Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در انتظار اعطای تسهیلات ارزان قیمت است و این موضوع را به وزارت کشور و دولت اعلام کرده‌ایم، اما هنوز به جمع بندی نرسیده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی اظهار کرد: به دلیل افزایش حدود ۱۱۰ برابری قیمت خودرو و نبود تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی روند نوسازی بسیار کند شده و نوسازی این ناوگان نیازمند اعطای تسهیلات ارزان قیمت است و و رقم پیشنهادی ما برای این تسهیلات حداقل ۵۰ میلیون تومان است تا رانندگان تاکسی با برخورداری از آن بتوانند خوردوهای تاکسی خود را نوسازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر اعطای تسهیلات ارزان قیمت باید ارزش گواهی اسقاط برای نوسازی تاکسی‌ها افزایش یابد و به هربرگ پنج میلیون تومان و در مجموع به ۱۰ میلیون تومان برسد و این درحالی است که ارزش هربرگ گواهی اسقاط ۲.۵ میلیون تومان است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور گفت: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که اکنون ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.

ضامنی ادامه داد: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا پایان امسال به ۱۹۲ هزار تاکسی می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ تعداد تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی در مورد جزییات نوسازی ۱۰ هزار تاکسی در سال ۹۸ افزود: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال ۹۵ به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت تمام سازمان‌های ذیربط آغاز و در ابتدای سال ۹۷ تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد و این یک رکورد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور افزود: سال گذشته با مشکلات شدیدی مواجه شدیم و شرکت خودروسازی به تعهدات خود برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی عمل نکرد و فقط یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه امسال روند تولید خودرو بهتر شده است، تفاهنامه نوسازی ۱۰ هزار تاکسی را با شرکت خودروساز (ایران خودرو) منعقد کردیم که امیدواریم این روندنیز سرعت بیشتر بگیرد.

بر اساس این گزارش، طرح نوسازی تاکسی ها فرسوده چندین سال متوقف شده بود تا اینکه از ابتدای سال ۹۵ دوباره این طرح با قرار نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی از ناوگان تاکسیرانی شروع و قرار شد که با حجم ۱۸۶ هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی ۱۰ سال بر اساس قوانین موجود مصوبه هیات وزیران رسیده بودند، این نوسازی انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 403448

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری کلانشهر شهروند حقوق شهروندی شهرداری شهر تاکسیرانی تاکسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است