Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زنجان هوای نفس و شخص پرستی را ریشه فتنه دانست‌ و گفت: در فتنه ۸۸ برخی‌ها برای دشمن سیاه لشکر شدند. ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

آیت‌‌الله علی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از زنجان، به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57 اشاره کرد‌ و اظهار داشت: انقلاب ایران شوک بزرگی بر پیکره شرق و غرب بود که به عنوان خط سوم سری در بین قدرت‌ها بلند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زنجان نه شرقی و نه غربی را یکی از شعارهای انقلاب عنوان کرد‌ و افزود: آمریکایی‌ها به انقلاب ایران شورش کور می‌گفتند و باور نمی‌کردند که این انقلاب به سرانجام برسد.

‌مردم با خلق حماسه 9 دی خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام کشیدندامام جمعه یزد در گفت‌وگو با تسنیم: ملت ایران در 9 دی از حریم اهل‌بیت (ع)، رهبری و انقلاب دفاع کردندسمنان| 9 دی روز اقتدار معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در زنجان به قانون‌گذاری و تشکیل نهادهای قانونی اشاره کرد‌ و ابراز کرد: آمریکا بیش از همه از این مسئله نگران بود زیرا ابهت آمریکا شکست خورده بود.

وی تحمیل جنگ بر ایران را یکی از راهکارهای آمریکا و شوروی برای مقابله با انقلاب ایران عنوان کرد و گفت: این دو کشور با ایجاد کودتا و تحریک قومیت‌ها هم نتوانستند با انقلاب ایران مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در زنجان ادامه داد: این دو کشور با خود گفتند که امام پیر است و اگر روزی نباشد اختلاف بر سر جانشینی ایجاد می‌شود پس تا می‌توانستند گزینه‌های رهبری را ترور کردند و دست به ترور شخصیت های انقلابی از جمله شهدای محراب زدند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هر چه زمان گذشت دشمنان بیشتر شکست خوردند، ابراز کرد: پس از فتنه 78 دشمنان 8 ماه در سال 88 کشور را به آشوب کشیدند، فتنه سنگینی بود اما سر دشمنان به سنگ خورد.

وی فتنه سال 96 را هدف‌گذاری بعدی دشمن ابراز کرد و گفت: در سال 96 هدف دشمن ضربه به اصل انقلاب بود اما بهانه‌های متعددی می‌آوردند، در سال 88 هم انتخابات بهانه بود و هدفشان اصل نظام بود.

وی با بیان اینکه به گفته خود دشمنان برای سال 98 برنامه‌ریزی کرده بودند، تاکید کرد: اما مردم به وظایف دینی، انقلابی و اجتماعی خود عمل کردند و خداوند نیز طبق وعده خود آنان را یاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فتنه را سیاهی لشکر شدن خودی‌ها برای دشمن تعریف کرد و تصریح کرد: ریشه فتنه هوای نفس، شخص‌پرستی و بدعت‌گذاری در دین است و در شرایط فتنه وجود رهبری بسیار ثمربخش است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه امت اگر به دنبال امام نباشند کاری از پیش نمی‌برند، افزود: بصیرت به معنای اقدام به موقع و به اندازه و همچنین شناخت دوست و دشمن است.

وی با بیان اینکه که دشمن همیشه دشمن است و ماهیتش تغییر نمی‌کند، مطرح کرد: دشمن با صراحت می‌گوید من می‌خواهم نام ایران از جغرافیای دنیا حذف شود.

آیت الله خاتمی انسان انقلابی، مجاهد و مبارز را همیشه بیدار دانسته و گفت: در مقابل دشمن اگر خواب ماندید، دشمن ضربه خودش را می‌زند و اصلا کاربرد بصیرت دشمن‌شناسی است.

نماینده ولی فقیه در استان یوم الله 9 دی، 22 بهمن و 15 خرداد را بیانگر بصیرت مردم ایران عنوان کرده و افزود: نتیجه بصیرت در کشور به وضوح مشاهده می‌شود و شعار مرگ بر آمریکا جهانی شده است.

آیت الله خاتمی در پایان وظیفه اندیشمندان و دانشجویان را تبیین وقایع برای نسل جدید دانست و گفت: باید علل دشمنی دشمن بازگو شود و نوع عملکرد ما نباید دشمن را امیدوار کند که این مسئله حزب و جریان نمی‌شناسد.

انتهای پیام/1011/ش

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت

رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) گفت: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب و که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، اضافه کرد: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به چهار کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرأت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر اضافه کرد: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی‌آهنگر افزود: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 749111

دیگر خبرها

  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی