Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:54:26 GMT

نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز قرآن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۴۸۳۹

نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز قرآن برگزار شد

به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس این سازمان در نشست شورای اندیشه‌ورز قرآن اظهارداشت: در زمانی که در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حضور داشتم، در شورای عالی قرآن شهرداری تهران نشست‌های بسیار خوبی تشکیل شد و این شورا زمینه‌ساز راه‌اندازی دارالقرآن در همه مناطق تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام میثم امرودی گفت: در سازمان فرهنگی هنری نیز چنین قصدی داریم و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید به حفظ نیروهای کارآمد قرآنی و پس از آن کادرسازی بپردازیم.

وی افزود: مرحله بعد، جامعه‌پذیری است باید داخل جامعه شویم و با ادبیات مردم با آنان صحبت کنیم، بحث سوم، تمدن‌سازی است و با همین هدف، ۱۵ تا ۲۰ عنوان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از سرفصل‌های اصلی این سازمان را قرآن کریم عنوان کرد و گفت: برای اینکه فکرشده قدم برداریم، اقدام به تشکیل شورای اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه قرآن کردیم.

امرودی افزود: سازمان فرهنگی هنری امکانات بسیار خوبی در اختیار دارد که می‌توانیم این امکانات را در زمینه ترویج قرآن کریم به کار بگیریم.

وی بیان کرد: با استفاده از نیروهای سازمان فرهنگی هنری باید شبکه‌سازی کنیم و در همه مراکز سازمان، میزی برای قرآن در نظر می‌گیریم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: برای نشست آینده سند اجرایی تهیه خواهد شد تا کارها را به صورت عملیاتی ادامه دهیم و اعضای شورا نیز پیشنهادهای خود را برای استفاده در این سند ارائه کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: بعد از حضور آقای امرودی در این سازمان، سرفصل‌های فعالیت‌ها از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی احصا شد و متناسب با این سرفصل‌ها، در موضوعات گوناگون مانند کتاب، محیط زیست، بین‌الملل، مبارزه با مواد مخدر و... شوراهای اندیشه‌ورز تشکیل شد و این شوراها در هر فرهنگ‌سرا نماینده دارند. به این صورت در اجرای هر برنامه فرهنگی، می‌توانیم ابعاد گوناگونی را در نظر بگیریم.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور گفت: شوراهای اندیشه‌ورز مغز متفکر فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری هستند و تصمیمات آنها در فرهنگسراها لازم‌الاجراست و امیدوارم نظرات مطرح‌شده در این شوراها در برنامه‌های مصوب سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۹ مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن ابراز امیدواری کرد: در این نشست از نظرات کارشناسان قرآنی برجسته کمال استفاده را داشته باشیم تا بتوانیم راهبردهای اصلی آموزش و ترویج قرآن در مراکز سازمان فرهنگی هنری را تعیین کنیم.

علی‌اکبر توپچی گفت: ترویج مباحث دینی و قرآن یکی از دغدغه‌های جدی سازمان فرهنگی هنری است و با همین نگاه این شورا را تشکیل داده‌اند و امیدوارم راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورز قرآن منشأ اثرات فراوانی در حوزه مباحث قرآنی شود.

در ادامه اعضای شورای اندیشه‌ورز قرآن به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود درباره ماموریت‌های این شورا و فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداختند.

حجت‌الاسلام محمود متوسل آرانی، یوسف افراش، سید حسین موسوی بلده، رحیم قربانی، مهدی بحرالعلوم، داود تک‌فلاح، حسین اخوان اقدم، محمدرضا مسیب‌زاده، مهدی نادی و سیدمهدی سیف اعضای شورای اندیشه‌ورز قرآن سازمان فرهنگی هنری خواهند بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اجتماعی و فرهنگی ادبیات اعضای شورای قرآن مبارزه با مواد مخدر قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری مسابقات هندپلو بین استخری به میزبانی استخر شهرداری ارومیه و برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

محمد نقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از برگزاری نخستین دوره مسابقات هندپلو در ارومیه خبر داد.

وی در تشریح این خبر افزود: امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، مسابقات هندپلو بین استخری با حضور تیم‌های هندپلو استخرهای ارومیه برگزار شد و در پایان با قهرمانی تیم استخر تورال خاتمه یافت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: مسابقات هندپلو رشته‌ای جدید در ورزش است که برای نخستین بار در شهر ارومیه توسط استخر شهرداری ارومیه به مرحله اجرا درآمد.

نقی‌پور ادامه داد: هر تیم این رشته ورزشی متشکل شده از ۸ بازیکن (۴ نفر فیکس، ۴ نفر نیمکت نشین) بوده و بازی در ست‌های ۱۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و تیمی که برنده دو ست از بازی شود پیروز مسابقه لقب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مسابقات هندپلوی بین استخری شهر ارومیه امسال برای نخستین بار در رده سنی بانوان ۱۲ الی ۱۵ سال به میزبانی استخر شهرداری ارومیه برگزار شد و تیم هندپلوی شهرداری ارومیه به مقام دومی بسنده کرد.

به گزارش ایمنا، ورزش هندپلو یا به زبان ترکی محلی توپ‌سو برای اولین بار توسط دو تن از اساتید دانشگاه ارومیه طراحی و در مسابقات المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های کشور برای بانوان و آقایان اجرا شد و از سال ۱۴۰۲ توسط وزارت ورزش و جوانان به رسمیت شناخته شده و به عنوان کمیته هندپلوی ایران، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی با مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت ملی خود را آغاز کرد.

کد خبر 750140

دیگر خبرها

  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد