Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@21:16:20 GMT

حامیان پیوستن به fatf دلداگی به غرب دارند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۵۷۹۶

حامیان پیوستن به fatf دلداگی به غرب دارند

به گزارش صدای ایران، حبیب الله گل محمدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی در مورد خطرات پیوستن به کنوانسیون پالرمو گفت: کنوانسیون‌ پالرمو و CFT برای کشورهایی که دارای استقلال سیاسی هستند و در مقابل سیاست‌های استکبار و غرب و در راس آن آمریکا ایستادگی می‌کنند خطرناک است.
وی ادامه داد: استکبار و کشورهای متخاصم با استفاده از مواد ۴۱، ۴۲ و ۴۳ این کنوانسیون علیه کشورهای عضو اقدام به وضع تحریم می‌کنند و راه دور زدن تحریم‌ها را با الحاق به FATF می‌بندد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: این موضوع به ضرر کشورهایی مثل ایران است چون عملاً با عضویت در FATF راه‌های دور زدن تحریم‌ها بسته می‌شود و در زمانی که تحریم اتفاق می‌افتد تحریم‌ها می‌تواند کارساز باشد و نمی‌توانیم دیگر داد و ستد هایی که خارج از قواعد FATF  باشد انجام دهیم.
کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی بیانم داشت: به نظرم این کار به ضرر کشور است و دولت دارد اشتباه می کند و کسانی که طرفدار پیوستن به این کنوانسیون هستند دلدادگی و اعتماد به غرب دارند. این خوش خدمتی به غرب آسیب جدی و تهدید را برای منافع ملی کشور به همراه دارد.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: ما شاهد مذاکرات فرسایشی و بدون نتیجه در برجام بودیم. حتی همین کشورهای غربی زیر قطعنامه شورای امنیت در برجام زدند و تکرار این اشتباه به ضرر کشور است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اقتصاد سیاسی استکبار صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم

زلنسکی انتظار ندارد که اوکراین در جریان جنگ با روسیه به ناتو بپیوندد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کی‌یف گفت: «به عقیده من، ما پس از پیروزی در جنگ با روسیه به ناتو ملحق خواهیم شد.»

به نقل از شبکه خبری DPA، تمامی ۳۲ عضو ائتلاف نظامی ناتو باید برای پیوستن یک کشور جدید در این ائتلاف به توافق برسند.

چند عضو ناتو نگرانی خود را بابت خطر پیوستن اوکراین به ناتو ابراز کرده و گفته‌اند که می‌ترسند  سربازانشان وارد جنگی مستقیم با روسیه شوند.

زلنسکی در ادامه گفت: «برای اینکه اوکراین از نظر سیاسی در این ائتلاف پذیرفته شود، به پیروزی نیاز دارد.»

اوکراین بیش از ۲ سال است که با حمایت کشورهای عضو ناتو از خود در برابر حمله روسیه دفاع می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، کی‌یف هدف عضویت در ناتو را در قانون اساسی خود ثبت کرد. جلوگیری از الحاق اوکراین یکی از اهداف جنگ روسیه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم