Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@07:52:34 GMT

افزایش ذخایر ارزی و طلا در ترکیه

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۵۳۱۴

افزایش ذخایر ارزی و طلا در ترکیه

به گزارش آناتولی، بانک مرکزی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد حجم ذخایر طلا و ارز این کشور تا پایان ماه نوامبر به ۱۰۴.۸ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه اکتبر ۰.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته بانک مرکزی ترکیه، ۷۶.۹ میلیارد دلار از ذخایر ارزی به شکل اسکناس بوده که نسبت به ماه قبل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد بیشتر شده است. از سوی دیگر اما میزان ذخایر طلای این کشور با کاهش ۰.۳  درصدی در ماه اوت به ۲۶.۵ میلیارد دلار رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان ذخایر طلا و ارز ترکیه ۱۵.۵ درصد افزایش پیدا کرده و به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

رکورد ذخایر طلا و ارز ترکیه درسال های اخیر مربوط به دسامبر سال ۲۰۱۳ بوده است که طی آن این کشور ۱۳۶ میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز شامل ۲۱ میلیارد دلار طلا در اختیار داشت. سال گذشته و به دنبال بحران ارزی که منجر به سقوط ۳۰ درصدی ارزش پول ملی این کشور شد، بانک مرکزی مجبور شد بخش بزرگی از ذخایر ارزی خود را به بازار تزریق کند اما با بهبود تدریجی وضعیت، روند تقویت ذخایر ارزی مجددا آغاز شده است.

در ماه نوامبر ترکیه ۱۵.۲  میلیارد دلار از تعهدات ارزی خود را پرداخت کرده است که از این مبلغ ۱۰.۴ میلیارد دلار اصل مبلغ وام و ۴.۸ میلیارد دلار نیز بهره وام‌های دریافت شده بوده است.

ترکیه تا پایان ماه نوامبر ۱۲۷.۴ میلیارد دلار بدهی ارزی داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده افزایش ۸.۱ درصدی است. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، ۵۱.۲ درصد از کل بدهی های خارجی ترکیه بر حسب دلار، ۳۰.۱ درصد بر حسب یورو، ۱۳.۲ درصد بر حسب لیر و ۵.۵ درصد بر حسب سایر ارزها بوده است.

دولت ترکیه در مجموع ۱.۲۵ تریلیون لیر ( ۲۱۴.۸ میلیارد دلار) بدهی به قرض دهندگان داخلی و خارجی دارد که حدود نیمی از این بدهی‌ها باید بر حسب ارزهای خارج پرداخت شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه ذخایر ارزی اقتصاد ترکیه ذخایر طلا بانک مرکزی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟