Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح ۸۷ طرح عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، دام و طیور، منابع طبیعی و آبخیزداری و عشایر در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد. ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد عصر امروز در جلسه هماهنگی افتتاح طرح‌های کشاورزی همزمان با سفر رئیس‌ جمهور در اردبیل اظهار داشت: 87 طرح عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، دام و طیور، منابع طبیعی و آبخیزداری و عشایر در سفر رئیس‌ جمهور به افتتاح می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سه هزار و 190 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاری بخش و ردیف‌های عمومی خصوصی با اشتغال‌زایی برای 6 هزار و 945 نفر در دستور کار قرار گرفته است که بدون شک تحول عظیمی در این زمینه ایجاد می‌کند.

صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی از فهرست خصوصی‌سازی خارج شدندتهران| تاکید فرماندار پیشوا بر مقابله جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزیپژوهشگران برگزیده حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تجلیل شدند

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: 10 هزار هکتار از طرح شبکه آبیاری فرعی پایاب سد خداآفرین با اعتبار 321 میلیارد تومان، احداث شبکه آبیاری زهکشی و فرعی این استان با حجم عملیات 42 هزار و 435 هکتار از محل منابع صندوق توسعه ملی مصوب شده که تاکنون 37 هزار و 55 هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی فرعی اتمام و در صورت اجرای شبکه‌های اصلی توسط وزارت نیرو سطح مذکور آماده بهره‌برداری می‌شود.

نیکشاد از آغاز بهره‌برداری از 3110 هکتار از اراضی کشاورزی تجهیز شده به آبیاری نوین با اعتبار هزینه شده 38 میلیارد تومان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده تا قبل از سال 92 حدود 20 هزار هکتار بود که این رقم از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به مساحت 65 هزار هکتار رسیده است به طوری که تجهیز اراضی مستعد کشاورزی به سامانه نوین آبیاری بیش از 300 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بهره‌برداری از 4 واحد گلخانه‌ای به مساحت 18 هکتار و سرمایه‌گذاری 61 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 180 نفر نیز انجام می‌شود در ضمن در این سفر شروع عملیات اجرایی توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای در سطح 280 هکتار با اعتبار 980 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 2800 نفر آغاز می‌شود.

وی افزود: بهره‌برداری از 7 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه‌گذاری 19 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 125 نفر با ظرفیت جذب و فرآوری مواد خام کشاورزی به میزان 600 هزار تن صورت خواهد گرفت. توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی همواره از اولویت‌های اصلی دولت بوده به طوری که میزان جذب مواد خام از 580 هزار تن در سال 1392 به یک میلیون و 800 هزار تن در حال حاضر رسیده است.

این مسئول ادامه داد: بهره‌برداری از 14 طرح دام و طیور با سرمایه‌گذاری 36 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 86 نفر نیز محقق می‌شود و عملیات اجرایی طرح مجتمع دام سبک پرتولید اصلاحی بز با نژادهای سانن و آلپاین و گوسفند رامنی، سافولک و برومن با ظرفیت 15 هزار راس دام مولد و سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 200 نفر صورت خواهد گرفت که در افزایش خوداتکایی گوشت قرمز، شیر نقش بسیار مهمی را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: عملیات اجرایی طرح کارخانه روغن‌کشی گیاهی به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی کشور در راستای خوداتکایی در تولید روغن گیاهی با ظرفیت 50 هزار تن و سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومان با اشتغالزایی 204 نفر آغاز می‌شود.

نیکشاد اظهار کرد: کارخانه روغن‌کشی گیاهی به عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی کشور در راستای خوداتکایی با ظرفیت 50 هزار تن و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 204 نفر است و عملیات اجرایی طرح‌های مهم اقتصادی و تولیدی دیگری نیز نظیر مجتمع بارانداز محصولات و بسته‌بندی، مجتمع فرآوری گیاهان دارویی، مجتمع‌های گاو شیری پرتولید و مجتمع‌های گلخانه‌ای در این سفر شروع می‌شود.

انتهای پیام/131/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۰۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه‌های کهگیلویه، اظهار کرد: برنامه‌های سفر دو روزه محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با بازدید از پروژه آب‌رسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف آغاز شده‌است.

وی افزود: این طرح با جمعیت ٢۴٠ هزار نفر شامل ١۵٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تأمین ١۶ میلیون و ٩۴٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شده‌است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨۶٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣۴۵ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور همچنین از سد کوهبرد بازدید خواهد داشت، تصریح کرد: عملیات اجرایی سد کوهبرد از سال ۱۳۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی دیم حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه آغاز و با تخصیص اعتبارات لازم در سفر رئیس جمهور در سال گذشته و تکمیل آن، در اولین بارندگی پاییز آبگیری شد.

منصوری خاطرنشان کرد: سد مخزنی کوهبرد به عنوان تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه و از پروژه‌های مهم حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی است که به منظور توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی در محدوده دشت‌های اطراف روستاهای کوهبرد تا برج بهمنی بعد از ابگیری با تخصیص ۶۷ میلیارد تومان از سوی برنامه و بودجه شیکه خطوط انتقال اب کشاورزی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور مینی پالایشگاه دهدشت را کلنگ‌زنی می‌کند، افزود: احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح‌های مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: با راه‌اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰ نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می‌شود که گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از پیامدهای اجرای این طرح است.

کد خبر 749124

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند