Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@17:46:27 GMT

دلار سود سالانه خود را از دست داد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۰۶۰۱۸

دلار سود سالانه خود را از دست داد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه، در معاملات پایان سال میلادی، در حالی که با افزایش امید به توافق تجاری آمریکا و چین، خوش‌بینی به احیای رشد اقتصادی جهان، تقاضا برای دلار را کاهش داده بود، ارزش دلار افت کرد.

همچنین بهبود حال‌وهوای بازارها به دنبال بیانیه بانک مرکزی چین که اعلام کرد از روشی جدید برای تعیین نرخ بهره استفاده خواهد کرد، قیمت دلار را پایین آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه احتمالاً نرخ بهره کاهش خواهد یافت و به رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان کمک خواهد شد.

کاهش علاقه به دلار باعث شد تا ارزش شاخص آن تا ۹۶.۸۱۰ واحد افت کند. این در حالی است که در معاملات روز جمعه هم شاخص دلار ۰.۶ درصد افت کرده بود که این بزرگترین افت یک‌روزه آن از ماه ژوئن تا کنون است.

با سقوط ارزش دلار در روز جمعه سود سالانه آن به زیر ۰.۷ درصد سقوط کرد و افت امروز سود سالانه آن را به پایین‌ترین سطح در ۶ سال اخیر خواهد رساند.

در برابر ین ژاپن دلار اندکی افت کرد و به نرخ برابری ۱۰۹.۱۳ واحد رسید و به این ترتیب از سطحی که سال خود را آغاز کرده بود اندکی پایین‌تر آمد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اقتصاد آمریکا قیمت دلار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد