Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از هرمزگان، عباس امینی‌زاده در آیین پلاک‌کوبی شهر خلاق بندرعباس که با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در محل برکه‌گرد برگزار شد، اظهار کرد: این محله معروف به برکه گرد و یکی از قدیمی‌‌ترین محلات شهر است که نماد شاخص آن، بنای تاریخی برکه گرد است.

وی افزود: این بنا با همت و همراهی و نگاه هوشمند در توسعه متوازن محلات، توسط شهرداری احیا و در کنار آن یک فرهنگسرا با هدف توسعه اهداف فرهنگی و اجتماعی احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بندرعباس ضمن تقدیر از همراهی همه بخش‌ها در پیوستن این شهر به شبکه جهانی شهرهای خلاق، گفت: مبنای این رخداد بزرگ، توانمندی اجتماعی، انسانی و فرهنگی است.

امینی‌زاده تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند یک شهر باید صرفا از لحاظ فیزیکی توانمند باشد، در حالی که از این مسئله مهمتر، توانمندی اجتماعی است.

این مقام مسئول در ادامه نیز عنوان کرد: اگر توانستیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاخص‌ها را جمع‌بندی، به یونسکو ارائه کرده و عضو شبکه جهانی شویم، ریشه اصلی آن توانمندی‌های اصیل و قدیمی است.

امینی‌زاده با اشاره به سابقه ۵۰۰ ساله بندرعباس در حوزه بازرگانی بین المللی و داد و ستد  کشورهای مختلق با این شهر، اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده توان فرهنگی و اجتماعی بندرعباس است و بر همین اساس نیز سنت ها و آیین‌های متعددی در شهر داریم.

وی با اشاره به اهداف پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق از نظر یونسکو، تاکید کرد: اگر بخواهیم بر صنایع بزرگ تکیه کنیم، در کوتاه مدت به نتیجه نمی‌رسیم، اما برای داشتن شهر پایدار باید به موضوعات خرد توجه کنیم.

امینی‌زاده افزود: قصد داریم بر اساس یک برنامه منظم، صنایع دستی را به عنوان عامل محرک و توسعه در جامعه تقویت کنیم و در بخش اساسی پایداری شهر که اشتغال و تعلق خاطر مردم است، حرکت کنیم.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همین نگاه و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد و کارآفرینان، شاخص‌های مدنظر را پیش برد.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس به فرهنگ، هنر، فعالیت‌های اجتماعی و خصوصا در حوزه شهر خلاق اختصاص یافته تا بتوان به شاخصه‌های مدنظر دست یافت.

امینی‌زاده گفت: یکی از برنامه‌ها این است که به کمک کارآفرینان، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مرتبط، کارگاه های آموزشی، تولیدی و عرضه صنایع دستی را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: به دنبال احیا و تقویت آیین‌های بومی و محلی هستیم و در این زمینه نیز با انجمن های مختلف فرهنگی و هنری جلسات مشترک داشته‌ایم و قرار است طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان میزبان جشنواره ملی آیینی در بندرعباس باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه شهرداری فرهنگ و هنر فرهنگی و اجتماعی یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری

مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز معمار و شروع هفته فرهنگی اصفهان مانور نمایشی شهر فرهنگ با هدف اطلاع رسانی خدمات غیرحضوری و مباحث شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشرو در این زمینه در حال اجرا است.


عادل فتوحی نیا  با بیان اینکه از جمله راه‌های آشنایی شهروندان با خدمات قابل ارائه شهری، روی آوردن به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از مردم برای مردم با مشارکت گروه‌های نمایشی است افزود:  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با همکاری و همراهی اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام به برگزاری فراخوان و اجرای مانور نمایشی (شهر فرهنگ) به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری و نقش معماری در هویت شهری کرده است.


او گفت: مانور‌های نمایشی شهر فرهنگ در واقع نقطه اتصال فرهنگ و هنر با معماری و انتقال معانی و فرهنگ سازی از طریق هنر در شهر خواهد بود که به خوبی ارتباط میان دستگاهی مجموعه‌های شهرداری در ارائه و معرفی خدمات به شهروندان محترم را به نمایش می‌گذارد.


مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: این برنامه تا ۹ اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ۴ نقطه از معابر پرتردد شهر از جمله چهارراه شیخ صدوق، چهارراه تختی، چهارراه آپادانا و پل بزرگمهر نزدیک به ۱۵۰ اجرای نمایشی خواهند داشت.



باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد