Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@08:35:36 GMT

بهاروند؛ آماده برای نشستن روی صندلی تاج

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۵۶۲۶

بهاروند؛ آماده برای نشستن روی صندلی تاج

کمتر از 24 ساعت بعد از استعفای مهدی تاج، جلسات اضطراری در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نتیجه داد و به نظر می رسد خروجی این جلسه، انتخاب حیدر بهاروند به عنوان جانشین تاج باشد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه مهدی تاج اعلام کرد به دلیل بیماری قادر به ادامه کار در فدراسیون فوتبال نیست، وضعیت عجیبی برای جانشینی او پیش آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اساسنامه فدراسیون، بعد از کناره گیری رئیس فدراسیون، قاعدتاً باید نایب رئیس اول جانشین او شود اما مشکل اینجا بود که نایب رئیس اول فدراسیون یعنی علی کفاشیان چند ماهی است که استعفا کرده و محمود اسلامیان که جانشین او شده، فقط «سرپرست نایب رئیسی» است و باز طبق اساسنامه اسلامیان هم نمی توانست به طور موقت جایگزین تاج شود. وضعیت وقتی پیچیده تر شد که کفاشیان به طور رسمی و کتبی استعفا نداده بود و برخی منابع می گفتند او هم می تواند طبق قانون، بار دیگر به صندلی ریاست فدراسیون (ولو به صورت موقت) برگردد.


عاقبت در جلسه امروز که میان اعضای هیات رئیسه فدراسیون برگزار شد، این حیدر بهاروند بود که با نظر اعضا به عنوان گزینه سرپرستی فدراسیون معرفی شد و گویا وزارت ورزش هم مشکلی با سرپرستی بهاروند ندارد.


گفته می شود بعضی از اعضای هیات رئیسه ترجیح می دهند انتخابات به بهار سال 99 موکول شود و در جلسه سالیانه مجمع عمومی، رئیس فدراسیون انتخاب شود. اما اصرار وزارت ورزش بر آن است که انتخابات هرچه زودتر (پیش از پایان سال 98) برگزار شود تا هرچه سریع تر وضعیت فدراسیون فوتبال مشخص شود.


چه انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفند 98 برگزار شود و چه اردیبهشت 99، آنچه مشخص است که بهاروند از امروز به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال مشغول به کار می شود، باید در اولین گام وضعیت نیمکت تیم ملی را مشخص کند و هرچه سریع تر جانشین مارک ویلموتس را انتخاب کند.

 

سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال مهدی تاج (رئیس فدراسیون) حیدر بهاروند(سرپرست سازمان لیگ)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال مهدی تاج رئیس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود

به گزارش ورزش سه، مصطفی زارعی رییس دپارتمان مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره شرایط مالکیت جدید سرخابی‌ها صحبت کرد: فکر می‌کنم این بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدوار هستیم اتفاقات خوبی در آینده برای این دو باشگاه بیفتد. ما الان در وزارت اقتصاد این جلسه را برگزار می‌کنیم و شأن برگزاری این جلسه، نشان می‌دهد که قرار است اتفاق بزرگی در ورزش و اقتصاد بیفتد. ورزش ۲ درصد تولید ناخالص کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد که همسایه‌های ما برنامه‌شان برای ۳ سال آتی رسیدن به ۳ درصد است. این ورزش به عنوان یک صنعت پولساز و اقتصادی، جایگاهش را در دنیا پیدا کرده و جمهوری اسلامی هم می‌خواهد به این سمت و سو حرکت کند.

وی افزود: آغاز این حرکت واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی است. این مهمترین دغدغه‌های ما برای این دو باشگاه است که حل شد. من تمام مدارک را ارسال کردم و خوشبختانه در مورد این موضوع حرف و حدیثی باقی نمانده. انشالله باشگاه‌ها تلاش کنند تا دیگر مشکلات هم برطرف شود.

زارعی خاطرنشان کرد: اینکه هر دو باشگاه در این نقطه کنونی واگذار شده، نشان دهنده عزم جدی ماست که نه تنها در راستای حل کردن مشکل مجوز بوده، بلکه یک نگاه روبه جلو بوده. اگر یک باشگاه هم حل می‌شد از نگاه AFC مشکل حل می‌شد ولی این اتفاق میمون رخ داد که هر دو باشگاه واگذار شوند. امسال سال پایانی برای سهام این دو باشگاه است و انشالله این آغازی باشد که سرعت پیشرفت ما را بیشتر کند. جا دارد از همه همکاران در فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رییسه و آقای تاج تشکر کنم که بسیار پیگیر بودند به این نقطه برسیم. در تمام مدت ایام تعطیلات عید که باید به تعطیلات بگذرد، امسال این شرایط وجود نداشت و همواره در تلاش برای رایزنی بودند تا این اتفاق رخ بدهد.

او ادامه داد: در این چند سال که من حضور دارم، هر مدیری که به خصوصی سازی می‌آمد اولین جلسه‌اش را با فدراسیون فوتبال برگزار می‌کرد و فدراسیون دغدغه انتقال آن را داشت که حالا این مشکل شده و جای تشکر دارد. امروز که این مشکل حل می‌شود، وزارت ورزش به دنبال برطرف کردن مشکل دیگری است و امروز ما یک جلسه ۴ ساعته با مسئولان شرکت توسعه داشتیم تا استادیوم آزادی هم یک تکان اساسی را تجربه کند. همه ما متوجه اهمیت و اثرات اجتماعی و اقتصادی فوتبال نزد مردم شده‌ایم که من بسیار خرسندم که در این مسیر نقش کوچکی داشتم.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود