Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مجلس، معتقد است که وام ازدواج ۳۰ میلیونی مشکلی از جوانان حل نمی‌کند و مصوبه کمیسیون فرهنگی مبنی بر افزایش وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان، هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج از 30 به 50 میلیون تومان، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور، یکی از اساسی‌ترین مسائل تشکیل خانواده و ازدواج جوانان است که مجلس به عنوان نهاد سیاست گذار باید شرایطی را برای تسهیل ازدواج جوانان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وام ازدواج همه مشکلات جوانان را حل نمی‌کند، افزود: وام ازدواج در این شرایط اقتصادی مشوقی برای ازدواج جوانان بوده و برطرف شدن موانع بر سر راه جوانان در شروع زندگی است.

وی با بیان اینکه وام ازدواج 30 میلیون تومانی کفاف هزینه‌های بالای شروع زندگی را نمی‌دهد، ادامه داد: در صورت ثابت ماندن مبلغ این وام با تورم فعلی، مشکلی از جوانان حل نخواهد شد.

محل پیش بینی شده برای پرداخت وام منابع موجود بانک‌ها است

سعیدی با یادآوری اینکه شوک قیمتی وارده به بازار کاری کرد که مبلغ وام 30 میلیون تومانی ازدواج، ارزش همان وام ازدواج قبلی، یعنی 10 میلیون تومان را داشته باشد؛ تصریح کرد: محل پیش بینی شده برای پرداخت وام ازدواج، بودجه‌ای به دولت تحمیل نمی‌کند و از محل منابع موجود بانک‌های کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد که بانک‌ها با مدیریت منابع خود بتوانند شرایط پرداخت وام ازدواج به جوانان را فراهم کنند و کمیسیون تلفیق بودجه و صحن مجلس نیز به این مهم در قالب لایحه بودجه 99 کشور رأی مثبت دهند.

این در حالیست که محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این در واکنش به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان، گفت: ما نمی توانیم تکلیف مالایطاق را اجرا کنیم.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: ازدواج مجلس شورای اسلامی کمیسیون فرهنگی مجلس تبریز آذرشهر اسکو برنامه و بودجه کمیسیون تلفیق مجلس بانک افزایش وام محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه وام ازدواج نماینده مردم تبریز در مجلس دولت بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی