Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ روحانی به منتقدان/ تدوین پیش‌نویس لایحه عدالت ترمیمی در دستورکار معاونت حقوقی ریاست جمهوری/ واکنش ایران به تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی/ مشکلات تصمیم‌گیری در حوزه آلودگی هوا/ واکنش سخنگوی دولت به دیدار جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت/ پایان یافتن دوره فعالیت محمدجواد لاریجانی در ستاد حقوق بشر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، نهم دی ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی با انتشار یادداشتی با عنوان "ضرورت تدوین "قانون عدالت ترمیمی" نوشت: با توجّه به نیاز مبرم به استفاده از برنامه های عدالت ترمیمی، معاونت حقوقی رییس جمهور، تدوین «پیش‌نویس لایحه عدالت ترمیمی» را با رویکرد تعاملی در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین سخنگوی دولت با غیرمترقبه و ناامید کننده خواندن دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رئیس پارلمان کویت تاکید کرد: دولت کویت قول داده است، این موضوع را از راه های قانونی پیگیری کند.

رییس جمهور در  جمع مدیران شرکت ها و فعالان صنعت پتروشیمی کشور در واکنش به منتقدان دولت که از تغییر لحن‌ دولت صحبت می‌کنند یادآور شد که لحن ها در دوره جنگ و صلح فرق دارد و منطقی نیست که می‌گویند لحن دولت فرق کرده است. روحانی در بخش دیگری از صحبتهایش خاطرنشان کرد: ملت ما در زندگی روزمره و نیازهای ضروری خود دچار مشکل نیست. آمار نشان می‌دهد روند اشتغال ما با وجود تحریم‌ها درست بوده است ما توانستیم تورم را در بهار امسال تاحدودی مهار کنیم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در قانون هوای پاک سازوکار لازم برای کنترل آلایندگی خودروها، موتورسیکلت‌ها، صنایع دیده شده است و آنچه که مهم است هماهنگی دستگاه‌های مجری در اجرای این قانون می‌باشد. وی افزود: درصد آلودگی هوای خودروها ۴۳ درصد، موتورسیکلت‌ها ۱۰ درصد و اتوبوس‌ها ۴۰ درصد است.

در همین ارتباط یک وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه قانون هوای پاک قانون خوبی است اما مجریان خوبی ندارد، گفت: برای حل معضلاتی مانند آلودگی هوا، نمی توانیم به صرف قانونگذاری بسنده کنیم بلکه باید ضمن فراهم کردن زمینه و مقدمات لازم اجرای قانون، نهادهای قوی نظارتی و غیر قابل نفوذ را برای اجرای قانون تعیین کنیم.

همچنین نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که نمایندگان استان تهران تلاش دارند تمام دستگاه‌های اجرایی را برای اجرای هر چه بیشتر و سریعتر قانون هوای پاک با یکدیگر هماهنگ کنند تاکید کرد: به دلیل تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در این حوزه ایجاد یک هماهنگی کاری سختی است.

علی لاریجانی، در حاشیه نشست امروز کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران گفت: شفافیت درآمدها و هزینه‌ها در بودجه منجر به کاهش مناقشات داخلی در کشور می‌شود. لاریجانی اظهار داشت: افزایش ۱۵ درصدی حقوق بهتر است به صورت پلکانی معکوس اجرا شود تا قشرهای پایین تر بیشتر بهره‌مند شوند، ضمن آن که علاوه بر نرخ ۱۵ درصدی افزایش حقوق، استثنائاتی درخصوص افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و خلبانان دیده شده است.

یک فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت انتخابات پیش‌رو با انتخابات‌های گذشته،‌ اظهار کرد: تفاوت جدی انتخابات پیش‌رو با انتخابات گذشته در مشارکت مردم و فضای سردی است که الان نزدیک به دو ماه مانده به انتخابات شاهد آن هستیم. نه تنها این فضای سرد در بین مردم وجود دارد، بلکه در بین نخبگان سیاسی هم دیده می شود.

همچنین سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اتهام زنی به جناح مقابل را از جمله مسائلی دانست که می تواند فضای انتخاباتی را تحت تأثیر خویش قرار دهد و تاکید کرد: اجازه ندهید نااهلان و نامحرمان میان‌دار فضای انتخابات شوند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به شدت محکوم کرد و از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

یک کارشناس مسائل خاورمیانه هم حمله شب گذشته آمریکا به مقر حشد الشعبی در عراق را انتقام جویانه عنوان کرد و گفت: این حملات بر خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده و دخالت آشکار در حوزه داخلی عراق محسوب می‌شود و سازمان ملل باید ورود کند. سید رضا صدرالحسینی افزود: حملات آمریکا انتقام از هوشیاری حشد الشعبی است.

همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در عراق را با هدف گستراندن دام برای ایران دانست و تاکید کرد که هیچ‌گاه راهبرد جمهوری اسلامی ایران چالش با نظامیان خارجی در منطقه نبوده و به دنبال آن هیچ وقت کشورمان وارد چالشی نشده که نتیجه آن آسیب زدن به یک سرباز خارجی باشد.

اردشیر سنایی، استاد دانشگاه درباره تهدیدهای اخیر اروپا به استفاده از مکانیسم ماشه معتقد است که مکانیسم ماشه در برجام عملیاتی می‌شود اما این‌که کیفیت این کار و زمان‌بندی آن چگونه باشد قابل پیش‌بینی نیست، ولی به هر حال این مکانیسم تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فعال خواهد شد. وی افزود: اروپا در موضوع برجام در نهایت کنار آمریکا می‌ایستد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در جریان سفر خود به مسکو ظهر امروز با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.

حجت الاسلام و المسلین رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضای با اشاره به نهم دی ماه گفت: روز نهم دی ماه که یکی از روزهای جلوه قدرت خداوند متعال است، متوجه کردن دل‌ها به یک انقلاب، نظام و حفظ ارزش‌ها ازغیر مجاری معمولی و طبیعی که در ذهن همه ماها وجود دارد، است.

همچنین رئیس دیوان عدالت اداری در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی در جمع معاونان، مدیران، قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری، گفت: ما باید هر روزمان از جنس ۹ دی باشد و با بصیرت افزایی خود در همه عرصه ها، دشمن را ضعیف تر کنیم.

با پایان یافتن دوره فعالیت محمدجواد لاریجانی در ستاد حقوق بشر، دکتر علی باقری کنی با حکم رئیس قوه قضائیه دبیر ستاد حقوق بشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: 9 دي حسن روحانی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم

یکی از مسئولان ارشد انصارالله نسبت به هرگونه تحرک خصمانه ضد یمن، به متجاوزان هشدار داده و تاکید کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا انجام شود هدف مشروع برای نیروهای مسلح یمن خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه هشدارهای دولت صنعا به متجاوزان درباره هرگونه تحرک احمقانه علیه یمن، «علی القحوم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله امروز با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا انجام شود هدف مشروع برای نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

وی تاکید کرد که مواضعی که تجاوز به یمن از آنجا آغاز شود در چهارچوب گسترش صحنه عملیات و بانک اهداف، به هدف راهبردی و حیاتی برای نیروهای مسلح یمن تبدیل می‌شود و این نیروها عمق و مناطق دارای اهمیت اقتصادی طرف متجاوز را هدف قرار خواهند داد.

این مسئول انصارالله با اشاره به تغییر معادلات و موازنه‌های قدرت، به متجاوزان درباره پیامدهای هرگونه تحرک خصمانه علیه یمن هشدار داده و به آنها تاکید کرد که از عواقب تجاوزات 9 سال گذشته خود علیه یمن درس بگیرند.

القحوم در ادامه به مزدوران که در خدمت اهداف دشمنان عمل می‌کنند هشدار داده و خطاب به آنها گفت که اگر شما برگ برنده بودید طی 9 سال گذشته ارزش داشتید. نتیجه شرط بندی روی مزدوران باخت است.

وی درباره روند صلح نیز اعلام کرد که رسیدن به صلح و اجرای آن هم در خدمت منافع یمن است و هم عربستان سعودی و امارات و کل منطقه و منجر به رسیدن به امنیت و ثبات می‌شود.

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمنانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردرهبر انصارالله: جهاد تنها گزینه موفق در برابر دشمنان است

این مسئول یمنی با اشاره به اینکه صلح منجر به پایان دادن به تنش‌ها می‌شود و مانع از گسترش دایره درگیری ها می‌گردد بر لزوم اولویت دادن به منافع مشترک و توسعه آنها و تغییر مسیر از خصومت به دوستی تاکید و اعلام کرد که خیر و منفعت عمومی در همین امر خواهد بود.

پیشتر شورای عالی سیاسی یمن در نشستی که روز گذشته به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا برگزار کرده بود درباره هرگونه تحرک خصمانه‌ آمریکا که ثبات و امنیت یمن را به خطر می‌اندازد هشدار داده و تاکید کرد که پیامدهای این تجاوزات آمریکا تنها محدود به مرزهای یمن نخواهد بود.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که موضع قاطع این کشور در حمایت از فلسطین در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه نوار غزه که تحت حمایت نامحدود آمریکا و غرب انجام می‌شود ثابت است.

همچنین در این نشست مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره مذاکرات صلح با طرف سعودی به عربستان توصیه کرد که منافع ملی خود را در روند مذاکرات صلح با یمن بر منافع آمریکا ترجیح دهد تا این روند به شکلی مثبت تکمیل گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان