Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 48 MB

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، «محمد جواد ظریف» در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» با بیان این مطلب افزود: دولت آمریکا تلاش می کند منویات خود را به دیگر کشورها تحمیل کند و  روسیه و ایران مقابله با این رویکرد را در قالب برجام و سایر حوزه ها انجام دادند.

وی گفت: موضع کشورهای اروپایی اگر چه از نظر سیاسی عموما از برجام حمایت کرده اند اما از نظر عملی اقدامی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و همینطور برای اجرای تعهدات خودشان نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف گفت: ایران و روسیه در مورد اینکه اروپا باید تعهدات خود را اجرا کند هم‌نظر هستند و این نظر در کمیسیون مشترک به شرکای اروپایی (اتحادیه اروپا) در برجام اعلام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه منطقه ما دو طرح شبیه به هم در خصوص امنیت خلیج فارس داریم که مبنای آن بر همکاری و گفت و گو استوار است نه اینکه به دنبال امنیت از طریق مقابله، تهدید و توصل به زور باشیم و امیدواریم با مشارکت یکدیگر دو طرح را گسترش دهیم و سایر کشورها را برای پیوستن به این طرح تشویق کنیم.

ظریف خاطرنشان کرد: زمینه‌های همکاری میان دو کشور فراوان است و ما از گسترش روابط دو ملت و گسترش توریسم حمایت می‌کنیم.

برچسب‌ها برجام روسیه ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام روسیه ایالات متحده آمریکا ایران برجام روسیه ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»