Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص قلب و عروق، پیاده روی را بهترین و موثرترین ورزش در درمان واریس و پیشگیری از آن دانست.

محمود ‌هادی زاده ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش ورزش درپیشگیری ودرمان واریس اظهارکرد: واریس عارضه‌ای است که در اثر نارسایی دریچه‌های لانه کبوتری سیاهرگ‌ها ایجاد می‌شود و منجر به تورم و برآمدگی رگ‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معمولاً واریس در قسمت‌های پایین ساق پا، پشت پا، پشت زانو و قوزک پا رخ می‌دهد، اما یکی از راهکارهای مؤثر برای بهبود واریس، تمرینات ورزشی سبک است.

این متخصص قلب و عروق ورزش را یکی از اصول مهم در بهبود درمان واریس و پیشگیری از آن دانست و تاکید کرد: اگر از واریس رنج می‌برید، باید بدانید چه ورزش‌هایی در درمان این عارضه مؤثر است و به بهبود شما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که شما ورزش می‌کنید، خون زیادی از سمت ماهیچه ساق پا و یا سیاهرگ‌ها به طرف قلب پمپاژ می‌شود و احتمال ابتلا به واریس را کمتر می‌کند.

این متخصص درمان و لیزر واریس گفت: پیاده‌روی بهترین و موثرترین ورزش در درمان واریس و پیشگیری از ابتلا به آن است. دوچرخه ثابت و دویدن ورزش‌های، دیگری است که در بهبود واریس و پیشگیری از آن بسیار مؤثر است، اما ورزش‌های سنگین نظیر وزنه‌برداری به دلیل اینکه فشار قابل توجهی بر گردش خون وارد می‌کند، منجر به فشار در سیاهرگ‌ها و وریدها و در نهایت آسیب به آن‌ها می‌شود.

هادی زاده به مبتلایان واریس توصیه کرد: در حالت نشسته و ایستاده و انجام فعالیت‌های روزانه پاهای خود را از زانو خم و راست کنند تا خون در ناحیه ساق پا جریان داشته باشد. همچنین هنگام مسافرت و نشستن‌های طولانی و حتی هنگام بارداری افراد از جوراب‌های محکم استفاده کنند تا از میزان فشار روی رگ‌ها برداشته شود

این عضو انجمن قلب ایران خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌شود افرد از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنند، زیرا این نوع کفش‌ها ماهیچه‌های ساق پا را در حالتی قرار می‌دهد که بسیار ضعیف عمل می‌کند.

کد خبر 403444

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واریس ورزش پیاده روی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت