Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: ۱۵.۱ درصد از جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور در استان کرمان هستند که از آب محروم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان محمدجواد فدایی امروز( 9 دی) در آیین افتتاحیه نیروگاه 58.2 مگاواتی راهبران برق در رفسنجان بیان کرد: در بخش برق در استان کرمان کارهای خوبی انجام شده اما باز هم محدودیت هایی برای توسعه استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمان ادامه داد: از نظر تأمین آب آشامیدنی، 15.1 درصد از جمعیت بالای 20 خانوار کشور که از این آب محروم هستند در استان کرمان زندگی می کنند ضمن اینکه 12.1 درصد تنش آبی کشور در استان کرمان ملموس است و متوسط جمعیت روستایی بهره مند از  آب آشامیدنی در کشور را که مشاهده کنیم می بینیم در استان کرمان 20 درصد از متوسط کشوری پایین است.

 

وی تصریح کرد: 777 روستای بالای 20 خانوار در استان کرمان از آب آشامیدنی محروم هستند و در بخش تولید انرژی در استان، از نظر تولید نیروی خورشیدی در کشور رتبه دوم و سوم را داریم که این کار توسط بخش خصوصی انجام می شود.

 

فدایی با اشاره به اینکه بخش خصوصی که در جهت توسعه گام بر می دارد را حمایت می کنیم، افزود: برای توسعه و رونق در جنوب استان کرمان یکی از محدودیت ها  انرژی است؛ در شهربابک هم برای توسعه صنعت با کمبود پست برق مواجه هستیم که اگر الان شروع به ایجاد پست برق کنیم تا 4 سال آینده بهره برداری آز آن طول می کشد.

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در " روش" در جنوب استان کرمان  هم مرز با استان سیستان و بلوچستان است که دارای معادن خوبی است و مشکل انتقال برق را دارد همچنین در شهرستان جیرفت هم اگر خط انتقال برق بافت به ساردوئیه انجام نشود می توان فعالیتی را شروع کرد که تقاضا داریم بخش خصوصی به میدان بیاید و این طرح ها را اجرا کند.

 

فدایی گفت: نظام مهندسی کشاورزی در استان کرمان دارای 15 هزار عضو و  این در حالی است که 1500 عضو مشغول به کار هستند لذا منابع مالی بخش خصوصی در تولید انرژی و دیگر بخش های مورد نیاز وارد عرصه شود تا بخش کشاورزی پویا و نیروهای مستعد و تحصیلکرده به کار گرفته شوند تا توسعه استان کرمان را در پیش رو داشته باشیم.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد 9 دی گرامیداشت حماسه 9 دی حماسه 9 دی خبرگزاری شبستان فهما طرح ملی فهما اصفهان مشکل آب آشامیدنی آب آشامیدنی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم کرج

ایسنا/البرز نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خواستار تسریع و توجه ویژه به توسعه زیر ساخت‌های آموزشی در محلات کم برخوردار شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با تبریک هفته روز معلم اظهار کرد: عظمت هفته معلم به عظمت شغل این قشر از افراد زحمتکش و فرهیخته کشورمان است.

علیرضا رحیمی توجه و تکریم و تعظیم در برابر معلم را تکریم و تعظیم در برابر ادب، اخلاق، علم، نور و هدایتگری، حرمت داشتن و تعیین مرزها و آموزش آن به فرزندان دانست و افزود: امروزه دانش آموزان بیشترین وقتشان در ساعات روز را در مدرسه می‌گذرانند و در اوج انرژی روزانه زحمت این هدایتگری، تربیت و آموزش به دوش این نقش آفرینان شغل انبیاست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از قداست شغل معلم به اندازه با شغل انبیاء یادکرد و گفت: امیدوارم دولت‌ها و دستگاه‌های متولی به امرمعیشت معلمین، فرهنگ سازی افزایش تکریم و تعظیم در برابر معلمان اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری در برابر این قشر زحمتکش و همدوش با مجموعه مدیریت شهری در عرصه شهر در کنار این عزیزان و حامی آنها  قرار دارد و حمایت‌های خود را تا آنجایی که توانسته در دوره ششم افزایش و نشان داده است.

رحیمی در پایان اظهار امیدواری کرد که موضوع تجهیز و توسعه زیرساخت‌های آموزشی مخصوصاً در محلات کم برخوردار که مورد دستور کار استاندار محترم واقع شده هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کره شمالی و قوانین عجیب و غریب!
  • لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم کرج
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می شود
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم