Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@02:29:39 GMT

برگزاری آیین نکوداشت ایرج بسطامی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۴۲۳۲

برگزاری آیین نکوداشت ایرج بسطامی

آیین نکوداشت دو هنرمند فقید استاد ایرج بسطامی خواننده و هنرمند محبوب و استاد علیرضا صرافی نوازنده نی و مدرس خوشنویسی در فرهنگسرای خانواده(شفق) در تاریخ یازدهم دیماه ساعت ۲۱ به تهیه کنندگی امین دارابی اجرا خواهد گردید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این نکوداشت که جمع کثیری از هنرمندان مطرح و برجسته موسیقی و انجمن خوشنویسان ایران حضور خواهند داشت و با سخنرانی چند تن از اهالی موسیقی و خوشنویسی و نیز همچنین اجرای قطعات موسیقی توسط گروه بزرگ نیوان به سرپرستی و رهبری میثم راثی و به خوانندگی سید محمد رضا موسوی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین دارابی: در این اجرا سعی بر آن شده که بتوانیم با این نکوداشتها یاد و خاطره هنرمندان رو زنده نگه داریم چرا که اینان اسطوره های ملی و فرهنگی جامعه ما هستند که متاسفانه تا هستند قدردانشان نیستیم و پس از مرگشان جای خالی آنها را در فرهنگ کشورمان کاملا احساس میکنیم. وی افزود چنانکه استاد ایرج بسطامی خود وزنه و شاخصه بزرگ موسیقی ایران بودند نیاز به معرفی ندارند چرا که نام جاویدان ایشان و فاجعه زلزله بم آوازه این مرز و بوم هست و اما استاد علیرضا صرافی که از دوستان بسیار نزدیک اینجانب نیز بودند از نوازندگان مطرح نی و از شاگردان ممتاز استاد محمد موسوی بودند و همچنین از اساتید خوشنویسی که سالهای بسیاری را در این زمینه فعالیت داشتند که متاسفانه در بهمن ماه سال ۹۷ به دلیل سکته قلبی دارفانی را وداع گفت.

به همین جهت بدلیل مصادف شدن سالگرد ایشان با ایام فاطمیه این برنامه را یکماه زودتر و همزمان با ایام سالگرد زلزله بم با همکاری فرهنگسرای خانواده (شفق) اقدام به برگزاری نمودیم.

از آنجا که گروه موسیقی نیوان از گروه های نوپا و جوان هستند تصمیم به حضورشان در این برنامه نمودیم تا بلکه از این طریق اجراهای خود را با انگیزه و نگاه خیر هنرمندان فقید آغاز نماید.

میثم راثی: از آنجا که تصمیم داریم با این گروه به صورت منسجم فعالیت گسترده ای در عرصه موسیقی داشته باشیم و نیز با این اجرا ارادت و احترام خود را نسبت به پیشکسوتان این عرصه و با تفکر ارزش دادن به فرهنگ موسیقی از اجرای قطعاتی نیز توسط کودکان و نوجوانان پرداختیم.

لذا در این اجرا که گروه بزرگ دف نوازان همراه با قطعات ملودی اجرا خواهند داشت نخستین گام را با احترام به پیشکسوتان برداشتیم تا بلکه ما نیز میراث دار هنر والای موسیقی و هنر باشیم.

این گروه تصمیم دارد به زودی کنسرتهای بسیاری را در تهران و شهرستانها و حتی فستیوالهای خارجی برای حفظ و اشاعه فرهنگ این کشور برگزار نماید.

و در ابتدای این حرکت به پیشنهاد استاد امین دارابی که خود از اساتید مطرح موسیقی هستند 

اولین اجرای خود را تقدیم به روح متعالی این دو عزیز نمودیم تا یاد و خاطره شان و دعای خیرشان توشه راه طولانی اعتلای موسیقی و هنر مملکت برای این گروه باشد.

خاطرنشان خواهم بود در این اجرا عزیزان بسیاری ما را همیاری نمودند که برن نامشان خالی از لطف نیست

سرکار خانم مینا شکری مدیر اجرایی و سرکار خانم صبا شاملو نسب مدیر روابط عمومی و نیز اعضای محترم گروه موسیقی نیوان تشکر ویژه داشته باشم.

دف نوازان:

جواد ابراهیمیخدیجه آقا جان نژادمعصومه آقا جان نژادعفت بلندیمصطفی تاجدینیمریم جعفریپرنیا جعفریمحبوبه خوانساریالهه دلیرسید مصطفی سید ابراهیمی صبا شاملو نسبهلیا علیزادههلیا غضنفریامیر علی قربانیپروین قنبریزهرا کرمیزینب کرمیتاراکاظمیفاطمه کاظمیپریوش مهرآریاکیارش یار احمدینیلوفر جاویدسارینا فقیهسما آفریدهماهمنیر وکیلی

مایستر دف نوازان:

امیر حسین دیانتی زاده_پرهام عزیزی

نوازندگان: تارو دیوان:کیارش بیاتنوازنده عود: آناهیتا نصیریاننوازنده نی: علیرضا عباسی_خواننده:سید محمدرضا موسوی

گروه کر :آذر بهمن زادآیدا پور جباری _حبیبهمهری خامنه فیروزه حسامیمریم ربیعی_مهزاد محلوجی

گروه نوجوان:

پیانو: مانی مردانیقانون: ستایش مقصودیانعود: نیایش مقصودیانتنبک: پارمیدا مهریاندف :سوگند سیف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خوشنویسی موسیقی فرهنگسرای خانواده نوازندگان ایرج بسطامی دف نوازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه

رئیس سازمان غذاودارو از ابلاغ آیین نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی خبر داد و گفت: عرضه دارو به صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یک استان اجرا خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق(سکو) پلتفرم ها و کسب و کارهای اینترنتی ابلاغ شد، افزود: عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت 6 ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد؛ فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود

معاون غذاوداروی وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته محمدی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم