Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سپهری دوشنبه در نشست هم اندیشی،مهارت آموزی ،کارآفرینی و اشتغال در شیراز افزود: در دوره کنونی جامعه هدف تنها ۲۰ درصد آموزش‌ها را از طریق دانشگاه و مراکز آموزش عالی و ۸۰ درصد آموزش ها را از فضای مجازی و اجتماع کسب می کند.

وی اظهار داشت: نیاز است که سیستم آموزشی کشور تغییر اساسی پیدا کند و به سمت آموزش های همراه با تجربه و مهارت آموزی سوق داده و شیوه های آموزش با کار ادغام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهری با اشاره به اینکه در دوره کنونی آموزش های تئوریک به تنهایی دیگر به کار نخواهد آمد،افزود: یک سوم دانشگاه های کشورهای پیشرفته اکنون به شکل سنتی اداره می شود و دو سوم دیگر آن دانشگاه‌های کاربردی است.

 دبیر شورای عالی آموزش و تربیت حرفه ای و مهارت های نهاد ریاست جمهوری گفت: باید آموزش‌ها در مراکز آموزش عالی بر اساس نیاز و تقاضای بازار باشد و همچنین ضروری است که آموزش در شهرهای مختلف متناسب با نیازهای هر شهر ارایه شود.

سپهری عنوان کرد: براساس ابلاغ رییس جمهوری، از این پس آموزش‌های مهارتی بیشتر برای جذب و بکارگیری نیروها و کارکنان به نسبت مدارک دانشگاهی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی مدارک دانشگاهی را در دوره کنونی پاسخگوی بازار کار و اشتغال ندانست و گفت: در حال حاضر جامعه نیز این موضوع را درک کرده و هم اکنون حجم دانشجویان مراکز آموزش عالی کاهش محسوسی دارد.

قوانین کسب و کار دیگر جوابگوی نیازهای روز نیست

سپهری اضافه کرد: قوانین و مقررات در رابطه با کار باید در کشور بر مبنای تغییرات کسب و کارهای نوین اصلاح شود زیرا این قوانین دیگر جوابگوی نیاز جامعه نیست.

دبیر شورای عالی آموزش و تربیت حرفه ای و مهارت های نهاد ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: معلمین باید در آموزش و پرورش نقش تسهیل گر را برای دانش آموزان بازی و روحیه پرسشگری را در این قشر تقویت کنند در صورتی که اکنون این گونه نیست و حتی روحیه خلاقیت دانش آموزان نیز سرکوب می شود.

وی با بیان اینکه زمینه توسعه استارتاپ ها در دستور کار دولت قرار دارد،گفت: شرکت های برتر کنونی در جهان که بیشترین رشد و درآمدزایی را دارند اکنون در فضای مجازی فعال اند.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: تحولات سریعی در دنیای کنونی در حوزه بین المللی کار بوجود آمده که در دهه آینده تحولات سریعتر از دوره فعلی خواهد بود.

سپهری با بیان اینکه سال ۲۰۱۹ سالگرد یکصدمین سال تاسیس سازمان بین المللی کار است،ادامه داد: تشکل‌ها کارگری،کارآفرینی و مدیران ما باید خود را برای تحولات عجیب در حوزه کسب و کار آماده کنند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که ۳۸ درصد مشاغل در جامعه ما به فراموشی سپرده شود.

دبیر شورای عالی آموزش و تربیت حرفه ای و مهارت های نهاد ریاست جمهوری گفت: جوامع بشری به دلیل چهار موضوع فناوری و تکنولوژی،جهانی شدن،تغییرات آب و هوایی و تحولات دموکراتیک به سرعت در حال تغییر هستند و به همین تناسب شکل و ماهیت مشاغل نیز در حال تغییر است.

سپهری عنوان کرد: نسلی که در حال وارد شدن به بازار کار است نسبت به نسل های گذشته بسیار متفاوت تر است؛ نیاز به تغییر نحوه آموزش خصوصا در دانشگاه ها امری ضروری است.

 

برچسب‌ها اشتغال زایی کارآفرینی آموزش آموزش و پرورش سازمان بهزیستی کشور فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی کارآفرینی آموزش آموزش و پرورش سازمان بهزیستی کشور فارس اشتغال زایی کارآفرینی آموزش آموزش و پرورش سازمان بهزیستی کشور فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است

ایسنا/قم رئیس مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی، با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: معارف و آموزه‌های دینی در سه بخش اعتقاد، اخلاق، احکام و شریعت خلاصه می‌شود؛ بخش احکام و مناسک مورد توجه قرار گرفته، اما به باورها و اعتقادات توجه کمتری شده در حالی که فلسفه دین متکفل آن است.

وی ادامه داد: در بخش پاسخ به شبهات اعتقادی، اندیشمندانی کار کرده‌اند، اما بخش اخلاقیات با توجه به فراگیری و اقبال عموم مردم، کمتر در مقام عمل مورد توجه قرار گرفته است و به وسعت سایر بخش‌ها مهندسی علمی اتفاق نیفتاده است.

زارعان افزود: حوزه‌های علمیه باید به اخلاقیات توجه بیشتری داشته باشند، غیر از مقام دانش، در مقام رفتار و سبک زندگی مشکلات بسیاری داریم. آنچه ما در جامعه انسانی عصر امروز شاهد آن هستیم در فلسطین و ماجرای غزه، بیش از اینکه یک معارضه سیاسی و نظامی باشد یک بداخلاقی در جوامع انسانی است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت بیان کرد: بزرگترین شاخص‌های اخلاقی در جنگ‌های صدر اسلام اتفاق افتاده است، در جریان نهضت عاشورا با توجه به جنگ بودن آن، مباحث اخلاقی زیادی پیش آمد؛ اما در جریان غزه تمام معیارهای اخلاقی زیرپا گذاشته شده تخریب و قتل کودکان و زنان و نسل‌کشی و گرسنگی همگی دایرةالمعارف بی‌اخلاقی در غزه است.

زارعان با اشاره به اینکه ضعف‌های اخلاقی در اصناف مختلف در کشور مشاهده می‌شود، گفت: عدم رعایت حقوق همدیگر در بسیاری از موارد در جامعه امروز دیده می‌شود که نشان می‌دهد نیازمند ارتقا و تعمق دانشی در زمینه اخلاق و هم توجه عملیاتی به اخلاق هستیم.

وی اظهار کرد: این موسسه ۱۴ سال در محورهای اخلاقی و تربیتی و رشته‌های مرتبط در حوزه رشد اخلاقی مانند روانشناسی و علوم تربیتی فعالیت داشته و موسسه آموزش اخلاق و تربیت یکی از فعالیت‌های این موسسه (جامع اخلاق و تربیت) است.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه با توجه به کیفی‌نگری از طریق آزمون و مصاحبه‌های علمی وارد این موسسه شدند؛ در این موسسه بنا نیست تولید مدرک و جذب حداکثری اتفاق بیفتد بلکه به دنبال کیفیت هستیم.

وی یادآور شد: موسسه در دوره‌های رسمی طلاب سطح ۲ برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد و در رشته‌های اخلاق اسلامی، مشاوره، روانشناسی اسلامی و تربیت اخلاقی فعالیت دارد؛ دوره‌های فشرده و کوتاه مدت مانند اخلاق اسلامی، مشاوره اسلامی، تربیت مربی کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت آموزشی به صورت مقطعی نیز در موسسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!