Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تاریخ 10 دی‌ماه، پنج دستور بررسی خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به انتخاب اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر روز سه‌شنبه، 10 دی‌ماه با حضور اعضای این شورا و به منظور بررسی پنج دستور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس اولین دستوری که در این جلسه مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت، گزارش یک‌ساله اجرای سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن خواهد بود. این دستور در پی اجرای بند سه اقدامات اجرایی سند و معوق از جلسه قبلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

دومین دستور جلسه این شورا بررسی و تصویب پیش‌نویس شاخص‌های ملی توسعه فرهنگ قرآنی است. این دستور نیز به این جلسه، معوق شده است. در جلسه گذشته کلیات این شاخص‌ها مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد تا در یک کارگروه و پس از اخذ نظرات اعضای شورا، مجدد به صحن اصلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی وصول شود.

سومین دستور چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود. یک نفر صاحب‌نظر قرآنی عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی،‌ دو نفر از اعضای حقوقی و یک نفر صاحب‌نظر قرآنی بخش مردمی عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، از جمله اعضای این صندوق خواهند بود. همچنین اعضای بازرسان صندوق مشارکت نیز مشخص خواهد شد.

چهارمین دستور جلسه نیز عضویت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن است. این دستور در جلسه چهل و هشتم کمیسیون تبلیغ و ترویج که مهرماه سال گذشته برگزار شده به تصویب رسیده و برای تصویب نهایی به صحن اصلی شورای توسعه ارجاع داده شده است.

بررسی و تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه تشکیل جلسات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها، پنجمین و آخرین دستور کار جلسه چهل و هفتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود. این دستور نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در جلسه چهل‌وپنجم شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد شد که بررسی نهایی آن به این جلسه موکول شده است.

چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سومین جلسه در سال 98 است؛ جلسه گذشته این شورا اواخر شهریورماه امسال برگزار شد. بر اساس آیین‌نامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی جلسات این شورا دو ماه یکبار و در مجموع شش جلسه در سال باید برگزار شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود، این شورا، حداقل یک جلسه دیگر تا پایان سال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی شورای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: پیرو دستور وزیر درباره برخی اتفاقات رخ داده، با قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد‌شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، گفت: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او هم از این موضوع استقبال کرد و‌ مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور من، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت بگیرد.

وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری پیدا کند.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد