Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۴۱ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در این جلسه با توجه به موضوع بررسی امکان حضور نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن، گفت: در مقررات فعلی، قانونی برای نیمه‌وقت شدن اعضای هیأت علمی در بدو استخدام وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع باید به منظور مشخص شدن نحوه کسور بازنشستگی، سنوات و ارتقای اعضای هیأت علمی زن نیمه‌وقت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی یا در آیین‌نامه هیأت امنای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اصلاح شود.

محمدعلی کی‌نژاد رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این جلسه با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری آمایش آموزش عالی، اظهار داشت: فراخوان جذب هیأت علمی وزارتخانه های علوم و بهداشت در بهمن ماه امسال باید منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد.

براساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت عالی جذب برای مشخص شدن دلایل توجیهی به کارگیری نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن با وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه می کند.

در این مکاتبه، پیشنهاد جذب نیمه‌وقت در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به هیأت‌ امنای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، ‌ بر اساس اعلام منصور غلامی وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری  در سال ۸۸ فقط ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیأت علمی زن در دانشگاه ها جذب شده بودند که این آمار در سال ۹۲ به پنج هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافت.
میزان جذب هیأت علمی زنان در بهمن ماه ۹۷ به ۱۲ هزار نفر رسید و روند جذب در دوره ۶ سال گذشته به گونه ای بود که آمار جذب زنان را به عنوان هیأت علمی نزدیک به دو برابر کرد؛ همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۹۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه ها جذب شد که از این تعداد ۳۰۳ نفر معادل ۳۰ درصد زن هستند.

تایید صلاحیت دانشگاه های ۱۰ استان

در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای هیأت ‌های اجرایی جذب و کارگروه های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های همدان و سیستان و بلوچستان، دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، صنعتی کرمانشاه، صنعتی همدان، هرمزگان، یاسوج، فارس، بوشهر، علوم پزشکی زنجان و مناطق آمایشی سه و هفت تایید شدند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمد علی کی نژاد شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»