Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار تحویل ارگ کلاه فرنگی بیرجند به این وزارتخانه شد و گفت: آمادگی داریم اعتبارات مورد نیاز برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«علی اصغر مونسان» امروز (9 دی) در بازدید از ارگ کلاه فرهنگی بیرجند، اظهار کرد: این بنا نشان دهنده هویت شهر بیرجند است و حوزه میراث فرهنگی هویتی است از همین رو نگاه به این بخش باید متمایز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه با صنعت هیچ شهری توسعه پیدا نکرده اما در دنیا هر شهری توسعه یافته به واسطه گردشگری بوده است، گفت: هر زمانی که ارگ کلاه فرنگی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تحویل شود آمادگی داریم اعتبارات مورد نیاز برای مرمت  و بازسازی آن را تامین می کنیم تا سریعتر این بنای تاریخی به روی گردشگران بازگشایی شود.

 

«محمد صادق معتمدیان» استاندار خراسان جنوبی نیز در این بازدید به انتقاد گردشگران از بسته بودن ارگ کلاه فرنگی  بیرجند در برخی از ایام سال اشاره کرد و افزد: باید تمهیداتی برای بازگشایی این بنای تاریخی به روی گردشگران اندیشیده شود.

 

استاندار خراسان جنوبی  در این بازدید دستور تفکیک فرمانداری بیرجند از ارگ کلاه فرنگی و تنظیم صورتجلسه این موضوع را به معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری صادر کرد تا در همین سفر تحویل وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شود.

 

باغ و عمارت كلاه فرنگی در خيابان شهيد مطهری بيرجند قرار دارد و از بناهای شاخص شهر بيرجند به شمار می ­آيد و به عبارتی عنوان نماد شهر بيرجند را با خود دارد. ارگ کلاه فرنگی با شماره 1880 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

ساخت اولیه بنا به دوره زندیه بر می‌گردد و اكنون به دليل ساخت و سازهای جديد به جز تعداد كمی درخت كاج نشانی از اين باغ بر جای نمانده و محدوده اصلی آن نيز مورد دخل و تصرف قرار گرفته است.

 

دوره جدید مرمت ارگ کلاه فرنگی از مهرماه سال 1395 آغاز شده اما تاکنون با اختصاص اعتبارات قطره چکانی احیای این بنای تاریخی طول کشیده است

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: حماسه 9 دی مسجد 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نهم دی مسجد حماسه نهم دی ماه بزرگداشت حماسه 9 دی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارگ کلاه فرنگی مرمت و بازسازی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه