناسی فتنه ها برای رفع آنها در اولویت قرار بگیرد تا در فتنه های بعدی از آن جهت ضربه پذیر نبوده و راه مقابله با آنها را اجرایی کنیم.

وی رهبر معظم انقلاب را شاخصه اصلی مسیر حق در فتنه ها دانست و تصریح کرد: تحلیل و بررسی دقیق اوضاع و مسائل جبهه حق و باطل، شناخت عمیق دوست واقعی، شناخت دشمن و فتنه های آن و اقدام‌ مقابل و ... از نیازهای مقابله با فتنه ها و اقدامات دشمنان است.

آیت‌الله محامی با بیان این مطلب که باید از فتنه ها درس گرفت، گفت: ماهیت و هویت فتنه این است که حق و باطل باهم قاطی شده و باطل خود را در لباس حق به همه نشان می دهد و در این بین اگر کسی نتواند باطن باطل را بشناسد، فریب می خورد.

امام جمعه زاهدان افزود: به طور طبیعی در فتنه ها گروهی که بتوانند تشخیص درست دهند در طرف حق و گروه دیگر در طرف باطل قرار می گیرند و این دوگانگی باعث بروز انشقاق، درگیری و غیره می شود. فتنه باعث کاهش قدرت جایگاه اسلامی در جوامع اسلامی می شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: پیروی از هواهای نفسانی، دنیا طلبی، مذاهب اختراعی و فرقه های انحرافی از عوامل ایجاد فتنه است‌.

وی با اشاره به وقوع فتنه های مختلف در تاریخ انقلاب، تصریح کرد: فتنه امتحان بسیار سختی است و هرکسی از عهده موفقیت در آن بر نمی آید، بی شک کسی که در این آزمون قبول شود دارای یک نقطه قوت در طول زندگی خود بوده که خداوند به او راه تشخیص درست را نشان داده است. عزل قائم‌ مقام‌ امام راحل (ره) و پس از آن فتنه 88 از نمونه های بارز فتنه در نظام‌مقدس جمهوری اسلامی به حساب می آیند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود پشت پرده های مختلف در هر فتنه که توسط دشمن طرح ریزی می شود، خاطر نشان کرد: در جریان فتنه 88 به بهانه انتخابات و با عنوان تقلب در روند برگزاری انتخابات قبل از اعلام‌ بسته شدن پرونده انتخابات در شورای نگهبان، فتنه ایجاد شد که با بصیرت و هوشیاری مردم و ورود رهبر معظم انقلاب، دشمن نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

وی گفت: هیچگاه دشمن از اقدامات خود دست بر نخواهد داشت و از هر ابزاری و فرصتی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ما استفاده می کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: می‌توان با مهندسی معکوس، از بروز فتنه و یا مقابله با آن در جامعه جلوگیری کنیم. باید اول خود آگاه شویم‌ که راه حق کدام‌است و سپس روشنگری به اطرافیان را در اولویت کارمان پیگیری کنیم.

انتهای پیام/392/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد